Sztuka myślenia strategicznego
* teorie
* rysunki
* narzędzia
* inspiracje
* rozwiązania
* niespodzianki
Twój atlas strategiczny. Legenda
Inspiracja
Zafascynowany ideami myślenia lateralnego Edwarda de Bono autor stworzył książkę niezwykłą — przejrzystą, inspirującą i całkowicie hipnotyzującą. Zamiast tworzyć kolejne opasłe tomiszcze na temat strategii marketingowych i reklamowych, postanowił napisać i narysować atlas strategii kreatywnych.
Teoria
Strategia we współczesnym rozumieniu jest odpowiednim doborem środków i metod dla osiągnięcia założonego celu. To dziś jedno z kluczowych pojęć wszędzie tam, gdzie istotna jest skuteczność prowadzonych działań — poczynając od polityki, na marketingu kończąc.
Technika
Kolejne strony wypełniają sugestywne przykłady z fizyki, biologii, kodeksu bushido i wielu innych dziedzin, dyscyplin lub światopoglądów, dalekich na pozór od strategii marketingowych, jednak doskonale wyrażających strukturę omawianego zagadnienia strategicznego.
Agenda
Drogi Czytelniku, to książka, która powstała tylko i wyłącznie po to, by służyć Ci w Twojej codziennej pracy, kierować Twoje myśli w stronę niezwykłych rozwiązań, inspirować, gdy potrzeba Ci natchnienia i wytchnienia.
Może
Może nawet rozmyślając nad jednym z modeli, przyśniesz na chwilę nad klawiaturą laptopa i znajdziesz rozwiązanie problemu, który Cię dręczy?
Autor
Z wykształcenia filozof, od dwunastu lat zajmuje się komunikacją marek. W tym czasie pełnił obowiązki dyrektora strategicznego w agencjach: TJ PARTNER, Gruppa 66 Ogilvy, Euro RSCG. Obecnie członek zarządu ds. strategii w grupie Young & Rubicam Brands oraz szef niezależnej struktury doradczej BAV Consulting. Prowadził wykłady lub zajęcia związane z zarządzaniem, marketingiem i reklamą w projektach szkoleniowych, organizowanych przez: Harvard Business Review Polska, Szkołę Strategii Marki przy SAR, Wyższą Szkołę Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia, Szkołę Mistrzów Reklamy. Autor kilkudziesięciu artykułów związanych z zarządzaniem marką, marketingiem i komunikacją reklamową.
Spis treści:
Zamiast wstępu (11)
Rozdział 1. O istocie strategii (15)
* Pochodzenie strategii (15)
* Mapa terenu (18)
* Czas, w jakim działasz (28)
* Układ sił (30)
o Sytuacje symetryczne (30)
o Strategie niesymetryczne (39)
* Stabilność czy jej brak? (50)
* Wzrost czy ruch? (52)
* Ewolucja czy rewolucja? (53)
* Może jesteś falą? (55)
* Pożytki z pływania żabką (58)
* Pokonywanie przeszkód (60)
o Zderzenie centralne (60)
o Rykoszet (61)
o Ominięcie (62)
o Dyfrakcja (64)
o Refrakcja (65)
* Osoba stratega (66)
Rozdział 2. Strategie kreatywne (69)
* Czym jest kreatywność? (69)
* Wielka opowieść (71)
* Chronologia zdarzeń (72)
* Dla wyjątkowych ludzi (74)
* Kiedy wada staje się zaletą (75)
* Czy nie tego właśnie szukałeś? (76)
* Tylko popatrz, co nas wspiera (76)
* Jak wiele mógłbyś stracić (77)
* Ty masz problem – my mamy rozwiązanie (78)
* To musi być X! (78)
* Tylko popatrz, jak to działa (79)
* Wiesz, jak bardzo się staramy? (80)
* Niemożliwe? Nie dla nas (81)
* Razem możemy wszystko (82)
* Oni już to mają. Dołącz do szczęśliwych (83)
* Dzięki nam możesz dużo więcej (83)
* Spójrz na to z innej perspektywy (84)
* Idealne dopasowanie (85)
* Poczuj się wolny (85)
* Inni są ułomni i nigdy Ci tego nie dadzą (86)
Rozdział 3. Czynniki skuteczności w polskiej reklamie (89)
* Wielkie wyzwania i realistyczne cele (90)
* Pełne zrozumienie konsumenta (92)
* Odwołanie się do cenionych wartości (95)
* Pozytywna tonalność (96)
* Mocne wsparcie obietnicy (97)
* Forma reklamy (98)
Nota bibliograficzna (101)
Skorowidz (103)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.