Wstęp 7
Rozdział 1. Rozwój kompetencji w oparciu o rezultaty 9
- Czym jest rozwój zasobów ludzkich? 9
- Jaki jest cel rozwoju zasobów ludzkich? 11
Rozdział 2. Określenie potrzeb biznesowych i rozwojowych 15
- Potencjalna opłacalność inwestycji 18
- Potrzeby biznesowe 18
- Potrzeby w zakresie wyników na stanowisku pracy 19
- Formalna ocena pracy 20
- Ocena 360 stopni 23
- Obserwacja przy pracy 26
- Potrzeby w zakresie uczenia się 34
- Wywiady 34
- Kwestionariusze 35
- Testy wiedzy lub umiejętności 49
- Preferencje 51
- Mapa analizy potrzeb 51
Rozdział 3. Ustalenie celów biznesowych i rozwojowych 53
- Cele na pierwszym poziomie – reakcja i planowanie działań 55
- Cele na drugim poziomie – zdobyta wiedza i umiejętności 56
- Cele na trzecim poziomie – zastosowanie i wdrożenie wiedzy na stanowisku pracy 57
- Cele na czwartym poziomie – wpływ na rezultaty biznesowe 59
- Cele na piątym poziomie – ROI (zwrot z inwestycji) 60
- Podsumowanie 61
Rozdział 4. Ocena rezultatów szkoleń 63
- Ocena na pierwszym poziomie – reakcja i planowanie działań 66
- Plan działania 69
- Ocena na drugim poziomie – zmiany w poziomie wiedzy i umiejętności 71
- Ocena na trzecim poziomie – wdrożenie wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy 73
- Narzędzia do oceny szkolenia na trzecim poziomie 83
- Podsumowanie planów działań 87
- Ocena na czwartym poziomie – wpływ na wskaźniki biznesowe 89
- Ocena na piątym poziomie – ROI, czyli zwrot z inwestycji 92
- ROI ze szkolenia umiejętności przywódczych dla kadry menedżerskiej – studium przypadku 94
Rozdział 5. Przygotowanie i prowadzenie szkolenia 111
- Etap twórczy 111
- Cele uczenia 113
- Dobór metod szkoleniowych 113
- Metody pozwalające osiągnąć cele poznawcze 114
- Metody pozwalające osiągnąć cele afektywne 118
- Metody pozwalające osiągnąć cele behawioralne 125
- Podręczniki prowadzącego szkolenie – „manual” 128
- Materiały szkoleniowe 160
- Kompetencje trenera prowadzącego szkolenie 166
- Trenerzy wewnętrzni w organizacji 174
- Współpraca z firmami szkoleniowymi 184
Rozdział 6. Blended learning 187
- Przykład blended learningu 190
- Zasada 70/20/10 – co to takiego? 192
- Studium przypadku 204
- Realizacja projektu 205
Rozdział 7. Rozwój kompetencji menedżerskich 207
- Start menedżera 208
- Awans zewnętrzny 209
- Awans wewnętrzny 209
- Planowanie i organizacja czasu pracy 210
- Umiejętność prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych 212
- Formalna ocena pracy 214
- Rozwój kompetencji zespołu 218
- Wprowadzanie nowego pracownika 218
- Rola menedżera w szkoleniach 219
- Coaching menedżerski 221
- Delegowanie zadań 224
- Trudne sytuacje w zarządzaniu 227
- Coaching biznesowy 229
- Studium przypadku 231
- Mentoring 236
- Studium przypadku 239
Rozdział 8. Zarządzanie karierą i planowanie sukcesji 245
- Ścieżki kariery 247
- Planowanie sukcesji 248
- Studium przypadku 253
Rozdział 9. Kontekst organizacyjny 259
- Powiązanie z biznesem 259
- Zaangażowanie kadry menedżerskiej w proces rozwoju 262
- Klimat organizacyjny 263
Zakończenie 265
Bibliografia 267
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.