EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRACOWNIKÓW W FIRMIE

35.10

Na stanie

Wstęp 7

Rozdział 1. Rozwój kompetencji w oparciu o rezultaty 9

  • Czym jest rozwój zasobów ludzkich? 9
  • Jaki jest cel rozwoju zasobów ludzkich? 11

Rozdział 2. Określenie potrzeb biznesowych i rozwojowych 15

  • Potencjalna opłacalność inwestycji 18
  • Potrzeby biznesowe 18
  • Potrzeby w zakresie wyników na stanowisku pracy 19
    • Formalna ocena pracy 20
    • Ocena 360 stopni 23
    • Obserwacja przy pracy 26
  • Potrzeby w zakresie uczenia się 34
    • Wywiady 34
    • Kwestionariusze 35
    • Testy wiedzy lub umiejętności 49
  • Preferencje 51
  • Mapa analizy potrzeb 51

Rozdział 3. Ustalenie celów biznesowych i rozwojowych 53

  • Cele na pierwszym poziomie – reakcja i planowanie działań 55
  • Cele na drugim poziomie – zdobyta wiedza i umiejętności 56
  • Cele na trzecim poziomie – zastosowanie i wdrożenie wiedzy na stanowisku pracy 57
  • Cele na czwartym poziomie – wpływ na rezultaty biznesowe 59
  • Cele na piątym poziomie – ROI (zwrot z inwestycji) 60
  • Podsumowanie 61

Rozdział 4. Ocena rezultatów szkoleń 63

  • Ocena na pierwszym poziomie – reakcja i planowanie działań 66
    • Plan działania 69
  • Ocena na drugim poziomie – zmiany w poziomie wiedzy i umiejętności 71
  • Ocena na trzecim poziomie – wdrożenie wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy 73
    • Narzędzia do oceny szkolenia na trzecim poziomie 83
    • Podsumowanie planów działań 87
  • Ocena na czwartym poziomie – wpływ na wskaźniki biznesowe 89
  • Ocena na piątym poziomie – ROI, czyli zwrot z inwestycji 92
  • ROI ze szkolenia umiejętności przywódczych dla kadry menedżerskiej – studium przypadku 94

Rozdział 5. Przygotowanie i prowadzenie szkolenia 111

  • Etap twórczy 111
  • Cele uczenia 113
  • Dobór metod szkoleniowych 113
    • Metody pozwalające osiągnąć cele poznawcze 114
    • Metody pozwalające osiągnąć cele afektywne 118
    • Metody pozwalające osiągnąć cele behawioralne 125
  • Podręczniki prowadzącego szkolenie – „manual” 128
  • Materiały szkoleniowe 160
  • Kompetencje trenera prowadzącego szkolenie 166
  • Trenerzy wewnętrzni w organizacji 174
  • Współpraca z firmami szkoleniowymi 184

Rozdział 6. Blended learning 187

  • Przykład blended learningu 190
  • Zasada 70/20/10 – co to takiego? 192
  • Studium przypadku 204
    • Realizacja projektu 205

Rozdział 7. Rozwój kompetencji menedżerskich 207

  • Start menedżera 208
    • Awans zewnętrzny 209
    • Awans wewnętrzny 209
  • Planowanie i organizacja czasu pracy 210
  • Umiejętność prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych 212
  • Formalna ocena pracy 214
  • Rozwój kompetencji zespołu 218
    • Wprowadzanie nowego pracownika 218
    • Rola menedżera w szkoleniach 219
    • Coaching menedżerski 221
    • Delegowanie zadań 224
  • Trudne sytuacje w zarządzaniu 227
  • Coaching biznesowy 229
    • Studium przypadku 231
  • Mentoring 236
    • Studium przypadku 239

Rozdział 8. Zarządzanie karierą i planowanie sukcesji 245

  • Ścieżki kariery 247
  • Planowanie sukcesji 248
  • Studium przypadku 253

Rozdział 9. Kontekst organizacyjny 259

  • Powiązanie z biznesem 259
  • Zaangażowanie kadry menedżerskiej w proces rozwoju 262
  • Klimat organizacyjny 263

Zakończenie 265

Bibliografia 267

Autor

ISBN

978-83-283-4367-2

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRACOWNIKÓW W FIRMIE”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *