ERA AGILE O TYM JAK SPRYTNE FIRMY KSZTAŁTUJĄ SWOJĄ EFEKTYWNOŚĆ

57.00

Na stanie

SPIS TREŚCI

Przedmowa 11

Wprowadzenie 13

CZĘŚĆ 1. ZWINNE ZARZĄDZANIE 23

1. Więcej wartości, mniej pracy 25

  • Ramka 1.1. Manifest programowania zwinnego 45
  • Ramka 1.2. Słowniczek: definicje pojęć Agile, Scrum, DevOps, Kanban, Lean 46

2. Prawo małego zespołu 49

3. Prawo klienta 71

  • Ramka 3.1. Zmiany paradygmatów w nauce 89
  • Ramka 3.2. Klienci ostateczni, wewnętrzni i końcowi 90
  • Ramka 3.3. Praktyki prawa klienta 92
  • Ramka 3.4. Dostosowanie zarządzania ludźmi do wymagań zarządzania zwinnego 94

4. Prawo sieci 103

  • Ramka 4.1. Zwinność jako efekt rozwiązań bazujących na rynku 116
  • Ramka 4.2. Uzyskiwanie działań na wielką skalę za pomocą platform 118
  • Ramka 4.3. Zmiana w stylu “wielkiego wybuchu”: sześć błędów, których nie popełniła firma Salesforce 119

5. Wprowadzanie Agile na wielką skalę – Microsoft 123

  • Uzyskanie odpowiedniej równowagi między autonomią i dostosowaniem 127
  • Opanowanie roli zwinnego menedżera 128
  • Obsługa zależności na poziomie zespołu 128
  • Korzystanie z ciągłej integracji 129
  • Ograniczaj dług technologiczny 130
  • Korzystaj z DevOps i ciągłego dostarczania 131
  • Ciągle monitoruj postępy 132
  • Słuchaj, czego chcą klienci, dawaj im to, czego potrzebują 133
  • Korzystaj ze wskazówek płynących z góry 133
  • Wykorzystaj samoformujące się zespoły, żeby zwiększyć ich zaangażowanie 134
  • Zauważ, że to zespół jest produktem 134
  • Od początku pracuj nad jakością 135
  • Ostrożnie stosuj szkolenia 135
  • Zapewnij sobie wsparcie na najwyższym poziomie 136
  • Ramka 5.1. Spłaszczenie hierarchii nie jest rozwiązaniem 137

6. Od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 139

  • Zasady zwinności strategicznej 142
  • Cztery składowe propozycji wartości otwierających nowe rynki 148
  • Ramka 6.1. Zacieranie się granic między sektorami 154
  • Ramka 6.2. Ścieżka od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 155

7. Zmienianie kultury organizacji 159

  • Ramka 7.1. “Propozycja wartości NABC” dla Siri w firmie SRI 175

CZĘŚĆ 2. PUŁAPKI 177

8. Pułapka wartości dla udziałowców 183

  • Ramka 8.1. Niejasna sytuacja prawna wartości dla udziałowców 202
  • Ramka 8.2. Czym jest prawdziwa wartość dla udziałowców? 202
  • Ramka 8.3. Adam Smith i filozoficzne początki wartości dla udziałowców 204
  • Ramka 8.4. Nieprzewidziane ryzyko związane z wartościami dla udziałowców 206

9. Pułapka odkupywania akcji 211

  • Wyzwanie dla publicznych regulatorów 217
  • Wyzwanie dla liderów Agile podczas pracy z giełdą papierów wartościowych 218
  • Wyzwanie dla zwinnych menedżerów w korporacji 220
  • Ramka 9.1. Obrona operacji odkupywania akcji 221

10. Pułapka redukcji kosztów 223

  • Przypadek firmy Dell Inc. 224
  • Pęd do przenoszenia za granicę 227
  • Trwała utrata wiedzy i doświadczenia 229
  • Wyjaśnianie zwinnego zarządzania dyrektorowi finansowemu 231
  • Księgowość przepustowości 232
  • Ramka 10.1. Dług techniczny, dług prawny i dług marki 234
  • Ramka 10.2. Produkcja w USA i w Niemczech 236

11. Pułapka strategii analizy przeszłości 239

  • Ramka 11.1. Strategia “robienia więcej tego samego” 251
  • Ramka 11.2. Argumenty za opcjami i zarządzanie portfolio 252

EPILOG 255

12. Nuklearne zimy i złote czasy 257

  • Ramka 12.1. Historia złotych er i nuklearnych zim 268
  • Ramka 12.2. Jak wprowadzić zmiany – plan działania 272

Podziękowania 279

Kim jest Steve Denning 283

Przypisy 285

Skorowidz 313

ISBN

978-83-283-5614-6

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „ERA AGILE O TYM JAK SPRYTNE FIRMY KSZTAŁTUJĄ SWOJĄ EFEKTYWNOŚĆ”