FOTOGRAFIA ARTYSTYCZNA

79.00

Na stanie

Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu

SPIS TREŚCI

Przedmowa (12)

Wstęp (14)

1. O kompozycji (16)

  • Sztuka, fakty i fotografia krajobrazowa (17)
  • Różnice dzielące kompozycję zdjęć dokumentalnych i artystycznych (19)
  • Fotografia ma się znakomicie! (20)

Część A: Aparat fotograficzny a wzrok człowieka, czyli o różnicach w postrzeganiu świata

2. Nauczyć się widzieć jak… aparat (26)

  • O aparatach fotograficznych i sztuce (27)
  • Dobry aparat to dobre fotografie (27)
  • Sprawa filtrów (27)
  • Modyfikacje materiału zarejestrowanego przez aparat (28)
  • Różnice w jakości wydruku (29)
  • Odbitka, głupcze! (32)
  • Powinienem był wiedzieć… (32)
  • Artysta i jego narzędzia (33)
  • To tylko kwestia czasu (35)

3. Obiektywem i okiem (36)

  • Różnice pomiędzy fotografią a rzeczywistością (37)
  • Dwa rodzaje różnic (37)
  • Aparat widzi tam, gdzie wzrok nie sięga? (37)
  • Dusza fotografii (46)
  • Podsumowanie (50)

Część B: Nowe reguły kompozycji

4. Malowanie światłem (54)

  • Najważniejsze składniki (55)
  • Światło i kompozycja (56)
  • W poszukiwaniu idealnego światła (57)
  • Określanie pór wschodu i zachodu słońca (61)
  • Fotografowanie w naturalnym świetle (77)
  • Zmiana jakości światła (85)
  • Doskonalenie umiejętności – warsztaty (114)
  • Podsumowanie (115)

5. Kompozycje w kolorze (116)

  • Widzenie barw (117)
  • Trzy składowe koloru (118)
  • System kolorów Munsella (118)
  • Sterowanie kolorami w Photoshopie (122)
  • Balans kolorów (123)
  • Paleta barw (125)
  • Nasycenie (130)
  • Narzędzia ułatwiające pracę z kolorami (133)
  • Notatki w terenie (140)
  • Kompozycje w kolorze – przykłady (142)
  • Doskonalenie umiejętności – warsztaty (152)
  • Podsumowanie (153)

6. Kompozycje w czerni i bieli (154)

  • Wstęp (155)
  • Czerń i biel to… kolory o jednej zmiennej (155)
  • Widzieć świat, nie widząc barw (155)
  • Fotografia czarno-biała a sztuka (156)
  • Fotografia czarno-biała a odstępstwo od rzeczywistości (157)
  • Kolor przeciw czerni i bieli (160)
  • Widzieć w czerni i bieli (164)
  • Przykłady czarno-białych kompozycji (169)
  • Doskonalenie umiejętności – warsztaty (178)
  • Podsumowanie (179)

7. Najważniejsze składniki dobrej kompozycji (180)

  • Wstęp (181)
  • Najważniejsze aspekty dobrej kompozycji (181)
  • Przykład 1. Nakładające się obiekty: Monument Valley (186)
  • Przykład 2. Metafory wizualne: Pomnik w Manzanar (188)
  • Przykład 3. Linie wiodące: Wydmy piaskowe o wschodzie słońca (190)
  • Przykład 4. Dwa plany: Brown’s Hole, Dinosaur National Monument (192)
  • Przykład 5. Dwa plany: Pionowo i poziomo (193)
  • Przykład 6. Kadrowanie i relacje między obiektami: Chmury nad krainą Nawahów (196)
  • Przykład 7. Kadrowanie i krawędzie: Kanion w Escalante (199)

Część C: Proces twórczy

8. W poszukiwaniu inspiracji (204)

  • Wstęp (205)
  • Indywidualny styl (205)
  • Przykład 1. Miejsce jako źródło inspiracji (207)
  • Muzy (207)
  • Styl życia (209)
  • Przykład 2. Odosobnienie jako źródło inspiracji (210)
  • Nowy sprzęt, nowe gadżety i programy – nowe możliwości (211)
  • Przykład 3. Nastrój jako źródło inspiracji (212)
  • Zostań ekspertem (212)
  • Inspiracje płynące z wnętrza i z zewnątrz (214)
  • Inspiracja to pytanie “dlaczego?”, a nie “jak?” (215)
  • Przykład 4. Wielokrotne wyprawy do ulubionych miejsc w poszukiwaniu inspiracji (215)
  • Wspomnienia tego, co widziałem i czego doświadczyłem (216)
  • Doskonalenie umiejętności: jak zaprosić muzy w odwiedziny i pobudzić kreatywność (219)
  • Podsumowanie (220)

9. Ćwiczenia w kreatywności (222)

  • Wstęp (223)
  • Różnice pomiędzy inspiracją a kreatywnością (223)
  • Nie zniechęcaj kreatywności (224)
  • Każdy człowiek ma artystyczny potencjał (225)
  • Uwolnić kreatywność (226)
  • Lęk przed porażką (226)
  • Wyprawa poza bezpieczną strefę (228)
  • Pokonywanie twórczych lęków (229)
  • Lęk przed krytyką (230)
  • Wszystko już było (232)
  • Nikt nie interesuje się moją pracą (233)
  • Doskonalenie umiejętności (235)
  • Podsumowanie (239)

10. Rozwijanie wizji artystycznej (240)

  • Wstęp (241)
  • Czym jest wizja artystyczna? (241)
  • Urzeczywistnianie wizji (242)
  • Krytyczne myślenie (242)
  • Powroty (244)
  • Twoja osobowość (247)
  • Niech wizja stanie się ciałem (248)
  • Do dzieła (250)
  • Nigdy nie trać wizji z oczu (251)
  • Doskonalenie umiejętności (252)
  • Podsumowanie (255)

11. Doskonalenie indywidualnego stylu (256)

  • Wstęp (257)
  • Czym jest styl? (257)
  • W poszukiwaniu własnego spojrzenia (259)
  • Do stylu przez pracę (261)
  • Osobisty filtr stylistyczny (261)
  • Zaznaczanie indywidualnego stylu w każdej pracy (262)
  • Konsekwencja w stylu (262)
  • Projekty, cele i terminy (264)
  • Wzloty i upadki (265)
  • Wyzwolić się z reguł (266)
  • Zmiana reguł (267)
  • Bądź śmiały i pewny siebie (269)
  • Dusza nie jest na sprzedaż (270)
  • Nie popadaj w obsesję na punkcie tworzenia arcydzieł (270)
  • Wyjdź poza bezpieczną strefę (272)
  • Nie staraj się zadowolić wszystkich (273)
  • Sceptycyzm, którego należy się spodziewać (274)
  • Doskonalenie umiejętności (278)
  • Podsumowanie (280)

Część D: Ty i Twoja publiczność

12. Po prostu przytakuj (284)

  • Wstęp (285)
  • Szczypta historii (285)
  • Sztuka potakiwania (286)
  • Dramat (287)
  • Technikę musi być widać (289)
  • Publiczność (290)
  • Na koniec (290)

13. O klientach i bestsellerach (292)

  • Wstęp (293)
  • Kim jest Twoja publiczność? (293)
  • Publiczność jako koncepcja (296)
  • Na sprzedaż (297)
  • Artysta oczekuje na reakcję i pragnie nawiązać dialog z publicznością (298)
  • O bestsellerach i sztuce (298)
  • Jak stworzyć bestseller? (299)
  • Nawiązywanie dyskusji z publicznością (302)
  • Jak dotrzeć do publiczności? (302)
  • Doskonalenie umiejętności (304)
  • Podsumowanie (304)

14. O numerowaniu sztuki (306)

  • Wstęp (307)
  • O przetwarzaniu obrazu i sztuce (307)
  • Krótka historia numerowania odbitek (308)
  • O ilości i jakości (310)
  • Problem… (311)
  • …i konflikt (313)
  • Kłopoty z wystawami (314)
  • Limitować czy nie limitować…? (315)
  • Podsumowanie (316)

Część E: Relacje pomiędzy technicznymi i artystycznymi aspektami fotografii

15. Planowanie w fotografii: kwestie techniczne i artystyczne (320)

  • Wstęp (321)
  • Kilka uwag o listach (321)
  • Lista (322)

16. Przypadłości zdjęć (326)

  • Wstęp (327)
  • Odważne kadrowanie zdjęć (327)
  • Problemy z krawędziami (329)
  • Nadmierne nasycenie – problemy globalne (331)
  • Nadmierne nasycenie – problemy lokalne (331)
  • Niepożądane domieszki barw na całym zdjęciu (334)
  • Niepożądane domieszki barw w niektórych fragmentach zdjęcia (335)
  • Zdjęcia o zbyt małej rozpiętości tonalnej (338)
  • Zdjęcia o zaburzonej neutralności barw (339)
  • Przycięte skraje pasma tonalnego (341)
  • Zdjęcia cechujące się zbyt dużym kontrastem (342)
  • Zdjęcia cechujące się zbyt małym kontrastem (344)
  • Zdjęcia cechujące się zbyt dużym miejscowym kontrastem (345)
  • Zbyt mała docelowa przestrzeń barw (347)
  • Tonacja obrazu (349)
  • Niebo i ziemia (350)
  • Wyzwanie (351)
  • Doskonalenie umiejętności (352)
  • Podsumowanie (352)

17. Wspomnienie o rzeczach, które widziałem (354)

  • Wstęp (355)
  • Rzeczywistość? (355)
  • Pięć zmysłów (356)
  • Podsumowanie (358)

18. Podsumowanie (360)

  • Sztuka i technika (361)
  • Czas na tworzenie i czas na krytykę (361)
  • Wizja i kompozycja (362)
  • Twoja przygoda z fotografią (364)
  • Warsztaty z Briotem (364)
  • Nowy początek (365)

O autorze (366)

Autor

ISBN

978-83-246-2764-6

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „FOTOGRAFIA ARTYSTYCZNA”