FOTOGRAFIA DOSKONAŁA JAK KREOWAĆ MAGIĘ CYFROWEGO OBRAZU

99.00

Na stanie

SPIS TREŚCI

  • Podziękowania (15)
  • Wstęp (17)

Część I Tworzenie obrazu

Rozdział 1. Potęga fotografii (20)

  • Dziś każdy jest fotografem (24)
    • Najważniejsze składniki dobrej fotografii (26)
  • Szacunek dla ludzkiej godności, promowanie wartościowych inicjatyw (32)

Rozdział 2. Sprzęt (34)

  • Twój pierwszy aparat cyfrowy (36)
    • Rodzaje aparatów (36)
    • Czyimi radami warto się kierować? (40)
  • Nie obawiaj się cyfrowej rewolucji (42)
    • Kilka słów o “mitach” związanych z rozdzielczością (43)
    • Drukowanie odbitek (44)
  • Jak wybrać odpowiedni aparat fotograficzny? (45)
  • Poradnik: Kupowanie aparatu cyfrowego (46)
    • Na co zwrócić uwagę w sklepie fotograficznym? (46)
    • Zakupy w sieci (47)

Rozdział 3. Sztuka posługiwania się aparatem fotograficznym (48)

  • Podzespoły aparatu cyfrowego (50)
    • Do czego służą te wszystkie ustawienia?! (51)
    • MAPS, czyli rozszyfrowywanie skrótów (55)
    • Inne tryby fotografowania (56)
  • Wybór formatu pliku (60)
    • Tryby działania lampy błyskowej (61)
    • Zastosowanie balansu bieli (63)
    • Jak robić ostre zdjęcia? (66)
    • Kontrast i nasycenie (67)
  • Kilka słów o nośnikach (68)
    • Wskazówki dotyczące użytkowania kart pamięci (71)
  • Najważniejsza reguła w fotografii to brak reguł (73)
  • Poradnik: Fotografie panoramiczne (74)
    • Montaż zdjęcia panoramicznego (77)

Rozdział 4. Zrozumieć światło (78)

  • Wizjer i światło: płótno i farby fotografa (82)
    • Światło zastane (82)
    • Złota godzina (83)
    • Najprostsze światło bywa najlepsze (88)
    • Blendy (91)
  • Lampy błyskowe: wbudowane i zewnętrzne (94)
    • Zdalne sterowanie lampą błyskową (96)
    • Kilka słów o ustawieniach w menu aparatu (97)
  • Oświetlenie wnętrz (98)
  • Oświetlenie z przodu, z tyłu i z boku (99)
  • Poradnik: Zrozumieć światło (102)

Rozdział 5. Kreatywna ekspozycja (106)

  • Ustawienia aparatu fotograficznego (109)
    • Rola czasu naświetlania – przykłady (110)
  • Fotografie, które robią wrażenie (114)
    • Wpływ wartości przysłony na uzyskany efekt (114)
    • Magia “tele”, szczodrość “szerokiego kąta” (115)
  • Poradnik: Przysłona jako narzędzie twórcze (120)

Rozdział 6. Kompozycja (122)

  • Klasyczne reguły kompozycji (124)
    • Reguła podziału na trzy (125)
    • Krzywe w kształcie litery “S” (125)
    • Rytm i powtarzające się desenie (126)
    • Linia horyzontu (126)
    • Linie wiodące (127)
    • Warstwy (127)
    • Skala (128)
    • Napięcie (128)
  • Nie komplikuj (130)
  • Łamanie reguł (130)
    • Na czym polega siła wyrazu zdjęcia? (132)
  • Poradnik: Wpływ obiektywu na kompozycję (134)

Rozdział 7. Fotograficzne opowieści (136)

  • Składniki dobrego reportażu (138)
    • Aranżacja sceny (138)
    • Diabeł (czasami) tkwi w szczegółach (139)
    • Portrety – pierwiastki życia w reportażu (139)
    • Polowanie na kluczowe momenty (142)
    • Zakończenie opowieści (143)
    • Mniej znaczy lepiej (144)
  • Poradnik: Tworzenie fotograficznej opowieści (146)

Rozdział 8. Fotografowanie ludzi (152)

  • Czy istnieje jakiś prosty przepis na udane portrety? (154)
    • Kilka uwag o nawiązywaniu kontaktu (154)
    • Kontakt nawiązany. Co dalej? (157)
    • Przewidywanie kluczowych momentów (158)
    • Nie nadużywaj gościnności (160)
  • Fotografowanie dzieci (160)
    • Kilka reguł i wskazówek dotyczących fotografowania dzieci (161)
  • Pozowanie i ustawianie (163)
  • Optymalny dobór sprzętu (165)
    • Połączenie lampy błyskowej i światła zastanego (166)
  • Portrety środowiskowe (166)
  • Dynamiczne portrety (168)
    • Oświetlenie w portretach (168)
  • Poradnik: Fotografowanie ludzi w świetle zastanym – vademecum minimalisty z przypadku (170)

Rozdział 9. Fotografia podróżnicza i dokumentalna (172)

  • Nie przeciążaj się, czyli jak zmniejszyć ilość sprzętu w podróży (174)
    • Jak nie przesadzić z ilością sprzętu? (174)
  • Zalety fotografii cyfrowej w podróży (176)
  • Jak szukać okazji do zrobienia zdjęcia? (176)
  • Jesteś na miejscu. Co dalej? (180)
  • Gdzie szukać inspiracji? (180)
    • Dowiedz się czegoś o regionie, który odwiedzasz (181)
  • Kilka pierwszych zdjęć z podróży (181)
    • Jak radzić sobie z ludźmi i własną nieśmiałością (183)
  • Fotografia jako przepustka, fotograf jako ambasador (184)
  • Fotografia dokumentalna (184)
  • Poradnik: Co zabrać do plecaka (188)
    • Gospodarowanie energią w podróży (190)
  • Podziel się swym spojrzeniem (192)

Rozdział 10. Fotografia przyrodnicza i krajobrazowa (194)

  • Wszyscy chcą być jak Ansel Adams (196)
  • Składniki dobrej fotografii krajobrazowej (199)
    • Jak pokazać potęgę przyrody? (199)
    • W poszukiwaniu tematu (199)
    • Zainteresuj odbiorcę: spraw, że sam poprosi o więcej! (203)
    • Jak oddać na zdjęciu atmosferę miejsca? (203)
    • Magia krajobrazu (204)
  • Fotografowanie dzikiej przyrody (209)
    • Spotkania ze zwierzętami w zasięgu ręki (210)
  • Sprzęt specjalistyczny (212)
    • Sprzęt i akcesoria (212)
    • Inne przydatne gadżety, których posiadanie warto rozważyć (213)
  • Zalety technologii cyfrowej w fotografii przyrodniczej (215)
  • Poradnik: Jak oddać charakter miejsca w fotografii krajobrazowej (216)

Część II Cyfrowa ciemnia

Rozdział 11. Zaproszenie do cyfrowej ciemni (220)

  • Nowe narzędzia, te same wyzwania (222)
  • Opracowanie indywidualnego procesu przetwarzania obrazu (222)
  • Etapy procesu przetwarzania zdjęć (223)
  • Zalety formatu RAW (224)
    • Czym jest plik w formacie RAW? (224)
    • Dlaczego stosowanie formatu RAW jest tak ważne? (224)
  • Jakich narzędzi potrzebuję? Budowanie cyfrowej ciemni (226)
    • Sprzęt (226)
    • Oprogramowanie (231)
  • Zarządzanie biblioteką zdjęć (236)
    • Strategie archiwizowania danych (237)
  • Poradnik: O poszukiwaniu równowagi w cyfrowej ciemni (240)

Rozdział 12. Podstawowe informacje o programie Lightroom (242)

  • Budowa programu Lightroom (244)
  • Kilka słów o katalogach (245)
    • Zarządzanie katalogiem (246)
    • Ile katalogów należy utworzyć? (247)
    • Kopiowanie zdjęć z karty pamięci (247)
    • Tworzenie kopii zapasowej (250)
    • Nazewnictwo plików (250)
    • Tworzenie szablonów metadanych (254)
    • Importowanie zdjęć z kolekcji (256)
    • Zarządzanie zdjęciami w programie Lightroom (258)
  • Poradnik: Archiwizowanie katalogów programu Lightroom (260)

Rozdział 13. Zarządzanie zdjęciami (262)

  • Dlaczego nie warto przechowywać wszystkiego? (264)
    • Przeglądanie i ocenianie zdjęć w programie Lightroom (264)
    • Zastosowanie kolorowych etykiet (268)
    • Dodawanie ocen w gwiazdkach (268)
    • “Flagi” (269)
    • Systemy ocen (270)
  • Pierwszy przegląd zdjęć (271)
    • Filtry programu Lightroom (272)
    • Wyodrębnianie zdjęć wybranych w trakcie pierwszego przeglądu (274)
  • Drugi przegląd zdjęć (275)
    • Porównywanie zdjęć (275)
    • Szybkie przetwarzanie (280)
    • Wprowadzanie metadanych (282)
  • Kolekcje (288)
    • Szybka kolekcja (289)
    • Kolekcje (289)
    • Zestawy kolekcji (290)
    • Kolekcje inteligentne (290)
  • Poradnik: Rozważania redaktora (292)

Rozdział 14. Korygowanie tonacji i kolorystyki (294)

  • Histogramy (296)
    • W razie wątpliwości lepiej odrobinę prześwietlić… (299)
  • Optymalizacja zdjęć w programie Lightroom (301)
    • Korygowanie charakterystyki tonalnej w module ACR (302)
    • Korygowanie kolorów w module ACR (308)
    • Korygowanie balansu bieli (309)
  • Zaawansowane poprawki (313)
    • Zwiększanie kontrastu (313)
    • Korekcja wybranych zakresów barw (317)
    • Narzędzia do edytowania i retuszu obrazu w programie Lightroom (323)
    • Wszystko w swoim czasie (329)
    • Jednoczesny retusz wielu zdjęć (329)
  • Poradnik: Skuteczna korekcja obrazu w trzy minuty (336)

Rozdział 15. Cyfrowa kosmetyka (340)

  • Obsługa i zastosowanie narzędzi do selektywnej korekcji obrazu w programie Lightroom (342)
    • Filtr gradientowy (342)
    • Nakładanie kilku gradientów (345)
    • Pędzel korekcyjny (346)
  • Kilka słów wstępu o Photoshopie (349)
    • Lightroom i Photoshop: pełna symbioza (350)
    • Obsługa programu Photoshop (351)
    • Wprowadzenie do warstw Photoshopa (353)
    • Krzywe (356)
    • Korekcja koloru przy użyciu krzywych w Photoshopie (361)
  • Korygowanie wybranych fragmentów obrazu w Photoshopie (367)
    • Maski i zaznaczenia (367)
  • Od zaznaczenia do maski (368)
    • Maski warstw w pigułce (368)
    • Na czym polega działanie masek warstw? (371)
    • Wskazówki dotyczące obsługi narzędzia Brush (Pędzel) (372)
    • Wskazówki dotyczące obsługi masek (374)
  • Poradnik: Korekcja wybranych fragmentów zdjęcia w programie Lightroom i w Photoshopie (376)

Rozdział 16. Zaawansowany retusz i korekcja obrazu (378)

  • Cztery reguły cyfrowej ciemni (380)
  • Przyciemnianie i rozjaśnianie (382)
    • Przyciemnianie i rozjaśnianie: w programie Lightroom czy w Photoshopie? (382)
  • Wyostrzanie obrazu (385)
    • Na czym polega wyostrzanie obrazu? (385)
    • Kiedy wyostrzać: na początku, na końcu czy dwa razy? (386)
    • Wyostrzanie wstępne w programie Lightroom (387)
    • Wyostrzanie artystyczne w programie Lightroom (393)
    • Wyostrzanie końcowe w programie Lightroom (393)
    • Wyostrzanie w Photoshopie (394)
    • Wyostrzanie artystyczne przy użyciu narzędzi Photoshopa (396)
    • Wyostrzanie końcowe przy użyciu narzędzi Photoshopa (397)
  • Adobe Photoshop: najważniejsze umiejętności (398)
    • Usuwanie szumu (398)
    • Konwersja na skalę szarości (400)
    • Tonowanie – sepia (405)
    • Zapisywanie dokumentu wzorcowego (408)
    • Montaż fotografii z kilku zdjęć składowych (409)
    • Automatyzacja przetwarzania (414)
  • Podsumowanie (417)
  • Poradnik: Jak skupić uwagę odbiorcy na określonych fragmentach zdjęcia dzięki użyciu masek (418)

Rozdział 17. Za kulisami cyfrowego obrazu (422)

  • Skąd się biorą piksele? (424)
    • Im więcej, tym lepiej, prawda? (424)
    • Rozmiar obrazu (425)
    • Rozdzielczość obrazu (425)
    • Skalowanie zdjęć w programie Lightroom (426)
    • Skalowanie zdjęć w programie Photoshop (428)
    • Zalecenia (431)
    • Zalecane rozmiary zdjęć (431)
  • Tryby koloru, przestrzenie barw i zarządzanie kolorem (432)
    • Tryby koloru (432)
    • Profile barw (436)
    • Zarządzanie kolorem (437)
    • Najpopularniejsze przestrzenie robocze (438)
    • Zarządzanie kolorem w programie Lightroom (440)
    • Zarządzanie kolorem w programie Photoshop (442)
    • Głębia bitowa (447)
    • Typy plików (450)
  • Poradnik: Obsługa modułu Export (eksportowanie) w programie Lightroom (453)

Rozdział 18. Drukowanie (456)

  • Kalibracja monitora i tworzenie profili (458)
    • Na czym polega kalibracja monitora? (458)
    • Narzędzia do kalibracji monitorów (459)
    • Kalibrowanie monitora przy użyciu urządzenia i1Display 2 (460)
  • Oświetlenie (463)
    • Adaptacja wzroku (463)
  • Sztuka drukowania (466)
    • Zwykłe odbitki, zdjęcia pamiątkowe (466)
    • Odbitki do portfolio (467)
    • Reprodukcje artystyczne (468)
  • Drukowanie na drukarce atramentowej (470)
    • Drukowanie (470)
    • Drukowanie w programie Lightroom (470)
    • Drukowanie w programie Photoshop (477)
    • Drukowanie na drukarce atramentowej przy użyciu Photoshopa (478)
  • Zaawansowane ustawienia wydruku (481)
    • Wybór papieru (481)
    • Drukowanie w czerni i bieli (483)
    • Idziemy na całość! Czyli o powiększaniu zdjęć w Photoshopie (485)
  • Poradnik: Drukowanie reprodukcji artystycznych przy użyciu Photoshopa (490)
    • Zastosowanie systemu strefowego na potrzeby druku (490)

Rozdział 19. Multimedialne pomysły (492)

  • Rodzaje prezentacji multimedialnych (494)
    • Przygotowanie zdjęć do publikowania w sieci (494)
    • Publikowanie galerii internetowych w programie Lightroom (498)
  • Multimedialne eksperymenty (504)
    • Geolokalizacja (504)
    • Pokazy slajdów ze ścieżką dźwiękową (506)
    • Multimedialne reportaże (506)

Skorowidz (508)

Autor

ISBN

978-83-246-2637-3

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „FOTOGRAFIA DOSKONAŁA JAK KREOWAĆ MAGIĘ CYFROWEGO OBRAZU”