MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 SKUTECZNYCH TECHNIK WPŁYWU

44.10

Na stanie

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie do trzeciego wydania 11

1. Projektowanie dla ludzi 19

  • Kontekst 20
    • Poznaj odbiorcę 20
    • Interakcja jest konwersacją 20
    • Dopasowanie treści i funkcjonalności do potrzeb odbiorców 21
    • Poziom umiejętności 22
    • Interfejs jest jedynie środkiem do celu 23
    • Spytaj: Dlaczego? 24
    • Wartość projektowania: właściwe rozwiązanie właściwego problemu 24
  • Badania: sposób na poznanie kontekstu i celów 26
    • Obserwacja bezpośrednia 27
    • Studia przypadków 27
    • Ankiety 27
    • Persony 28
    • Badania projektowe nie są badaniami rynku 28
  • Wzorce – procesy poznawcze i zachowania związane z projektem interfejsu 29
    • Bezpieczna Eksploracja 30
    • Pragnienie Natychmiastowej Satysfakcji 31
    • Satisficing 31
    • Zmiany Na Bieżąco 32
    • Odwlekanie Decyzji 33
    • Stopniowa Konstrukcja 34
    • Przyzwyczajenie 35
    • Mikroprzerwy 36
    • Pamięć Przestrzenna 37
    • Pamięć Prospektywna 38
    • Wspomagane Powtarzanie 40
    • Obsługa Klawiaturą 41
    • Media Społecznościowe, Dowód Społeczny I Współpraca 42
  • Podsumowanie 43

2. Organizacja treści: architektura informacji i struktura aplikacji 45

  • Cel 46
  • Definicja 46
    • Projektowanie obszarów informacyjnych dla ludzi 47
  • Podejście 47
    • Oddzielenie informacji od prezentacji 47
  • Zasada MECE 48
  • Sposoby organizacji i kategoryzacji treści 49
    • Alfabet 49
    • Liczba 49
    • Czas 49
    • Lokalizacja 50
    • Hierarchia 50
    • Podobieństwo 50
  • Projektowanie na potrzeby aplikacji zorientowanych na zadaniowość i obieg pracy 50
    • Widoczność często używanych elementów 50
    • Dziel zadania na sekwencje kroków 51
    • Wielokanałowość i zróżnicowanie rozmiarów ekranów 51
    • Informacje w formie Kart 51
  • Projektowanie systemu typów ekranów 52
  • Ogląd – pokazanie listy lub siatki elementów 52
  • Skupienie – pokazanie jednego elementu 54
  • Tworzenie – udostępnienie narzędzi kreatywnych 54
  • Działanie – umożliwienie wykonania czynności 55
  • Wzorce 55
    • Ekspozycja, Wyszukiwanie I Przeglądanie 56
    • Bezpośredni Dostęp Mobilny 66
    • Aktualności 67
    • Przeglądarka Multimediów 81
    • Pulpit 90
    • Płótno I Paleta 93
    • Kreator 97
    • Edytor Ustawień 99
    • Różne Widoki 105
    • Wiele Obszarów Roboczych 112
    • System Pomocy 115
    • Tagi 126
  • Podsumowanie 132

3. Tam i z powrotem: nawigacja, drogowskazy i orientacja 133

  • Przestrzeń informacji i czynności 134
  • Drogowskazy 134
  • Orientacja 134
  • Nawigacja 135
    • Nawigacja globalna 135
    • Nawigacja funkcyjna 136
    • Nawigacja asocjacyjna i wierszowa 136
    • Powiązane treści 136
    • Tagi 136
    • Model społecznościowy 137
  • Konwencje projektowania nawigacji 137
    • Oddzielenie projektu nawigacji od projektu wizualnego 137
    • Obciążenie poznawcze 137
    • Niewielkie odległości 138
  • Modele nawigacyjne 139
    • Oś i szprychy 139
    • Pełne połączenie 140
    • Wiele poziomów lub drzewo 140
    • Krok po kroku 142
    • Piramida 142
    • Płaska nawigacja 144
  • Wzorce 144
    • Wskazane Punkty Startowe 145
    • Spis Treści 150
    • Piramida 155
    • Panel Modalny 159
    • Głębokie Linkowanie 164
    • Wyjście Ewakuacyjne 168
    • Grube Menu 172
    • Mapka Strony W Stopce 176
    • Narzędzia Logowania 181
    • Mapa Sekwencji 183
    • Okruszki 188
    • Pasek Przewijania Z Adnotacją 192
    • Animowane Przejście 195
  • Podsumowanie 200

4. Układ elementów 201

  • Podstawy tworzenia layoutu 201
    • Hierarchia wizualna 201
    • Co sprawia, że element wydaje się ważny 202
    • Cztery zasady psychologii postaci 207
    • Przepływ wzroku 209
    • Wykorzystanie dynamicznych elementów 211
    • Odblokowywanie Reakcyjne 213
    • Ujawnianie Reakcyjne 213
    • Obszary interfejsu 214
  • Wzorce 215
    • Layout 215
    • Wydzielanie informacji 216
    • Ramy Graficzne 216
    • Obszar Centralny 219
    • Siatka Równoprawnych Elementów 222
    • Zatytułowane Sekcje 223
    • Zakładki 226
    • Akordeon 230
    • Zwijane Panele 233
    • Ruchome Panele 235

5. Styl wizualny i estetyka 239

  • Podstawy projektowania graficznego 240
    • Hierarchia wizualna 240
    • Kompozycja 240
    • Kolor 242
    • Typografia 246
    • Czytelność 252
    • Sugestywność 253
    • Obrazy 257
  • Co to oznacza dla aplikacji biznesowych 259
    • Dostępność 260
  • Rodzaje stylów wizualnych 260
    • Skeumorficzny 261
    • Ilustrowany 262
    • Płaski 263
    • Minimalistyczny 266
    • Adaptacyjny/parametryczny 268
  • Podsumowanie 269

6. Urządzenia mobilne 271

  • Wyzwania i szanse towarzyszące projektowaniu na urządzenia mobilne 272
    • Niewielki rozmiar ekranu 272
    • Zróżnicowana szerokość ekranu 272
    • Ekrany dotykowe 273
    • Trudność w pisaniu 273
    • Problemy związane z otoczeniem 273
    • Lokalizacja 274
    • Kontekst społeczny i ograniczona uwaga 274
  • Jak podejść do projektowania dla urządzeń przenośnych 274
    • Wzorowe przykłady 277
  • Wzorce 279
    • Pionowy Stos 280
    • Klisza 282
    • Narzędzia Dotykowe 284
    • Dolny Pasek Nawigacyjny 288
    • Kolekcje I Karty 289
    • Nieskończona Lista 293
    • Duże Marginesy 294
    • Wskaźniki Wczytywania 297
    • Połączone Aplikacje 298
  • Zadbaj o interfejs mobilny 303

7. Listy 305

  • Scenariusze korzystania z list 305
  • Architektura informacji 306
  • Co chcesz pokazać? 307
  • Wzorce 310
    • Wybór Dwupanelowy lub Widok Złożony 310
    • Uszczegółowienie W Jednym Oknie 314
    • Wkładki 317
    • Karty 320
    • Siatka Miniaturek 323
    • Karuzela 327
    • Paginacja 329
    • Bezpośrednie Przejście Do Elementu 332
    • Przewijanie Alfabetyczne/Numeryczne 335
    • Pole Nowego Elementu 336
  • Podsumowanie 338

8. Jak to się robi: czynności i polecenia 339

  • Dotykanie, przeciąganie i szczypanie 340
  • Obracanie i potrząsanie 341
  • Przyciski 341
  • Paski menu 341
  • Menu kontekstowe 342
  • Rozwijane menu 342
  • Paski narzędzi 342
  • Odnośniki 342
  • Panele poleceń 342
  • Ukryte narzędzia 343
  • Pojedyncze i dwukrotne kliknięcia 343
  • Polecenia klawiszowe 343
    • Skróty 344
    • Kolejność tabulacji 344
  • Przeciągnij i upuść 344
  • Wpisywane polecenia 344
  • Afordancja 345
  • Bezpośrednia manipulacja obiektami 345
  • Wzorce 347
    • Grupy Przycisków 348
    • Ukryte Narzędzia 350
    • Panel Poleceń 353
    • Wyszczególniony Przycisk „Zakończ” 356
    • Inteligentne Elementy Menu 362
    • Podgląd 364
    • Spinnery I Wskaźniki Postępu 368
    • Odwoływalność 373
    • Wielopoziomowe Cofanie Czynności 375
    • Historia Poleceń 379
    • Makra 381
  • Podsumowanie 387

9. Prezentowanie złożonych danych 389

  • Podstawy infografik 389
    • Modele organizacyjne – jak wygląda organizacja danych? 390
    • Przedświadoma interpretacja zmiennych – co wiąże się z czym? 391
    • Nawigacja i przeglądanie – jak mogę zgłębić te dane? 395
    • Sortowanie i przestawianie – czy mogę zmienić strukturę danych, by uzyskać inny punkt widzenia? 396
    • Wyszukiwanie i filtrowanie – w jaki sposób mogę dostać wyłącznie te dane, których potrzebuję? 399
    • Dane jako takie – jakie są konkretne wartości danych? 400
  • Wzorce 402
    • Chmurki Informacyjne 402
    • Podświetlanie Danych 406
    • Dynamiczne Kwerendy 408
    • Rozrysowywanie Danych 411
    • Równoległe Wykresy 415
    • Wykres Panelowy 418
  • Moc wizualizacji danych 422

10. Dane wejściowe: formularze i kontrolki 423

  • Podstawy projektowania formularzy 424
    • Formularze stale ewoluują 426
    • Dodatkowe materiały 427
  • Wzorce 427
    • Format Pobłażliwy 428
    • Format Strukturalny 432
    • Uzupełnianie 435
    • Wskazówki 438
    • Zapytanie 442
    • Miernik Bezpieczeństwa Hasła 444
    • Automatyczne Uzupełnianie 449
    • Rozwijany Selektor 456
    • Kreator Listy 460
    • Poprawne Wartości Domyślne 464
    • Komunikaty O Błędach 468
  • Podsumowanie 474

11. Systemy interfejsów użytkownika i Atomic Design 475

  • Systemy UI 476
    • Przykład systemu UI opartego na komponentach: Microsoft Fluent 476
  • Atomic Design – metodyka projektowania systemów 479
    • Przegląd 480
    • Hierarchia Atomic Design 481
  • Frameworki UI 482
    • Przegląd 483
    • Korzyści 483
    • Właściwości frameworków UI 483
    • Przegląd wybranych frameworków UI 484
  • Podsumowanie 494

12. Poza ekranem 497

  • Inteligentne systemy – części składowe 498
    • Połączone urządzenia 498
    • Systemy antycypacyjne 498
    • Systemy asystujące 498
    • Naturalne interfejsy użytkownika 499
  • Podsumowanie 499
Autor

ISBN

978-83-283-7424-9

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 SKUTECZNYCH TECHNIK WPŁYWU”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *