MENTORING ZŁOTE ZASADY

49.00

Na stanie

Nazwa mentoring 14

 

Słowo mentoring 20

Osobiste doświadczenie mentora 24

  • Postawa mentora 25
  • Bezpieczeństwo i lęk 27
  • Cztery reakcje na lęk 29
  • Odpowiedzialność mentora i mentee 31

Mentoring, czyli trening kompetencji 34

  • Wiedza i sukcesja 35
  • Transfer wiedzy i doświadczenia 36
  • Opór wobec sukcesji 37
  • Formalizm versus kultura organizacyjna 39
  • Wiedza 41
  • Umiejętności 42
  • Kompetencje 43
  • Zasoby 44
  • Zasoby materialne i psychologiczne 46
  • Mentoring jako trening 47
  • Wynik 48

Coaching a mentoring 50

  • Podobne, lecz różne procesy 51
  • Mentoring jako podejście modelowe 53
  • Przykład sportowy 55
  • Przykład biznesowy 56
  • Wybór: mentoring czy coaching 57
  • Coaching jako kontynuacja mentoringu 60
  • Podejście funkcjonalne 61
  • Od wniosków do wyniku 63
  • Superwizja 64
  • Zadania realizowane w superwizji 65

Mentoring oraz inne metody 68

  • Mentoring a terapia 70
  • Coaching – mentoring, krótka definicja 72
  • Tutoring 73

Matryca edukacyjna 76

  • Wprowadzenie 77
  • Swoboda oddziaływań 79
  • Dyrektywność 80
  • Gotowe rozwiązania 81
  • Rozwiązania kreatywne 82
  • Osie matrycy 83
  • Nauka (uczenie, nauczanie) 84
  • Mentoring 85
  • Doradztwo 86
  • Coaching partnerski 87
  • Wnioski z matrycy edukacyjnej 88

Mentoring, czyli wzrost kompetencji 90

  • Mentor jako trener 91
  • Mentee jako zawodnik 92
  • Organizacja jako boisko 93
  • Mentoring jako trening 94

Relacja mistrz – uczeń 98

  • Mistrz jako wzór 99
  • Dyrektywność 101
  • Przywództwo 102
  • Obszary przywództwa rozwijane w mentoringu 103
  • Inspirowanie 104
  • Kierowanie 105
  • Kompetencje psychologiczne 107
  • Kompetencje techniczne 109

Mentoring i odpowiedzialność 112

  • Rozdział kompetencji – podział odpowiedzialności 113
  • Przeniesienie 116
  • Przeciwprzeniesienie 118
  • Role 122
  • Opór 124
  • Sygnały oporu i przeniesienia 126
  • Radzenie sobie z oporem 129
  • Radzenie sobie z przeniesieniem 131
  • Oddanie odpowiedzialności 133
  • Wzięcie odpowiedzialności 134

Błędy w sposobie myślenia 138

  • Fałszywy obraz rzeczywistości 139
  • Efekt nowości 141
  • Paradoks hazardzisty – rytualizm 143
  • Zaprzeczanie 146
  • Potrzeba aprobaty 148
  • Efekt sztywności 150
  • Efekt filtrów społecznych 152

Przekonania 156

  • Cykl 158
  • Zmiana 160
  • Cykl odwrócony 161

Mentoring – złote zasady 164

  • Czym są zasoby? 165
  • Zasoby materialne i psychologiczne 167
  • Zgromadź zasoby 169
  • Uwzględnij realia 171
  • Skuteczność 173
  • Wynik 175
  • Efekt 176
  • Tysiąc pytań 179
  • Wpływ 181
  • Poczucie wpływu 183
  • Zastosuj sprawdzone rozwiązanie 185
  • Zadbaj o innych 186
  • Działaj teraz 187

Mentoring – model pracy 190

  • Sesje 191
  • Dzieło 194
  • Kontrakt 196
  • Struktura sesji 198
  • Układ sesji 201

Ćwiczenia własne mentee 204

  • Wprowadzenie 205
  • Rodzaje zadań 206
  • Etyka zadań 207

Cele i efekty. Model CEWWkA 210

  • Cel to nie efekt 211
  • Efekty i korzyści 212
  • Wyniki i wskaźniki 213
  • Równowaga wynik – efekt 214
  • Wskaźnik 216
  • Przekształcanie wskaźników jakościowych na ilościowe 217
  • Skuteczność 220
  • Analiza 223

Uczestnicy projektu 226

  • Potrzeby innych uczestników 227
  • Pragmatyzm 228
  • Matryca udziałowców 229
  • Rejestr udziałowców 232
  • Użyteczność 233
  • Wzajemność – ekologia 235

Komunikacja w mentoringu 240

  • Rodzaje pytań 241
  • Pytania mocne 242
  • Lejek pytań mentoringowych 243
  • Odwrócony lejek pytań 244
  • Pytania whitmore’owskie w mentoringu 245
  • GROW w mentoringu 246
  • Pytania mentoringowe na podstawie modelu GROW 249
  • Pytania graniczne 252
  • Przykłady pytań granicznych 254
  • Feedback 255
  • Reguła udzielania informacji 256
  • Ocena – opinia – opis 258
  • Komunikat “Ja” 260
  • Schemat komunikatu “Ja” 261
  • Antyprzykłady – brak asertywności 264

Planowanie w mentoringu 268

  • Podstawowe ramy projektu 269
  • Miary – SMART w mentoringu 270
  • Szybkie miary 273

Schemat mentoringu 278

  • Proces zmiany – małe kroki 279
  • Cel 281
  • Wyniki 282
  • Wskaźniki 284
  • Efekty 285
  • Miary 287
  • Inne filtry efektywności 289
  • Plany 290
  • Ćwiczenia i zadania w mentoringu 291
  • Zadania domowe 293
  • Feedback 297
  • Ocena rezultatów 299

Podsumowanie 302

  • Coaching kognitywny 303
  • Mentoring – trening dla liderów 305
  • Nowy model profesjonalisty 306
  • Mentoring iskrowy i mentor innowator 308
  • Jak wybrać mentora? 310
  • Jak wybrać szkołę mentoringu? 313
Autor

ISBN

978-83-283-5447-0

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „MENTORING ZŁOTE ZASADY”