- Wstęp (10)
CZĘŚĆ I Poznaj środowisko programowania Scratch
- Rozdział 1. Środowisko programowania Scratch (14)
- Główne elementy środowiska (15)
- Rozdział 2. Edycja duszków (19)
- Rozdział 3. Dodawanie tła (20)
- Rozdział 4. Skrypty (21)
- Widok edytora skryptów (21)
- Rozdział 5. Kostiumy (22)
- Okno Kostiumy w trybie wektorowym (23)
- Okno Kostiumy w trybie bitmapa (26)
- Rozdział 6. Dźwięki (29)
- Nowy dźwięk (29)
- Edycja dźwięku (30)
- Zadanie (33)
CZĘŚĆ II Poznajemy bloczki dostępne w środowisku Scratch
- Rozdział 7. Ruch (36)
- Wprowadzenie układu współrzędnych (36)
- Przesuń o… kroków (38)
- Obróć o… stopni (38)
- Ustaw kierunek na… (38)
- Ustaw w stronę… (39)
- Idź do x:… y:… (39)
- Idź do… (40)
- Zmień x o… / Zmień y o… oraz Ustaw x na… / Ustaw y na… (41)
- Jeżeli na brzegu, odbij się (41)
- Współrzędna x/y i kierunek (42)
- Zadanie (43)
- Rozdział 8. Wygląd (45)
- Powiedz… przez… s (45)
- Powiedz… (45)
- Pomyśl… przez… s (46)
- Pomyśl… (46)
- Pokaż i Ukryj (47)
- Zmień kostium na… (47)
- Następny kostium (48)
- Zmień tło na… (48)
- Zmień efekt… o… (48)
- Ustaw efekt… na… (50)
- Wyczyść efekty graficzne (50)
- Zmień rozmiar o… (50)
- Ustaw rozmiar na…% (51)
- Na wierzch (51)
- Wróć o… warstw (51)
- Kostium # (52)
- Nazwa tła (53)
- Rozmiar (53)
- Zadanie (54)
- Rozdział 9. Dźwięk (56)
- Zagraj dźwięk… (56)
- Zagraj dźwięk… i czekaj (56)
- Zatrzymaj wszystkie dźwięki (57)
- Zagraj bęben… przez… taktów (57)
- Pauzuj przez… taktów (58)
- Zagraj nutę… przez… taktów (58)
- Ustaw instrument na… (60)
- Zmień głośność o… (61)
- Ustaw głośność na…% (61)
- Zmienna głośność (62)
- Zmień tempo o… (62)
- Ustaw tempo… taktów na minutę (63)
- Zmienna „tempo” (63)
- Zadanie (64)
- Rozdział 10. Pisak (65)
- Wyczyść (65)
- Stempluj (65)
- Przyłóż pisak (66)
- Ustaw kolor pisaka na… (kolor) (67)
- Ustaw kolor pisaka na… (liczba) (67)
- Zmień kolor pisaka o… (68)
- Ustaw kolor pisaka na… / Zmień kolor pisaka o… (69)
- Ustaw rozmiar pisaka na… / Zmień rozmiar pisaka o… (69)
- Zadanie (70)
- Rozdział 11. Dane (72)
- Utwórz zmienną (72)
- Blok „zmienna” (73)
- Ustaw zmienną na… (73)
- Zmień zmienną o… (74)
- Pokaż zmienną / Ukryj zmienną (74)
- Utwórz listę (74)
- Blok „lista” (75)
- Dodaj… do „lista” (75)
- Usuń… z „lista” (76)
- Wstaw… na pozycji… do „lista” (77)
- Zmień element… z „lista” na „element” (77)
- Element… z „lista” (78)
- Długość „lista” (79)
- „Lista” zawiera…? (79)
- Pokaż listę… / Ukryj listę… (80)
- Zadanie (80)
- Rozdział 12. Zdarzenia (82)
- Kiedy kliknięto flagę (82)
- Kiedy klawisz… naciśnięty (82)
- Kiedy duszek kliknięty (83)
- Kiedy tło zmieni się na… (84)
- Kiedy… > niż… (84)
- Kiedy otrzymam… / Nadaj… (85)
- Zadanie (86)
- Rozdział 13. Kontrola (88)
- Czekaj… s (88)
- Czekaj aż… (88)
- Jeżeli… to… (89)
- Jeżeli… to… w przeciwnym razie… (90)
- Powtórz… razy (91)
- Powtarzaj aż… (91)
- Zawsze (92)
- Zatrzymaj… (93)
- Kiedy zaczynam jako klon (93)
- Sklonuj… (94)
- Usuń tego klona (95)
- Zadanie (95)
- Rozdział 14. Czujniki (97)
- Dotyka… (97)
- Dotyka koloru…? (97)
- Czy kolor… dotyka…? (98)
- Odległość do… (98)
- Zapytaj… i czekaj (99)
- Odpowiedź (100)
- Klawisz… naciśnięty? (100)
- Wciśnięty klawisz myszy? (101)
- x myszy / y myszy (102)
- Głośność (102)
- …kamery na… (103)
- Kamera… (103)
- Ustaw przezroczystość kamery na…% (103)
- Stoper (104)
- Zeruj stoper (105)
- …z… (105)
- Aktualna… (106)
- Dni od 2000 (106)
- Nazwa użytkownika (107)
- Zadanie (107)
- Rozdział 15. Wyrażenia (109)
- Bloki operacji matematycznych (109)
- Losuj od… do… (109)
- Bloki operatorów porównania (mniejszy, większy, równy) (110)
- Bloki operacji logicznych (i, lub, nie) (110)
- Bloki operacji na tekście (połącz… i…, litera… z…, długość…) (112)
- Bloki zaawansowanych działań matematycznych (114)
- Zadanie (117)
- Rozdział 16. Więcej bloków (119)
- Tworzenie bloków (119)
- Opcje (122)
- Zadanie (125)
CZĘŚĆ III Tworzymy projekty w środowisku Scratch
- Rozdział 17. Galaktyczny pościg (128)
- Koncepcja gry (128)
- Pierwszy krok (128)
- Programowanie duszków i sceny (128)
- Pojazd (128)
- Ruch na drodze (129)
- Rośliny i pasy na drodze (130)
- Pasy drogi (131)
- Programowanie głównej postaci (133)
- Przegrana (134)
- Rozdział 18. Gwiezdna bitwa (137)
- Koncepcja gry (137)
- Pierwszy krok (137)
- Programowanie duszków oraz sceny (137)
- Poruszanie się Giganta (138)
- Strzelanie pociskami przez Giganta (138)
- Komety (139)
- Przeciwnicy (140)
- Pociski Przeciwników (141)
- Przegrana (142)
- Wygrana (143)
- Zmiana tła (144)
- Rozdział 19. Latający Gigant (145)
- Koncepcja gry (145)
- Pierwszy krok (145)
- Programowanie duszków oraz sceny (145)
- Punkt startowy (145)
- Przyciąganie (146)
- Podskok Giganta (147)
- Przeszkody (147)
- Przegrana (149)
- Wygrana (149)
- Zmiana stroju (150)
- Koniec gry (151)
- Rozdział 20. Obrona komputera (152)
- Koncepcja gry (152)
- Pierwszy krok (152)
- Programowanie duszków oraz sceny (152)
- Kod płyty DVD (152)
- Skrypt duszka Wirusa (154)
- Nadlatujące Wirusy (154)
- Poruszanie się Wirusów (154)
- Skrypt sceny (155)
- Duszek Komputer (156)
- Gigant (157)
- Scena (157)
- Ukrywanie Wirusa (158)
- Rozbudowa gry (158)
- Uruchomienie Antywirusa (159)
- Ukrycie Antywirusa (159)
- Zniszczenie Wirusów (159)
- Koniec gry (160)
- Rozdział 21. Zestrzel Gigabajta (161)
- Koncepcja gry (161)
- Pierwszy krok (161)
- Programowanie duszków oraz sceny (161)
- Zaprogramowanie Antywirusa (161)
- Programowanie Złego Gigabajta (162)
- Animowanie Gigabajta (163)
- Duszek Blok (163)
- Drugi skrypt duszka Bloku (164)
- Duszek Wirus (164)
- Przegrana (166)
- Wygrana (166)
- Koniec gry (167)
- Rozdział 22. Zwalcz Wirusa (168)
- Koncepcja gry (168)
- Pierwszy krok (168)
- Programowanie duszków oraz sceny (169)
- Programowanie sceny (169)
- Programowanie Wirusów (169)
- Programowanie Wirusów – krok drugi (170)
- Sprawdzenie, który Wirus został wylosowany (170)
- Pokazanie się duszka Wirusa (170)
- Chowanie się duszka Wirusa (171)
- Uderzenie duszka Laptopa w duszka Wirusa (172)
- Program dla Laptopa (175)
- Sterowanie Laptopem (175)
- Uderzenie (176)
- Wygrana (177)
CZĘŚĆ IV Odpowiedzi
- Dodatek. Rozwiązania do gier (180)
- Odpowiedzi do rozdziału 7., „Ruch” (180)
- Odpowiedzi do rozdziału 8., „Wygląd” (181)
- Odpowiedzi do rozdziału 9., „Dźwięk” (182)
- Odpowiedzi do rozdziału 10., „Pisak” (183)
- Odpowiedzi do rozdziału 11., „Dane” (184)
- Odpowiedzi do rozdziału 12., „Zdarzenia” (185)
- Odpowiedzi do rozdziału 13., „Kontrola” (186)
- Odpowiedzi do rozdziału 14., „Czujniki” (187)
- Odpowiedzi do rozdziału 15., „Wyrażenia” (188)
- Odpowiedzi do rozdziału 16., „Więcej bloków” (189)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.