MŁODZI GIGANCI OPROGRAMOWANIA SCRATCH

31.42

Na stanie

  • Wstęp (10)

CZĘŚĆ I Poznaj środowisko programowania Scratch

  • Rozdział 1. Środowisko programowania Scratch (14)
    • Główne elementy środowiska (15)
  • Rozdział 2. Edycja duszków (19)
  • Rozdział 3. Dodawanie tła (20)
  • Rozdział 4. Skrypty (21)
    • Widok edytora skryptów (21)
  • Rozdział 5. Kostiumy (22)
    • Okno Kostiumy w trybie wektorowym (23)
    • Okno Kostiumy w trybie bitmapa (26)
  • Rozdział 6. Dźwięki (29)
    • Nowy dźwięk (29)
    • Edycja dźwięku (30)
    • Zadanie (33)

CZĘŚĆ II Poznajemy bloczki dostępne w środowisku Scratch

  • Rozdział 7. Ruch (36)
    • Wprowadzenie układu współrzędnych (36)
    • Przesuń o… kroków (38)
    • Obróć o… stopni (38)
    • Ustaw kierunek na… (38)
    • Ustaw w stronę… (39)
    • Idź do x:… y:… (39)
    • Idź do… (40)
    • Zmień x o… / Zmień y o… oraz Ustaw x na… / Ustaw y na… (41)
    • Jeżeli na brzegu, odbij się (41)
    • Współrzędna x/y i kierunek (42)
    • Zadanie (43)
  • Rozdział 8. Wygląd (45)
    • Powiedz… przez… s (45)
    • Powiedz… (45)
    • Pomyśl… przez… s (46)
    • Pomyśl… (46)
    • Pokaż i Ukryj (47)
    • Zmień kostium na… (47)
    • Następny kostium (48)
    • Zmień tło na… (48)
    • Zmień efekt… o… (48)
    • Ustaw efekt… na… (50)
    • Wyczyść efekty graficzne (50)
    • Zmień rozmiar o… (50)
    • Ustaw rozmiar na…% (51)
    • Na wierzch (51)
    • Wróć o… warstw (51)
    • Kostium # (52)
    • Nazwa tła (53)
    • Rozmiar (53)
    • Zadanie (54)
  • Rozdział 9. Dźwięk (56)
    • Zagraj dźwięk… (56)
    • Zagraj dźwięk… i czekaj (56)
    • Zatrzymaj wszystkie dźwięki (57)
    • Zagraj bęben… przez… taktów (57)
    • Pauzuj przez… taktów (58)
    • Zagraj nutę… przez… taktów (58)
    • Ustaw instrument na… (60)
    • Zmień głośność o… (61)
    • Ustaw głośność na…% (61)
    • Zmienna głośność (62)
    • Zmień tempo o… (62)
    • Ustaw tempo… taktów na minutę (63)
    • Zmienna „tempo” (63)
    • Zadanie (64)
  • Rozdział 10. Pisak (65)
    • Wyczyść (65)
    • Stempluj (65)
    • Przyłóż pisak (66)
    • Ustaw kolor pisaka na… (kolor) (67)
    • Ustaw kolor pisaka na… (liczba) (67)
    • Zmień kolor pisaka o… (68)
    • Ustaw kolor pisaka na… / Zmień kolor pisaka o… (69)
    • Ustaw rozmiar pisaka na… / Zmień rozmiar pisaka o… (69)
    • Zadanie (70)
  • Rozdział 11. Dane (72)
    • Utwórz zmienną (72)
    • Blok „zmienna” (73)
    • Ustaw zmienną na… (73)
    • Zmień zmienną o… (74)
    • Pokaż zmienną / Ukryj zmienną (74)
    • Utwórz listę (74)
    • Blok „lista” (75)
    • Dodaj… do „lista” (75)
    • Usuń… z „lista” (76)
    • Wstaw… na pozycji… do „lista” (77)
    • Zmień element… z „lista” na „element” (77)
    • Element… z „lista” (78)
    • Długość „lista” (79)
    • „Lista” zawiera…? (79)
    • Pokaż listę… / Ukryj listę… (80)
    • Zadanie (80)
  • Rozdział 12. Zdarzenia (82)
    • Kiedy kliknięto flagę (82)
    • Kiedy klawisz… naciśnięty (82)
    • Kiedy duszek kliknięty (83)
    • Kiedy tło zmieni się na… (84)
    • Kiedy… > niż… (84)
    • Kiedy otrzymam… / Nadaj… (85)
    • Zadanie (86)
  • Rozdział 13. Kontrola (88)
    • Czekaj… s (88)
    • Czekaj aż… (88)
    • Jeżeli… to… (89)
    • Jeżeli… to… w przeciwnym razie… (90)
    • Powtórz… razy (91)
    • Powtarzaj aż… (91)
    • Zawsze (92)
    • Zatrzymaj… (93)
    • Kiedy zaczynam jako klon (93)
    • Sklonuj… (94)
    • Usuń tego klona (95)
    • Zadanie (95)
  • Rozdział 14. Czujniki (97)
    • Dotyka… (97)
    • Dotyka koloru…? (97)
    • Czy kolor… dotyka…? (98)
    • Odległość do… (98)
    • Zapytaj… i czekaj (99)
    • Odpowiedź (100)
    • Klawisz… naciśnięty? (100)
    • Wciśnięty klawisz myszy? (101)
    • x myszy / y myszy (102)
    • Głośność (102)
    • …kamery na… (103)
    • Kamera… (103)
    • Ustaw przezroczystość kamery na…% (103)
    • Stoper (104)
    • Zeruj stoper (105)
    • …z… (105)
    • Aktualna… (106)
    • Dni od 2000 (106)
    • Nazwa użytkownika (107)
    • Zadanie (107)
  • Rozdział 15. Wyrażenia (109)
    • Bloki operacji matematycznych (109)
    • Losuj od… do… (109)
    • Bloki operatorów porównania (mniejszy, większy, równy) (110)
    • Bloki operacji logicznych (i, lub, nie) (110)
    • Bloki operacji na tekście (połącz… i…, litera… z…, długość…) (112)
    • Bloki zaawansowanych działań matematycznych (114)
    • Zadanie (117)
  • Rozdział 16. Więcej bloków (119)
    • Tworzenie bloków (119)
    • Opcje (122)
    • Zadanie (125)

CZĘŚĆ III Tworzymy projekty w środowisku Scratch

  • Rozdział 17. Galaktyczny pościg (128)
    • Koncepcja gry (128)
    • Pierwszy krok (128)
    • Programowanie duszków i sceny (128)
    • Pojazd (128)
    • Ruch na drodze (129)
    • Rośliny i pasy na drodze (130)
    • Pasy drogi (131)
    • Programowanie głównej postaci (133)
    • Przegrana (134)
  • Rozdział 18. Gwiezdna bitwa (137)
    • Koncepcja gry (137)
    • Pierwszy krok (137)
    • Programowanie duszków oraz sceny (137)
    • Poruszanie się Giganta (138)
    • Strzelanie pociskami przez Giganta (138)
    • Komety (139)
    • Przeciwnicy (140)
    • Pociski Przeciwników (141)
    • Przegrana (142)
    • Wygrana (143)
    • Zmiana tła (144)
  • Rozdział 19. Latający Gigant (145)
    • Koncepcja gry (145)
    • Pierwszy krok (145)
    • Programowanie duszków oraz sceny (145)
    • Punkt startowy (145)
    • Przyciąganie (146)
    • Podskok Giganta (147)
    • Przeszkody (147)
    • Przegrana (149)
    • Wygrana (149)
    • Zmiana stroju (150)
    • Koniec gry (151)
  • Rozdział 20. Obrona komputera (152)
    • Koncepcja gry (152)
    • Pierwszy krok (152)
    • Programowanie duszków oraz sceny (152)
    • Kod płyty DVD (152)
    • Skrypt duszka Wirusa (154)
    • Nadlatujące Wirusy (154)
    • Poruszanie się Wirusów (154)
    • Skrypt sceny (155)
    • Duszek Komputer (156)
    • Gigant (157)
    • Scena (157)
    • Ukrywanie Wirusa (158)
    • Rozbudowa gry (158)
    • Uruchomienie Antywirusa (159)
    • Ukrycie Antywirusa (159)
    • Zniszczenie Wirusów (159)
    • Koniec gry (160)
  • Rozdział 21. Zestrzel Gigabajta (161)
    • Koncepcja gry (161)
    • Pierwszy krok (161)
    • Programowanie duszków oraz sceny (161)
    • Zaprogramowanie Antywirusa (161)
    • Programowanie Złego Gigabajta (162)
    • Animowanie Gigabajta (163)
    • Duszek Blok (163)
    • Drugi skrypt duszka Bloku (164)
    • Duszek Wirus (164)
    • Przegrana (166)
    • Wygrana (166)
    • Koniec gry (167)
  • Rozdział 22. Zwalcz Wirusa (168)
    • Koncepcja gry (168)
    • Pierwszy krok (168)
    • Programowanie duszków oraz sceny (169)
    • Programowanie sceny (169)
    • Programowanie Wirusów (169)
    • Programowanie Wirusów – krok drugi (170)
    • Sprawdzenie, który Wirus został wylosowany (170)
    • Pokazanie się duszka Wirusa (170)
    • Chowanie się duszka Wirusa (171)
    • Uderzenie duszka Laptopa w duszka Wirusa (172)
    • Program dla Laptopa (175)
    • Sterowanie Laptopem (175)
    • Uderzenie (176)
    • Wygrana (177)

CZĘŚĆ IV Odpowiedzi

  • Dodatek. Rozwiązania do gier (180)
    • Odpowiedzi do rozdziału 7., „Ruch” (180)
    • Odpowiedzi do rozdziału 8., „Wygląd” (181)
    • Odpowiedzi do rozdziału 9., „Dźwięk” (182)
    • Odpowiedzi do rozdziału 10., „Pisak” (183)
    • Odpowiedzi do rozdziału 11., „Dane” (184)
    • Odpowiedzi do rozdziału 12., „Zdarzenia” (185)
    • Odpowiedzi do rozdziału 13., „Kontrola” (186)
    • Odpowiedzi do rozdziału 14., „Czujniki” (187)
    • Odpowiedzi do rozdziału 15., „Wyrażenia” (188)
    • Odpowiedzi do rozdziału 16., „Więcej bloków” (189)
Autor

ISBN

978-83-283-4336-8

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „MŁODZI GIGANCI OPROGRAMOWANIA SCRATCH”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *