PODSTAWY PROJEKTOWANIA INTERFEJSÓW UŻYTKOWNIKA

33.31

Na stanie

SPIS TREŚCI

Wstęp (5)

Rozdział 1. Wprowadzenie do interfejsów użytkownika (7)

  • 1.1. Interfejs użytkownika (7)
  • 1.2. Komputer i jego otoczenie (10)
  • 1.3. Historia rozwoju interfejsów człowieka z komputerem (11)
  • 1.4. Interfejs dla osób niepełnosprawnych (16)

Rozdział 2. Urządzenia interakcji (19)

  • 2.1. Urządzenia wejściowe (20)
  • 2.2. Urządzenia wyjściowe (27)
  • 2.3. Uwagi końcowe (31)

Rozdział 3. Style interakcji człowieka z komputerem (33)

  • 3.1. Wprowadzenie (33)
  • 3.2. Interfejs tekstowy i języki poleceń (34)
  • 3.3. Graficzny interfejs użytkownika (36)
    • 3.3.1. Charakterystyka GUI (37)
    • 3.3.2. Kategorie kontrolek (37)
  • 3.4. Menu (39)
    • 3.4.1. Menu pojedyncze i liniowe (41)
    • 3.4.2. Menu drzewiaste i grafy menu (43)
    • 3.4.3. Menu stałe i kontekstowe (50)
    • 3.4.4. Uwagi końcowe (55)
  • 3.5. Okna (58)
    • 3.5.1. Struktura i zawartość okna (58)
    • 3.5.2. Rodzaje okien (61)
    • 3.5.3. Zarządzanie wieloma oknami (63)
  • 3.6. Ikony i kafelki (69)
    • 3.6.1. Ikony (69)
    • 3.6.2. Kafelki (72)
  • 3.7. Manipulacja bezpośrednia (73)
    • 3.7.1. Kursory (74)
    • 3.7.2. Zastosowania manipulacji (75)
    • 3.7.3. Wady i zalety manipulacji bezpośredniej (75)
  • 3.8. Formularze (78)
    • 3.8.1. Numer telefonu (81)
    • 3.8.2. Daty (81)
    • 3.8.3. Czas (81)
    • 3.8.4. Waluta (82)
    • 3.8.5. Uwagi końcowe (82)

Rozdział 4. Systemy multimedialne i multimodalne (83)

  • 4.1. Multimedia – rozwój i zastosowanie (83)
  • 4.2. Sygnały akustyczne i język naturalny (86)
    • 4.2.1. Interfejsy dźwiękowe (86)
    • 4.2.2. Systemy informacji głosowej (88)
    • 4.2.3. Generacja (synteza) mowy (88)
    • 4.2.4. Rozpoznawanie słów (89)
    • 4.2.5. Mowa ciągła (89)
  • 4.3. Gesty (91)
  • 4.4. Uwagi końcowe (91)

Rozdział 5. Projektowanie interfejsu człowiek – komputer (93)

  • 5.1. Wprowadzenie (93)
  • 5.2. Analiza zadań i użytkowników (94)
  • 5.3. Projektowanie struktury interfejsu (95)
  • 5.4. Wybór urządzeń interfejsu i stylu interakcji (98)
  • 5.5. Prezentacja informacji wyjściowej (100)
    • 5.5.1. Diagram Gutenberga (100)
    • 5.5.2. Projektowanie ekranów aplikacji (101)
    • 5.5.3. Wybór kolorów (103)
  • 5.6. Formy pomocy dla użytkownika (104)
  • 5.7. Prototypowanie i ocena interfejsu (105)
    • 5.7.1. Narzędzia prototypowania graficznego interfejsu użytkownika (106)
    • 5.7.2. Ocena interfejsu (110)
    • 5.7.3. Uwagi końcowe (110)

Rozdział 6. Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona (113)

  • 6.1. Rzeczywistość wirtualna (113)
    • 6.1.1. Interfejs i interakcja (115)
    • 6.1.2. Zastosowania VR (118)
  • 6.2. Rzeczywistość rozszerzona (122)
  • 6.3. Uwagi końcowe (126)

Zakończenie (129)

Literatura (131)

Źródła zdjęć (135)

Skorowidz (137)

Autor

ISBN

978-83-283-3790-9

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PODSTAWY PROJEKTOWANIA INTERFEJSÓW UŻYTKOWNIKA”