Promocja!

PYTHON 3 PROJEKTY DLA POCZĄTKUJĄCYCH I PASJONATÓW

53.90

Na stanie

Spis treści

Wstęp
Dlaczego w ogóle postanowiłem napisać tę książkę?
Python w szkole
Podstawa programowa
1. Podstawy języka Python
1.1. Po co w ogóle ten Python?
IDLE środowisko do nauki języka Python, dla Linux, Windows i macOS
Dla chętnych/zaawansowanych
1.2. Podstawowa wiedza o Pythonie
Zmienne obiekty
Wczytywanie danych z klawiatury
Funkcje zmieniające typ danych
Obiekty sekwencyjne i docieranie do ich elementów
Sekwencyjne obiekty nieuporządkowane
Pamięć operacyjna i przechowywane w niej obiekty
Obiekty immutable i mutable
Operatory arytmetyczne
Instrukcje warunkowe
Grupowanie bloków instrukcji warunkowych
1.3. Pętle
Pętla iteracyjna for
Pętla for i klauzula break
Pętla for i klauzula continue
Pętla for i funkcja range()
Pętle zagnieżdżone
Dla chętnych/zaawansowanych
Pętla warunkowa while
Dla chętnych/zaawansowanych
Pętla while szczególny przypadek
1.4. Funkcje
Funkcja srednia_ocen
Funkcja z warunkiem
Funkcja z wykresem
1.5. Importowanie modułów
Różne sposoby importowania
Instalacja modułów w systemie operacyjnym (pip)
1.6. Klasy obiektowe i podstawowe operacje niezbędne do tworzenia nowych klas i metod
Konstruktor w programowaniu obiektowym
Nasze metody w klasie
Właściwości klasy
Właściwości chronione
Destruktor w programowaniu obiektowym
Projekt programu z wykorzystaniem elementów obiektowych
1.7. Przestrzenie nazw dostęp do różnych obiektów
Zmienna niemutowalna poza funkcją
Zmienna mutowalna poza funkcją
Klasa zawsze jest mutowalna
Podsumowanie
2. Gry wykorzystujące mechanikę ruchu Pong
2.1. Czym jest Pong?
2.2. Od czego zacząć: moduł Pygame Zero
2.3. Wprawiamy piłeczkę w ruch
2.4. Paletki wchodzą do gry
2.5. Programujemy wygraną
Pełny kod
3. Gra w połączeniu z fizyką
3.1. Rzut poziomy
3.2. Wykres
Dla chętnych/zaawansowanych
Rozpakowywanie krotki
Dla zainteresowanych/chętnych
Obliczenia kolejnych danych
Rysujemy wykres
Pełny kod
4. Symulacje fizyczne animacja Układu Słonecznego
4.1. Symulacja Układu Słonecznego
Instalowanie potrzebnych modułów
2. Obsługa błędów
4.2. Ruch planet w Układzie Słonecznym podstawy teoretyczne
4.3. Trudny kod plik r4_04.py
Pełny kod
5. Prezentacja i wizualizacja danych
5.1. Moduł pandas
5.2. Wykres
Pełny kod
Dla zaawansowanych/chętnych
6. Wizualizacja danych na mapie
6.1. Moduł Cartopy
6.2. Przygotowanie i edycja danych
6.3. Przygotowanie mapy
Pełny kod
7. Anonimizowanie danych Exif w zdjęciach
7.1. Odczytywanie informacji o zdjęciach
7.2. Anonimizowanie danych o zdjęciach
7.3. Rekurencja czyli wykonywanie funkcji przez nią samą
7.4. Sprawdzanie rekurencyjne katalogów w języku Python
Pełny kod
8. System operacyjny ma znaczenie
8.1. Komputer
8.2. System operacyjny
8.3. Sprzęt i systemy operacyjne używane w pracy nad książką
Sprzęt testowy
Systemy operacyjne
8.4. Środowisko testowe
Phoronix Test Suite
Własny program testowy
Wynik dla systemu Linux
Wynik dla systemu Windows
8.5. Legalność oprogramowania
Wolne oprogramowanie
8.6. Przykład konfiguracji systemu do codziennej pracy
9. Koniec a właściwie początek
Źródła

 

Autor

ISBN

978-83-283-7455-3

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PYTHON 3 PROJEKTY DLA POCZĄTKUJĄCYCH I PASJONATÓW”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *