RUBY PRZEWODNIK PROGRAMISTY

Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych — drobne błędy, które przeoczono…

* Wykrywaj potencjalne katastrofy odpowiednio wcześnie i zapobiegaj im
* Wprowadź dobry…

89.00

Na stanie

 Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych — drobne błędy, które przeoczono…

    * Wykrywaj potencjalne katastrofy odpowiednio wcześnie i zapobiegaj im
    * Wprowadź dobry plan zarządzania kryzysowego
    * Minimalizuj straty, kiedy wszystko sprzysięga się przeciwko Tobie

Martw się na zapas i szukaj problemów…

Co mają ze sobą wspólnego bankructwo Enronu, awaria w elektrowni jądrowej Three Miles Island i większość katastrof lotniczych? Do żadnego z tych wydarzeń nie doszłoby, gdyby nie przeoczono łańcucha poważnych błędów. Katastrofa — finansowa, kolejowa czy lotnicza — zaczyna się od serii błędów, która nie zostaje na czas wykryta i przerwana. Schematy błędów poprzedzających wypadki są podobne, niezależnie od branży. Najpierw pojawia się problem uważany za drobny: nikt nie łączy go z możliwymi konsekwencjami. Następnie ujawnia się kolejny problem, który w powiązaniu z poprzednim wywołuje poważne skutki. A potem jest już za późno: decydenci, kiedy wreszcie zaczynają doceniać powagę sytuacji, podejmują nieudolne próby naprawienia błędów, a gdy klęska staje się faktem, ukrywają prawdę i wzajemnie obarczają się winą.

W tej książce znajdziesz omówionych wiele takich przypadków i sposobów zapobiegania im. Zaobserwuj, jak inni popełniają niebezpieczne błędy i poznaj bohaterów szczęśliwie zażegnanych kryzysów:

    * Awaria w elektrowni atomowej Three Mile Island
    * Porażki finansowe: Enron, WorldCom i HealthSouth
    * Katastrofa promu Columbia
    * Porażka oponiarska Firestone
    * Wielka wpadka Intela: wprowadzenie wadliwego procesora
    * Skuteczne zarządzanie kryzysem: Johnson & Johnson i zatrucia Tylenolem
    * United Airlines: szczęśliwe lądowanie awaryjne w najgorszych możliwych warunkach

Ucz się na błędach innych i staraj się ich nie powtarzać.
Od tego zależy przyszłość Twojej organizacji.

Spis treści:

Kilka słów o autorze (11)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Koncepcja M^3 oraz potrzeba zrozumienia własnych błędów (19)

* Schematy błędów i wzrost wykładniczy (22)
* Grzechy śmiertelne w biznesie – strategia, realizacja, kultura (27)
* Czy technologia może zwiększyć szanse powodzenia? (29)
* Przygotowanie intelektualne, schematy i znaki ostrzegawcze (32)

Rozdział 2. Błędy realizacyjne (35)

* Pilotuj samolot – kolędy na bagnach (37)
* Coca-Cola – nie zmieniaj receptury, zmień dyrektora (40)
* American Express zaskakuje rynek kartą Optima, a Optima zaskakuje AmEx (44)
* Nieumiejętność uczenia się – Air Florida leci na północ (47)
* Umiejętności i niezwykłe szczęście pozwalają przerwać łańcuch błędów – Gimli Glider (51)
* Webvan – czy ktoś może przywieźć zakupy? (56)
* Dlaczego nie potrafimy się uczyć? (59)
* Spostrzeżenia (59)

Rozdział 3. Błędy i sukcesy realizacyjne jako katalizatory zmian (63)

* Intel – ojciec wie lepiej (66)
* Tylenol – ulga w cierpieniu (71)
* Nie dolecimy do lotniska – zarządzanie zasobami załogi (73)
* New Coke – zrozumieć klientów i własne możliwości (78)
* Spostrzeżenia (80)

Rozdział 4. Jak rozpoznać, że strategia jest błędna? (83)

* Xerox i PARC (85)
* Nowy wizerunek Motoroli – czy kot żyje dziewięć razy? (89)
* Kodak – firma, która przez 100 lat robiła wszystko, jak należy (95)
* Jak rozpoznać błędy strategiczne i zmiany w charakterze konkurencji? (100)

Rozdział 5. Katastrofy o podłożu kulturowym i ich ukryte znaczenie dla biznesu (103)

* Titanic (104)
* Three Mile Island (119)
* NASA (130)
* Wspólne problemy kulturowe (135)
* Spostrzeżenia (135)
* Uwaga dotycząca dużych statków, dużych samolotów i elektrowni atomowych (138)
* Podobnie jest w biznesie (139)

Rozdział 6. Kultury, w których dochodzi do "wypadków" (141)

* Krótkowzroczność jako śmiertelna choroba biznesu (142)
* Ford i Firestone – opony, które nie trzymały się drogi (145)
* Enron – żyjąc na krawędzi (154)

Rozdział 7. Błędy jako katalizatory zmian w kulturze firmy (165)

* Fast food: klienci będą jedli to, co lubią – czy tego chcesz, czy nie (166)
* Szybka zmiana kultury w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych: nie ma drugiej szansy (170)
* Wielki Kanion zmienia zasady kontroli lotów powietrznych (179)
* Zderzenie z ziemią, gdy wszystko działa, jak należy (181)
* Sukces wynikający z kultury firmy: współpraca w niebezpieczniej sytuacji – United 232 (186)
* Marketing związany ze zmianą kultury firmy (191)
* Firmy i branże, w których z różnych powodów potrzebna jest zmiana kultury (194)

Rozdział 8. Prawa ekonomii w praktyce: przyczyny upadku całych gałęzi przemysłu (197)

* Światowy przemysł samochodowy – próba rzucenia wyzwania prawom ekonomii (198)
* Numer 1 lub 2 w branży – geneza koncepcji (209)
* Stare i nowe firmy: konwergencja, specjalizacja i ewolucja (210)
* Ekonomiczna wizja biznesu (model EBV) (214)
* Lot Ikara – zastosowanie EBV w warunkach niezdywersyfikowanej działalności i bezwzględnej konkurencji (217)

Rozdział 9. Błędy nie są domeną wielkich korporacji. Łańcuchy błędów małych firm (229)

* Wybierz pomysł, a następnie zmień go (233)
* Planowanie błędów – biznesplan (237)
* Finansowanie – wybierz rodzaj trucizny (241)
* Operacje – klucz do sukcesu tkwi w procesie implementacji (245)
* Powstrzymanie sekwencji błędów w mniejszych firmach (247)

Rozdział 10. Jak uczynić M^3 częścią kultury sukcesu (251)

* Umiejętność oceny sytuacji i wiara we wczesne ostrzeżenia (258)
* Wykrywanie niebezpiecznych czynników i błędów strategicznych (267)
* Potrzeba błędów (272)

Dodatek A Podsumowanie spostrzeżeń (275)
Skorowidz (285)

Autor

ISBN

978-83-283-1103-9

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „RUBY PRZEWODNIK PROGRAMISTY”