TECHNOLOGIE MOBILNE W DOSTARCZANIU WIEDZY

W dobie tworzenia społeczeństwa informacyjnego nieodzownym czynnikiem produkcji, obok pracy, ziemi i kapitału, jest informacja, gdyż stanowi ona podstawę tworzenia wiedzy, bez której niemożliwe jest działanie racjonalne z punktu widzenia ekonomicznego. W procesach gospodarczych zasadniczą rolę odgrywa…

39.90

Na stanie

W dobie tworzenia społeczeństwa informacyjnego nieodzownym czynnikiem produkcji, obok pracy, ziemi i kapitału, jest informacja, gdyż stanowi ona podstawę tworzenia wiedzy, bez której niemożliwe jest działanie racjonalne z punktu widzenia ekonomicznego. W procesach gospodarczych zasadniczą rolę odgrywa sprawność zarządzania rozumiana jako skuteczne prowadzenie przedsiębiorstwa do celu, zapewnienie mu korzystnej pozycji na rynku, dobrego wizerunku w otoczeniu i osiągnięcie możliwie największych korzyści ze wszystkich zasobów, procesów i informacji, którymi ono dysponuje dzięki wytwarzaniu i sprzedaży wyrobów (dóbr i usług), zapewniających optymalne zaspokojenie potrzeb i życzeń nabywców (Penc, 1998, s. 9).
W tej sytuacji szczególnego znaczenia nabiera technologia, która pozwala na swobodne posługiwanie się informacjami, gromadzenie ich, zestawianie w odpowiednim kontekście tak, aby zmaksymalizować ich użyteczność i ułatwić powstawanie wiedzy. Osiągnięcia technologii informacyjnej w postaci rozbudowanych systemów komputerowych działających w sieciach kablowych i bezprzewodowych przestają być nowością, a stają się nieodzownym standardem dla wielu sprawnie działających przedsiębiorstw. Jedynie innowacje w zakresie wykorzystania technologii mogą zapewnić przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa.
Rozwój technologii mobilnych w zakresie sieci bezprzewodowych, przenośnych komputerów i urządzeń peryferyjnych stwarza nowe perspektywy wykorzystania ich w procesach biznesowych. Ten fakt może być podstawą do badań naukowych i opracowywania praktycznych systemów wspomagających pracowników mobilnych w wykonywaniu ich obowiązków z dala od siedziby firmy. Rozwiązania mobilne umożliwiają zdalny dostęp do korporacyjnych zasobów, dlatego też mogą być skutecznym i cennym narzędziem w realizacji procesu dostarczania wiedzy pracownikom.

Autor

ISBN

978-83-7193-437-7

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „TECHNOLOGIE MOBILNE W DOSTARCZANIU WIEDZY”