Przedmowa (11)
O autorze (13)
Wstęp (15)
Rozdział 1. Quiz (19)
- Receptura. Tworzenie zbioru pytań (20)
- Receptura. Ukrywanie i pokazywanie quizu (25)
- Receptura. Przywracanie pytań do widoku (26)
- Receptura. Lista zakupów (28)
- Receptura. Które odpowiedzi są poprawne (32)
- Podsumowanie (34)
Rozdział 2. Fikcja interaktywna (37)
- Receptura. Stylizowane strony (38)
- Receptura. Zmienianie stron (41)
- Receptura. Dodanie schowka z obsługą funkcji przeciągania i upuszczania (44)
- Receptura. Dodawanie złożonych interakcji (50)
- Receptura. Okruszki (59)
- Receptura. Dramatyczne zakończenie (61)
- Podsumowanie (63)
Rozdział 3. Impreza (65)
- Receptura. Tworzenie przykładowej gry przy użyciu silnika atom.js (66)
- Receptura. Rysowanie na kanwie (70)
- Receptura. Rysowanie dziur (72)
- Receptura. Rysowanie kreta (74)
- Receptura. Umieszczanie kretów w dziurach (77)
- Receptura. Dynamiczne pokazywanie kreta (79)
- Receptura. Bicie kretów (80)
- Pogrążanie się w rozpaczy z powodu elementu <audio> HTML5 (83)
- Podsumowanie (85)
Rozdział 4. Puzzle (87)
- Receptura. Renderowanie przy użyciu biblioteki easel.js (88)
- Receptura. Renderowanie większej liczby obiektów (92)
- Receptura. Tworzenie par (94)
- Receptura. Dopasowywanie i usuwanie par (97)
- Receptura. Ukrywanie i przekręcanie obrazków (99)
- Receptura. Wygrywanie i przegrywanie (100)
- Receptura. Buforowanie i wydajność (104)
- Receptura. Dopasowywanie par zamiast duplikatów (106)
- Podsumowanie (110)
Rozdział 5. Gry platformowe (113)
- Wprowadzenie do biblioteki melon.js (114)
- Receptura. Tworzenie mapy kafelkowej (114)
- Receptura. Uruchamianie gry (116)
- Receptura. Dodawanie postaci (119)
- Receptura. Budowa mapy kolizji (121)
- Receptura. Chodzenie i skakanie (121)
- Receptura. Ekran tytułowy (123)
- Receptura. Dodawanie przedmiotów do zbierania (125)
- Receptura. Wrogowie (126)
- Receptura. Zwiększanie mocy postaci (128)
- Receptura. Przegrywanie, wygrywanie oraz informacje (129)
- Podsumowanie (131)
Rozdział 6. Bijatyki (133)
- Receptura. Podstawowe wiadomości o bibliotece game.js (134)
- Receptura. Wybieranie poszczególnych sprite’ów z zestawu (136)
- Receptura. Odbieranie danych od dwóch graczy (137)
- Receptura. Poruszanie się i zmienianie formy (141)
- Receptura. Przyjmowanie danych od obu graczy naraz (144)
- Receptura. Implementacja masek bitowych (146)
- Receptura. Maskowanie kolizji (150)
- Receptura. Niszczenie z wzajemnością (152)
- Podsumowanie (156)
Rozdział 7. Strzelanka (159)
- Trochę podstawowych informacji o renderowaniu (160)
- Receptura. Wstęp do gameQuery (160)
- Receptura. Dodawanie wrogów (163)
- Receptura. Tworzenie pojazdu (167)
- Receptura. Kolizje z wrogami (169)
- Receptura. Strzelanie (170)
- Receptura. Uzupełnianie mocy (172)
- Podsumowanie (174)
Rozdział 8. Gry FPS (177)
- Receptura. Wprowadzenie do biblioteki Jaws (178)
- Receptura. Tworzenie mapy dwuwymiarowej (179)
- Receptura. Dodawanie postaci gracza (182)
- Receptura. Raycasting widoku z góry (186)
- Receptura. Imitacja trójwymiarowości przy użyciu raycastingu (190)
- Receptura. Dodawanie kamery (192)
- Receptura. Uatrakcyjnianie świata pod względem wizualnym (196)
- Receptura. Dodawanie przyjaciół i wrogów (200)
- Podsumowanie (207)
Rozdział 9. RPG (209)
- Receptura. Wprowadzenie do biblioteki enchant.js (210)
- Receptura. Tworzenie mapy (211)
- Receptura. Dodawanie gracza (214)
- Receptura. Dodawanie warstwy kolizji (217)
- Receptura. Ekran stanu (220)
- Receptura. Interakcja z postaciami w grze (223)
- Receptura. Tworzenie schowka (226)
- Receptura. Tworzenie sklepu (228)
- Receptura. Tworzenie interfejsu bitwy (235)
- Receptura. Zapisywanie gry przy użyciu API Local Storage HTML5 (245)
- Podsumowanie (247)
Rozdział 10. Gry RTS (249)
- Potrzebujemy serwera (250)
- Receptura. Instalacja i uruchamianie Node (251)
- Receptura. Synchronizacja przy użyciu biblioteki Socket.IO (254)
- Receptura. Tworzenie mapy izometrycznej przy użyciu silnika crafty.js (257)
- Receptura. Rysowanie jednostek (259)
- Receptura. Poruszanie jednostkami (263)
- Receptura. Sterowanie gracza i widoczność (265)
- Receptura. Kolizje dla destrukcji i sprawdzenia przeciwnika (270)
- Podsumowanie (275)
Rozdział 11. Dalszy rozwój (277)
- Co się wydarzyło? (278)
- Co dalej? (278)
Dodatek A. Podstawy JavaScriptu (281)
- Główne typy API w JavaScripcie (282)
- API rdzenne (282)
- Implementacja API (282)
- API bibliotek (282)
- Własne API (283)
- Instrukcje (283)
- Zmienne (283)
- Łańcuchy (284)
- Liczby (284)
- Tablice (284)
- Funkcje (285)
- Obiekty (285)
- Instrukcje warunkowe (286)
- Pętle (286)
- Komentarze (287)
Dodatek B. Kontrola jakości (289)
- Przeglądarkowe narzędzia do diagnostyki błędów (290)
- Testowanie (291)
- Współpraca (292)
Dodatek C. Zasoby (295)
- Silniki gier (296)
- Edytory tekstu (297)
- Przeglądarki (297)
- Inne narzędzia (298)
- Tworzenie i wyszukiwanie sztuki (299)
- Dema i poradniki (299)
- Książki (300)
- Portale internetowe (300)
Skorowidz (303)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.