SPIS TREŚCI
O autorze (11)
O recenzentach (13)
Przedmowa (15)
Rozdział 1. Wprowadzenie (19)
-
- Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (20)
- Plan tworzenia witryny nauczania (20)
- Krok po kroku – korzystanie z każdego z rozdziałów (21)
- Krok 1. Zrozumienie podejścia Moodle’a do nauczania (rozdział 1.) (21)
- Krok 2. Instalacja i konfiguracja Moodle’a (rozdziały 2. i 3.) (21)
- Krok 3. Tworzenie struktury witryny nauczania (rozdział 4.) (22)
- Krok 4. Dodawanie podstawowego materiału do kursu (rozdział 5.) (22)
- Krok 5. Tworzenie zasobów interaktywnych (rozdział 6.) (22)
- Krok 6. Dodawanie elementów społecznościowych (rozdział 7.) (23)
- Krok 7. Tworzenie strony powitalnej (rozdział 8.) (23)
- Krok 8. Korzystanie z narzędzi nauczyciela (rozdział 9.) (23)
- Krok 9. Rozszerzanie Moodle’a (rozdział 10.) (24)
- Idea Moodle’a (24)
- Doświadczenia użytkowników Moodle’a (25)
- Strona główna Moodle’a (26)
- Wewnątrz kursu (30)
- Tryb edycji (37)
- Zasoby i elementy interaktywne (39)
- Blok administracji (40)
- I wiele więcej (41)
- Architektura Moodle’a (41)
- Katalog aplikacji Moodle’a (42)
- Katalog danych Moodle’a (43)
- Baza danych Moodle’a (44)
- Podsumowanie (44)
Rozdział 2. Instalacja i konfiguracja Moodle’a (45)
-
- Eksperymenty na własną rękę (45)
- Korzystanie z tego rozdziału (46)
- Instalacja Moodle’a (46)
- Krok 1. instalacji – serwer (47)
- Krok 2. instalacji – poddomena czy podkatalog? (49)
- Krok 3. instalacji – pobranie i rozpakowanie Moodle’a (50)
- Krok 4. instalacji – katalog danych Moodle’a (53)
- Krok 5. instalacji – baza danych (54)
- Krok 6. instalacji – skrypt instalacyjny (57)
- Podsumowanie (64)
Rozdział 3. Konfiguracja witryny (65)
- Eksperymenty na własną rękę (65)
- Menu administracji witryny (66)
- Dostęp do menu administracji witryny (67)
- Uwierzytelnianie (68)
- Uwierzytelnianie przy użyciu zewnętrznej bazy danych lub zewnętrznego serwera (69)
- Konta utworzone ręcznie i zawieszanie kont (70)
- Zapisy (71)
- Zapisy wewnętrzne (72)
- Język (83)
- Pliki pakietów językowych (84)
- Ustawienia językowe (85)
- Ustawienia zabezpieczeń (89)
- Filtry (95)
- Konfiguracja strony głównej (98)
- Jak korzystać z tego podrozdziału (99)
- Ustawienia strony głównej (99)
- Kopie bezpieczeństwa (105)
- Zadania programu cron (105)
- Podsumowanie (106)
Rozdział 4. Tworzenie kategorii i kursów (107)
- Kategorie kursów a odbiór witryny (107)
- Tworzenie kategorii kursów (109)
- Ustalanie kolejności kursów (109)
- Dodawanie kursu do kilku kategorii (110)
- Zmiana kategorii kursu (111)
- Ustawienia kursu (112)
- Ręczne zapisywanie nauczycieli i uczniów (128)
- Bloki (130)
- Podsumowanie (153)
Rozdział 5. Dodawanie materiału statycznego do kursu (155)
- Jakie rodzaje materiałów statycznych można dodać? (155)
- Zasoby (156)
- Pliki (158)
- Do czego służy przesyłanie plików? (158)
- Typy plików (159)
- Zamieszczanie odnośników do przesłanych plików (160)
- Kiedy warto korzystać z przesyłania plików? (162)
- Strony tekstowe (162)
- Wybór formatu strony tekstowej (163)
- Ustawienia okna (166)
- Strony internetowe (166)
- Korzyści ze stosowania języka HTML w trakcie edycji stron internetowych (167)
- Tworzenie strony w edytorze HTML i przesyłanie jej do Moodle’a (169)
- Nauka języka HTML (169)
- Odnośniki (170)
- Odnośnik a strona internetowa (171)
- Katalogi (172)
- Dlaczego warto korzystać z katalogów? (174)
- Etykiety (174)
- Dodawanie multimediów (dźwięków i filmów) (175)
- Osadzanie plików multimedialnych (177)
- Przesyłanie plików multimedialnych (179)
- Podsumowanie (181)
Rozdział 6. Dodawanie materiału interaktywnego do kursu (183)
- Zadanie (184)
- Rodzaje zadań (185)
- Tworzenie zadania (190)
- Wersja do wydruku (191)
- Podkreślanie, że zadania są obowiązkowe (191)
- Lekcja (192)
- Czym są lekcje? (192)
- Ustawienia lekcji (195)
- Strona z pierwszym pytaniem (202)
- Tworzenie stron z pytaniami (203)
- Tworzenie stron a przypisywanie przejść (207)
- Przebieg lekcji (207)
- Edycja lekcji (208)
- Tabele gałęzi (209)
- Quizy (210)
- Ustawienia quizu (211)
- Edycja quizu (217)
- SCORM/AICC (232)
- Ankieta (233)
- Tworzenie ankiety (233)
- Typy ankiet (234)
- Zastosowanie różnych typów ankiet (235)
- Głosowanie (236)
- Punkt widzenia uczniów (236)
- Punkt widzenia nauczyciela (236)
- Podsumowanie (240)
Rozdział 7. Dodawanie elementów społecznościowych (241)
- Czat (241)
- Ustawienia czatu (242)
- Forum (245)
- Dyskusja a temat (246)
- Wykorzystanie forum w celu przesyłania wiadomości do wielu osób (246)
- Wiele forów (246)
- Ustawienia forów (247)
- Słownik pojęć (251)
- Dodawanie pojęć do słownika (251)
- Słownik globalny a słownik lokalny (253)
- Słownik główny a słownik tymczasowy (254)
- Oceny i komentarze (254)
- Strony wiki (255)
- Typ wiki i tryb grup (256)
- Znaczniki wiki a HTML (257)
- Przesyłanie plików binarnych (257)
- CamelCase (257)
- Opcje administracyjne uczniów (257)
- Nazwa strony (258)
- Wybór pierwszej strony (258)
- Warsztaty (263)
- Strategie warsztatów (264)
- Tworzenie warsztatów (264)
- Ustawienia warsztatów (265)
- Podsumowanie (272)
Rozdział 8. Tworzenie strony powitalnej (273)
- Pierwsze wrażenie (273)
- Dostosowywanie strony logowania (275)
- Dostosowywanie strony głównej (276)
- Bloki na stronie głównej (277)
- Łączenie dostępu anonimowego, przez konto gościa i zarejestrowane konta (288)
- Ustawienia bezpieczeństwa (288)
- Wygląd witryny (289)
- Motywy – kolory i style (289)
- Własne logo (290)
- Własny nagłówek i stopka (291)
- Własne ikony (293)
- Własne łańcuchy znaków (294)
- Podsumowanie (294)
Rozdział 9. Narzędzia dla nauczycieli (295)
- Raporty i logi (295)
- Strona raportów (296)
- Wyświetlanie logów (297)
- Wyświetlanie raportów aktywności (298)
- Statystyki witryny (300)
- Skale ocen (301)
- Przypisywanie skali do elementu interaktywnego (302)
- Tworzenie własnych skal (303)
- Oceny (304)
- Wyświetlanie ocen (304)
- Kategorie ocen (305)
- Tworzenie i wyświetlanie kategorii (305)
- Średnia ważona ocen (306)
- Waga ocen a waga kategorii (307)
- Średnia ważona kategorii (308)
- Punkty, procenty, litery (308)
- Forum nauczycieli (310)
- Role (311)
- Podsumowanie (311)
Rozdział 10. Rozszerzanie Moodle’a i administrowanie serwisem (313)
- Dodatkowe moduły (313)
- Pobieranie modułów (314)
- Instalacja modułów (315)
- Zarządzanie modułami (316)
- Tworzenie kopii zapasowej, przywracanie i duplikacja kursów (317)
- Co zawiera kopia zapasowa? (317)
- Kopia zapasowa Moodle’a, bazy danych i katalogu (320)
- Automatyczne kopie zapasowe (320)
- Kopia zapasowa bazy danych (322)
- Program phpMyAdmin (322)
- Kopia zapasowa katalogów Moodle’a (325)
- Plan odtwarzania systemu po awarii (326)
- Duplikacja kursu (326)
- Tworzenie kopii zapasowej i przywracanie pojedynczego kursu (327)
- Resetowanie kursu (330)
- Role (330)
- Pojęcia (331)
- Wbudowane role w Moodle’u (334)
- Przypisywanie roli (334)
- Edycja uprawnień roli (339)
- Zalecenia dotyczące pracy z rolami (342)
- Podsumowanie (342)
Dodatek A: Plan tworzenia witryny nauczania (343)
Skorowidz (347)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.