TWORZENIE SERWISÓW E-LEARNINGOWYCH Z MOODLE 1.9

51.30

Na stanie

SPIS TREŚCI

O autorze (11)

O recenzentach (13)

Przedmowa (15)

Rozdział 1. Wprowadzenie (19)

    • Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (20)
    • Plan tworzenia witryny nauczania (20)
    • Krok po kroku – korzystanie z każdego z rozdziałów (21)
    • Krok 1. Zrozumienie podejścia Moodle’a do nauczania (rozdział 1.) (21)
    • Krok 2. Instalacja i konfiguracja Moodle’a (rozdziały 2. i 3.) (21)
    • Krok 3. Tworzenie struktury witryny nauczania (rozdział 4.) (22)
    • Krok 4. Dodawanie podstawowego materiału do kursu (rozdział 5.) (22)
    • Krok 5. Tworzenie zasobów interaktywnych (rozdział 6.) (22)
    • Krok 6. Dodawanie elementów społecznościowych (rozdział 7.) (23)
    • Krok 7. Tworzenie strony powitalnej (rozdział 8.) (23)
    • Krok 8. Korzystanie z narzędzi nauczyciela (rozdział 9.) (23)
    • Krok 9. Rozszerzanie Moodle’a (rozdział 10.) (24)
  • Idea Moodle’a (24)
  • Doświadczenia użytkowników Moodle’a (25)
    • Strona główna Moodle’a (26)
    • Wewnątrz kursu (30)
    • Tryb edycji (37)
    • Zasoby i elementy interaktywne (39)
    • Blok administracji (40)
    • I wiele więcej (41)
  • Architektura Moodle’a (41)
    • Katalog aplikacji Moodle’a (42)
    • Katalog danych Moodle’a (43)
    • Baza danych Moodle’a (44)
  • Podsumowanie (44)

Rozdział 2. Instalacja i konfiguracja Moodle’a (45)

    • Eksperymenty na własną rękę (45)
    • Korzystanie z tego rozdziału (46)
  • Instalacja Moodle’a (46)
    • Krok 1. instalacji – serwer (47)
    • Krok 2. instalacji – poddomena czy podkatalog? (49)
    • Krok 3. instalacji – pobranie i rozpakowanie Moodle’a (50)
    • Krok 4. instalacji – katalog danych Moodle’a (53)
    • Krok 5. instalacji – baza danych (54)
    • Krok 6. instalacji – skrypt instalacyjny (57)
  • Podsumowanie (64)

Rozdział 3. Konfiguracja witryny (65)

  • Eksperymenty na własną rękę (65)
  • Menu administracji witryny (66)
    • Dostęp do menu administracji witryny (67)
  • Uwierzytelnianie (68)
    • Uwierzytelnianie przy użyciu zewnętrznej bazy danych lub zewnętrznego serwera (69)
    • Konta utworzone ręcznie i zawieszanie kont (70)
  • Zapisy (71)
    • Zapisy wewnętrzne (72)
  • Język (83)
    • Pliki pakietów językowych (84)
    • Ustawienia językowe (85)
    • Ustawienia zabezpieczeń (89)
    • Filtry (95)
  • Konfiguracja strony głównej (98)
    • Jak korzystać z tego podrozdziału (99)
    • Ustawienia strony głównej (99)
  • Kopie bezpieczeństwa (105)
  • Zadania programu cron (105)
  • Podsumowanie (106)

Rozdział 4. Tworzenie kategorii i kursów (107)

  • Kategorie kursów a odbiór witryny (107)
    • Tworzenie kategorii kursów (109)
    • Ustalanie kolejności kursów (109)
    • Dodawanie kursu do kilku kategorii (110)
  • Zmiana kategorii kursu (111)
    • Ustawienia kursu (112)
  • Ręczne zapisywanie nauczycieli i uczniów (128)
  • Bloki (130)
  • Podsumowanie (153)

Rozdział 5. Dodawanie materiału statycznego do kursu (155)

  • Jakie rodzaje materiałów statycznych można dodać? (155)
    • Zasoby (156)
  • Pliki (158)
    • Do czego służy przesyłanie plików? (158)
    • Typy plików (159)
    • Zamieszczanie odnośników do przesłanych plików (160)
    • Kiedy warto korzystać z przesyłania plików? (162)
  • Strony tekstowe (162)
    • Wybór formatu strony tekstowej (163)
    • Ustawienia okna (166)
  • Strony internetowe (166)
    • Korzyści ze stosowania języka HTML w trakcie edycji stron internetowych (167)
    • Tworzenie strony w edytorze HTML i przesyłanie jej do Moodle’a (169)
    • Nauka języka HTML (169)
  • Odnośniki (170)
    • Odnośnik a strona internetowa (171)
  • Katalogi (172)
    • Dlaczego warto korzystać z katalogów? (174)
  • Etykiety (174)
  • Dodawanie multimediów (dźwięków i filmów) (175)
    • Osadzanie plików multimedialnych (177)
    • Przesyłanie plików multimedialnych (179)
  • Podsumowanie (181)

Rozdział 6. Dodawanie materiału interaktywnego do kursu (183)

  • Zadanie (184)
    • Rodzaje zadań (185)
    • Tworzenie zadania (190)
    • Wersja do wydruku (191)
    • Podkreślanie, że zadania są obowiązkowe (191)
  • Lekcja (192)
    • Czym są lekcje? (192)
    • Ustawienia lekcji (195)
    • Strona z pierwszym pytaniem (202)
    • Tworzenie stron z pytaniami (203)
    • Tworzenie stron a przypisywanie przejść (207)
    • Przebieg lekcji (207)
    • Edycja lekcji (208)
    • Tabele gałęzi (209)
  • Quizy (210)
    • Ustawienia quizu (211)
    • Edycja quizu (217)
  • SCORM/AICC (232)
  • Ankieta (233)
    • Tworzenie ankiety (233)
    • Typy ankiet (234)
    • Zastosowanie różnych typów ankiet (235)
  • Głosowanie (236)
    • Punkt widzenia uczniów (236)
    • Punkt widzenia nauczyciela (236)
  • Podsumowanie (240)

Rozdział 7. Dodawanie elementów społecznościowych (241)

  • Czat (241)
    • Ustawienia czatu (242)
  • Forum (245)
    • Dyskusja a temat (246)
    • Wykorzystanie forum w celu przesyłania wiadomości do wielu osób (246)
    • Wiele forów (246)
    • Ustawienia forów (247)
  • Słownik pojęć (251)
    • Dodawanie pojęć do słownika (251)
    • Słownik globalny a słownik lokalny (253)
    • Słownik główny a słownik tymczasowy (254)
    • Oceny i komentarze (254)
  • Strony wiki (255)
    • Typ wiki i tryb grup (256)
    • Znaczniki wiki a HTML (257)
    • Przesyłanie plików binarnych (257)
    • CamelCase (257)
    • Opcje administracyjne uczniów (257)
    • Nazwa strony (258)
    • Wybór pierwszej strony (258)
  • Warsztaty (263)
    • Strategie warsztatów (264)
    • Tworzenie warsztatów (264)
    • Ustawienia warsztatów (265)
  • Podsumowanie (272)

Rozdział 8. Tworzenie strony powitalnej (273)

  • Pierwsze wrażenie (273)
  • Dostosowywanie strony logowania (275)
  • Dostosowywanie strony głównej (276)
    • Bloki na stronie głównej (277)
  • Łączenie dostępu anonimowego, przez konto gościa i zarejestrowane konta (288)
    • Ustawienia bezpieczeństwa (288)
  • Wygląd witryny (289)
    • Motywy – kolory i style (289)
    • Własne logo (290)
    • Własny nagłówek i stopka (291)
    • Własne ikony (293)
    • Własne łańcuchy znaków (294)
  • Podsumowanie (294)

Rozdział 9. Narzędzia dla nauczycieli (295)

  • Raporty i logi (295)
    • Strona raportów (296)
    • Wyświetlanie logów (297)
    • Wyświetlanie raportów aktywności (298)
    • Statystyki witryny (300)
  • Skale ocen (301)
    • Przypisywanie skali do elementu interaktywnego (302)
    • Tworzenie własnych skal (303)
  • Oceny (304)
    • Wyświetlanie ocen (304)
    • Kategorie ocen (305)
    • Tworzenie i wyświetlanie kategorii (305)
    • Średnia ważona ocen (306)
    • Waga ocen a waga kategorii (307)
    • Średnia ważona kategorii (308)
    • Punkty, procenty, litery (308)
  • Forum nauczycieli (310)
  • Role (311)
  • Podsumowanie (311)

Rozdział 10. Rozszerzanie Moodle’a i administrowanie serwisem (313)

  • Dodatkowe moduły (313)
    • Pobieranie modułów (314)
    • Instalacja modułów (315)
    • Zarządzanie modułami (316)
  • Tworzenie kopii zapasowej, przywracanie i duplikacja kursów (317)
    • Co zawiera kopia zapasowa? (317)
    • Kopia zapasowa Moodle’a, bazy danych i katalogu (320)
    • Automatyczne kopie zapasowe (320)
    • Kopia zapasowa bazy danych (322)
    • Program phpMyAdmin (322)
    • Kopia zapasowa katalogów Moodle’a (325)
    • Plan odtwarzania systemu po awarii (326)
    • Duplikacja kursu (326)
    • Tworzenie kopii zapasowej i przywracanie pojedynczego kursu (327)
    • Resetowanie kursu (330)
  • Role (330)
    • Pojęcia (331)
    • Wbudowane role w Moodle’u (334)
    • Przypisywanie roli (334)
    • Edycja uprawnień roli (339)
    • Zalecenia dotyczące pracy z rolami (342)
  • Podsumowanie (342)

Dodatek A: Plan tworzenia witryny nauczania (343)

Skorowidz (347)

Autor

ISBN

978-83-246-2241-2

Liczba stron

Rok wydania

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „TWORZENIE SERWISÓW E-LEARNINGOWYCH Z MOODLE 1.9”