VISUAL C# DLA ZUPEŁNIE POCZĄTKUJĄCYCH

134.11

Na stanie

Wstęp 11

Uwaga, czytelnicy 19

Rozdział 1. Wstępne informacje na temat komputerów i programowania 21

  • 1.1. Wstęp 21
  • 1.2. Sprzęt i oprogramowanie 22
  • 1.3. W jaki sposób komputer przechowuje dane 28
  • 1.4. W jaki sposób działa program 33
  • 1.5. Graficzny interfejs użytkownika 42
  • 1.6. Obiekty 45
  • 1.7. Proces tworzenia programu 48
  • 1.8. Rozpoczęcie pracy ze środowiskiem Visual Studio 53
    • Przykład 1.1. Uruchomienie Visual Studio i konfiguracja środowiska 54
    • Przykład 1.2. Tworzenie nowego projektu Visual C# 57
    • Przykład 1.3. Zapisanie i zamknięcie projektu 59
    • Przykład 1.4. Otwarcie istniejącego projektu 68
    • Przykład 1.5. Poznanie środowiska Visual Studio 70
  • Ważne pojęcia 71
  • Pytania kontrolne 72
  • Ćwiczenia 79

Rozdział 2. Wprowadzenie do Visual C# 81

  • 2.1. Rozpoczęcie pracy z formularzami i kontrolkami 81
  • 2.2. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika w pierwszej aplikacji Visual C# – Hello World 93
    • Przykład 2.1. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika aplikacji typu Witaj, świecie! 93
  • 2.3. Wprowadzenie do kodu w języku C# 97
  • 2.4. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110
    • Przykład 2.2. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110
  • 2.5. Kontrolka Label 113
    • Przykład 2.3. Utworzenie aplikacji Language Translator 123
  • 2.6. Poznanie listy IntelliSense 126
  • 2.7. Kontrolka PictureBox 127
    • Przykład 2.4. Utworzenie aplikacji Flags 132
    • Przykład 2.5. Utworzenie aplikacji Card Flip 137
  • 2.8. Komentarze, puste linie i wcięcia 141
  • 2.9. Utworzenie kodu odpowiedzialnego za zamknięcie formularza aplikacji 144
  • 2.10. Usuwanie błędów składni 145
  • Ważne pojęcia 146
  • Pytania kontrolne 147
  • Ćwiczenia programistyczne 153

Rozdział 3. Przetwarzanie danych 157

  • 3.1. Odczyt danych wejściowych za pomocą kontrolek TextBox 157
  • 3.2. Pierwszy kontakt ze zmiennymi 160
    • Przykład 3.1. Aplikacja Birth Date String 168
  • 3.3. Zmienne i liczbowe typy danych 174
  • 3.4. Przeprowadzanie obliczeń 180
  • 3.5. Wprowadzanie i generowanie danych liczbowych 186
    • Przykład 3.2. Obliczenie zużycia paliwa 192
  • 3.6. Formatowanie liczb za pomocą metody ToString() 196
    • Przykład 3.3. Utworzenie aplikacji Sale Price Calculator wykorzystującej formatowanie wartości walutowych 199
  • 3.7. Prosta obsługa wyjątków 204
    • Przykład 3.4. Utworzenie aplikacji Test Average wraz z obsługą wyjątków 209
  • 3.8. Używanie stałych nazwanych 214
  • 3.9. Deklarowanie zmiennych jako pól 215
    • Przykład 3.5. Utworzenie aplikacji Change Counter 220
  • 3.10. Używanie klasy Math 225
  • 3.11. Więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika 227
  • 3.12. Używanie debuggera do wyszukiwania błędów logicznych 238
    • Przykład 3.6. Pojedyncze wykonywanie poleceń w kodzie aplikacji 239
  • Ważne pojęcia 244
  • Pytania kontrolne 244
  • Ćwiczenia programistyczne 249

Rozdział 4. Podejmowanie decyzji 255

  • 4.1. Konstrukcje warunkowe i polecenie if 255
    • Przykład 4.1. Dokończenie aplikacji Test Average 261
  • 4.2. Konstrukcja if-else 266
    • Przykład 4.2. Dokończenie aplikacji Payroll with Overtime 268
  • 4.3. Zagnieżdżone konstrukcje warunkowe 273
    • Przykład 4.3. Dokończenie aplikacji Loan Qualifier 276
  • 4.4. Operatory logiczne 286
  • 4.5. Zmienne boolowskie i flagi 292
  • 4.6. Porównywanie ciągów tekstowych 293
  • 4.7. Używanie metod TryParse() do unikania wyjątków podczas konwersji danych 298
    • Przykład 4.4. Obliczenie zużycia paliwa 303
  • 4.8. Weryfikacja danych wejściowych 307
  • 4.9. Przyciski opcji i pola wyboru 309
    • Przykład 4.5. Utworzenie aplikacji Color Theme 315
  • 4.10. Konstrukcja switch 318
  • 4.11. Wprowadzenie do kontrolki ListBox 321
    • Przykład 4.6. Utworzenie aplikacji Time Zone 324
  • Ważne pojęcia 327
  • Pytania kontrolne 328
  • Ćwiczenia programistyczne 333

Rozdział 5. Pętle, pliki i liczby losowe 339

  • 5.1. Więcej na temat kontrolki ListBox 339
  • 5.2. Pętla while 342
    • Przykład 5.1. Użycie pętli do obliczenia wysokości salda 346
    • Przykład 5.2. Usprawnienie aplikacji Ending Balance 350
  • 5.3. Operatory ++ i — 354
  • 5.4. Pętla for 356
    • Przykład 5.3. Użycie pętli for 362
  • 5.5. Pętla do-while 366
  • 5.6. Użycie plików do przechowywania danych 367
    • Przykład 5.4. Zapis danych w pliku tekstowym 375
    • Przykład 5.5. Dołączenie danych do pliku Friend.txt 381
    • Przykład 5.6. Użycie pętli do odczytania całej zawartości pliku 390
    • Przykład 5.7. Obliczenie sumy bieżącej 395
  • 5.7. Kontrolki OpenFileDialog i SaveFileDialog 399
  • 5.8. Liczby losowe 405
    • Przykład 5.8. Symulacja rzutu monetą 407
  • 5.9. Zdarzenie Load 412
    • Przykład 5.9. Utworzenie procedury obsługi zdarzeń Load 413
  • Ważne pojęcia 416
  • Pytania kontrolne 417
  • Ćwiczenia programistyczne 420

Rozdział 6. Modularyzacja kodu za pomocą metod 425

  • 6.1. Wprowadzenie do metod 425
  • 6.2. Metoda typu void 427
    • Przykład 6.1. Tworzenie i wywoływanie metod 432
  • 6.3. Przekazywanie argumentów metodzie 437
    • Przykład 6.2. Przekazanie argumentu metodzie 440
  • 6.4. Przekazywanie argumentów przez referencję 449
    • Przykład 6.3. Użycie parametru danych wyjściowych 453
  • 6.5. Metody zwracające wartość 458
    • Przykład 6.4. Utworzenie metody zwracającej wartość 463
    • Przykład 6.5. Modularyzacja weryfikacji danych wejściowych za pomocą metody boolowskiej 468
  • 6.6. Debugowanie metod 473
    • Przykład 6.6. Praca z poleceniem Step Into 474
    • Przykład 6.7. Praca z poleceniem Step Over 475
    • Przykład 6.8. Praca z poleceniem Step Out 477
  • Ważne pojęcia 478
  • Pytania kontrolne 478
  • Ćwiczenia programistyczne 482

Rozdział 7. Tablice i listy 487

  • 7.1. Typy przekazywane przez wartość i referencję 487
  • 7.2. Ogólne informacje o tablicy 491
    • Przykład 7.1. Użycie tablicy do przechowywania liczb losowych 499
  • 7.3. Praca z plikami i tablicami 505
  • 7.4. Przekazywanie tablicy jako argumentu metody 509
  • 7.5. Wybrane użyteczne algorytmy tablic 516
    • Przykład 7.2. Przetwarzanie tablicy 528
  • 7.6. Zaawansowane algorytmy sortowania i przeszukiwania tablic 534
  • 7.7. Tablica dwuwymiarowa 543
    • Przykład 7.3. Dokończenie aplikacji Seating Chart 547
  • 7.8. Tablica tablic 553
  • 7.9. Kolekcja List 555
    • Przykład 7.4. Dokończenie aplikacji Test Score List 562
  • Ważne pojęcia 568
  • Pytania kontrolne 568
  • Ćwiczenia programistyczne 572

Rozdział 8. Więcej informacji o przetwarzaniu danych 577

  • 8.1. Wprowadzenie 577
  • 8.2. Przetwarzanie znaków i ciągów tekstowych 577
    • Przykład 8.1. Dokończenie aplikacji Password Validation 584
    • Przykład 8.2. Dokończenie aplikacji Telephone Format 599
    • Przykład 8.3. Dokończenie aplikacji Telephone Unformat 604
    • Przykład 8.4. Dokończenie aplikacji CSV Reader 612
  • 8.3. Struktury 618
    • Przykład 8.5. Dokończenie aplikacji Phonebook 629
  • 8.4. Typy wyliczeniowe 636
    • Przykład 8.6. Dokończenie aplikacji Color Spectrum 639
  • 8.5. Kontrolka ImageList 645
    • Przykład 8.7. Dokończenie aplikacji Random Card 647
  • Ważne pojęcia 650
  • Pytania kontrolne 650
  • Ćwiczenia programistyczne 654

Rozdział 9. Klasy i projekty złożone z wielu formularzy 659

  • 9.1. Wprowadzenie do klas 659
    • Przykład 9.1. Utworzenie i użycie klasy Coin 667
  • 9.2. Właściwości 673
    • Przykład 9.2. Utworzenie i użycie klasy CellPhone 677
  • 9.3. Parametryzowane konstruktory i przeciążanie 685
    • Przykład 9.3. Utworzenie i użycie klasy BankAccount 685
  • 9.4. Przechowywanie w tablicy i w kontenerze List obiektu typu klasy 693
    • Przykład 9.4. Dokończenie aplikacji Cell Phone Inventory 695
  • 9.5. Wyszukiwanie klas i ich zadania w problemie 699
  • 9.6. Tworzenie wielu formularzy w projekcie 709
    • Przykład 9.5. Utworzenie aplikacji zawierającej dwa formularze 715
    • Przykład 9.6. Uzyskanie dostępu do kontrolki w innym formularzu 721
  • Ważne pojęcia 726
  • Pytania kontrolne 726
  • Ćwiczenia programistyczne 730

Rozdział 10. Dziedziczenie i polimorfizm 735

  • 10.1. Dziedziczenie 735
    • Przykład 10.1. Utworzenie i przetestowanie klas SavingsAccount i CDAccount 746
  • 10.2. Polimorfizm 755
    • Przykład 10.2. Dokończenie aplikacji Polymorphism 761
  • 10.3. Klasa abstrakcyjna 767
    • Przykład 10.3. Dokończenie aplikacji Computer Science Student 769
  • Ważne pojęcia 774
  • Pytania kontrolne 774
  • Ćwiczenia programistyczne 778

Rozdział 11. Bazy danych 781

  • 11.1. Wprowadzenie do systemu zarządzania bazą danych 781
  • 11.2. Tabele, rekordy i kolumny 783
  • 11.3. Utworzenie bazy danych w Visual Studio 787
    • Przykład 11.1. Rozpoczęcie pracy nad aplikacją Phone Book i utworzenie bazy danych Phonelist.mdf 788
  • 11.4. Kontrolka DataGridView 798
    • Przykład 11.2. Dokończenie aplikacji Phone Book 798
  • 11.5. Nawiązanie połączenia z istniejącą bazą danych i użycie kontrolek widoku szczegółowego 806
    • Przykład 11.3. Utworzenie aplikacji Products wraz z widokiem szczegółowym 807
  • 11.6. Więcej informacji na temat kontrolek dołączania danych 816
    • Przykład 11.4. Utworzenie aplikacji Product Lookup 820
    • Przykład 11.5. Utworzenie aplikacji Multiform Products 824
  • 11.7. Pobieranie danych za pomocą polecenia SQL Select 830
    • Przykład 11.6. Utworzenie aplikacji Product Queries 838
    • Przykład 11.7. Dokończenie aplikacji Product Queries 848
    • Przykład 11.8. Utworzenie aplikacji Product Search 852
  • Ważne pojęcia 858
  • Pytania kontrolne 858
  • Ćwiczenia programistyczne 863

Dodatek A. Podstawowe typy danych C# 867

Dodatek B. Dodatkowe kontrolki interfejsu użytkownika 869

Dodatek C. Tablica znaków ASCII 891

Dodatek D. Odpowiedzi do pytań z punktów kontrolnych 893

Skorowidz 915

Autor

ISBN

978-83-283-4684-0

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „VISUAL C# DLA ZUPEŁNIE POCZĄTKUJĄCYCH”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *