WIELKIE UMYSŁY PROGRAMOWANIA

79.00

Na stanie

Spis treści

Słowo wstępne (7)

Przedmowa (9)

1. C++ (13)
Bjarne Stroustrup

  • Decyzje projektowe (14)
  • Używanie języka (19)
  • Programowanie obiektowe i współbieżność (24)
  • Przyszłość (29)
  • Edukacja (33)

2. Python (37)
Guido van Rossum

  • Pythonowy styl (38)
  • Dobry programista (47)
  • Wiele wersji Pythona (53)
  • Rozwiązania praktyczne i doświadczenie (59)

3. APL (65)
Adin D. Falkoff

  • Papier i ołówek (66)
  • Podstawowe zasady (69)
  • Współbieżność (76)
  • Klasyka (80)

4. Forth (85)
Charles H. Moore

  • Język Forth a projektowanie języków (86)
  • Sprzęt (95)
  • Projektowanie aplikacji (100)

5. BASIC (109)
Thomas E. Kurtz

  • Cele języka BASIC (110)
  • Projektowanie kompilatorów (118)
  • Język i praktyki programistyczne (122)
  • Projekt języka (124)
  • Cele pracy (130)

6. AWK (135)
Alfred V. Aho, Peter Weinberger i Brian Kernighan

  • Życie algorytmów (136)
  • Projekt języka (138)
  • Unix i jego kultura (142)
  • Rola dokumentacji (147)
  • Informatyka (152)
  • Hodowla niewielkich języków (154)
  • Projektowanie nowego języka (160)
  • Kultura tradycji (170)
  • Technologie transformacji (174)
  • Rzeczy, które zmieniły wszechświat (179)
  • Teoria i praktyka (187)
  • Oczekiwanie na przełom (195)
  • Programowanie przez przykład (201)

7. Lua (207)
Luiz Henrique de Figueiredo i Roberto Ierusalimschy

  • Siła skryptów (208)
  • Doświadczenie (212)
  • Projekt języka (217)

8. Haskell (227)
Simon Peyton Jones, Paul Hudak, Philip Wadler i John Hughes

  • Zespół języka funkcyjnego (228)
  • Trajektoria programowania funkcyjnego (231)
  • Język Haskell (239)
  • Nauczanie programowania (funkcyjnego) (247)
  • Formalizm i ewolucja (249)

9. ML (257)
Robin Milner

  • Dowodzenie twierdzeń (258)
  • Teoria znaczenia (268)
  • Wykraczając poza informatykę (275)

10. SQL (283)
Don Chamberlin

  • Ważny dokument (284)
  • Język (287)
  • Uwagi i ewolucja języka (292)
  • XQuery i XML (299)

11. Objective-C (303)
Brad Cox i Tom Love

  • Inżynieria języka Objective-C (304)
  • Rozwój języka (307)
  • Edukacja i szkolenie (312)
  • Zarządzanie projektem i oprogramowanie odziedziczone (315)
  • Język Objective-C i inne języki (323)
  • Składniki, piasek i cegły (329)
  • Jakość jako zjawisko ekonomiczne (337)
  • Edukacja (340)

12. Java (345)
James Gosling

  • Siła prostoty (346)
  • Rzecz gustu (350)
  • Współbieżność (354)
  • Projektowanie języka (356)
  • Pętla sprzężenia zwrotnego (362)

13. C# (365)
Anders Hejlsberg

  • Język i jego projekt (366)
  • Rozwój języka (373)
  • C# (378)
  • Przyszłość informatyki (385)

14. UML (391)
Ivar Jacobson, James Rumbaugh i Grady Booch

  • Uczenie się i nauczanie (392)
  • Czynnik ludzki (399)
  • UML (403)
  • Wiedza (408)
  • Przygotuj się na zmiany (411)
  • Korzystanie z UML (417)
  • Warstwy i języki (423)
  • Trochę o wielokrotnym wykorzystywaniu (428)
  • Relacje symetryczne (434)
  • UML (438)
  • Projekt języka (442)
  • Szkolenie programistów (449)
  • Kreatywność, udoskonalanie i wzorce (451)

15. Perl (461)
Larry Wall

  • Język rewolucji (462)
  • Język (467)
  • Społeczność (474)
  • Ewolucja i rewolucja (478)

16. PostScript (485)
Charles Geschke, John E. Warnock

  • Zaprojektowany po to, żeby istnieć (486)
  • Badania i edukacja (497)
  • Interfejsy do długowieczności (502)
  • Standardowe życzenia (507)

17. EIFFEL (511)
Bertrand Meyer

  • Owocne popołudnie (512)
  • Wielokrotne wykorzystywanie kodu i generyczność (521)
  • Szlifowanie języków (526)
  • Zarządzanie wzrostem i ewolucją (534)

Posłowie (541)

Współtwórcy (543)

Skorowidz (561)

Autor

ISBN

978-83-246-2537-6

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „WIELKIE UMYSŁY PROGRAMOWANIA”