WZORCE PROJEKTOWE W .NET CORE 3 PROJEKTOWANIE ZORIENTOWANE OBIEKTOWO

62.10

Na stanie

SPIS TREŚCI

  • O autorze
  • O recenzencie technicznym
  • Wprowadzenie
    • Dla kogo jest ta książka?
    • O przykładach kodu
    • Przedmowa do drugiego wydania
  • Część I. Wprowadzenie
  • Rozdział 1. Zasady projektowania SOLID
    • Zasada pojedynczej odpowiedzialności
    • Zasada otwarty-zamknięty
    • Zasada podstawiania Liskov
    • Zasada segregacji interfejsów
      • Parametr-obiekt
    • Zasada odwracania zależności
  • Rozdział 2. Perspektywa funkcyjna
    • Podstawy funkcji
    • Literały funkcyjne w języku C#
    • Funkcje przechowywania w C#
    • Literały funkcyjne w języku F#
    • Kompozycja
    • Cechy języka związane z paradygmatem funkcyjnym
  • Część II. Wzorce kreacyjne
  • Rozdział 3. Budowniczy
    • Scenariusz
    • Prosty budowniczy
    • Płynny budowniczy
    • Komunikowanie zamiaru
    • Złożony budowniczy
    • Parametry budowniczego
    • Rozszerzanie budowniczego z wykorzystaniem rekurencyjnych typów generycznych
    • Leniwy, funkcyjny budowniczy
    • Konstrukcja DSL w F#
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Fabryki
    • Scenariusz
    • Metoda wytwórcza
    • Asynchroniczna metoda wytwórcza
    • Fabryka
    • Fabryka wewnętrzna
      • Separacja logiczna
    • Fabryka abstrakcyjna
    • Fabryki-delegaty w IoC
    • Fabryka funkcyjna
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Prototyp
    • Kopiowanie głębokie i płytkie
    • ICloneable to zły pomysł
    • Głębokie kopiowanie z wykorzystaniem specjalnego interfejsu
    • Głębokie kopiowanie obiektów
    • Duplikacja za pomocą konstruktora kopiującego
    • Serializacja
    • Fabryka prototypów
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Singleton
    • Singleton według konwencji
    • Klasyczna implementacja
      • Leniwe ładowanie i bezpieczeństwo wątków
        • Kłopoty z singletonami
      • Singletony a IoC
        • Monostat
        • Multiton
    • Podsumowanie
  • Część III. Wzorce strukturalne
  • Rozdział 7. Adapter
    • Scenariusz
    • Adapter
    • Tymczasowe stany adaptera
    • Problem z generowaniem skrótów
    • Adapter właściwości (surogat)
    • Adapter generycznych wartości
    • Adapter a wstrzykiwanie zależności
    • Adaptery w .NET Framework
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Most
    • Konwencjonalny most
    • Most do dynamicznego prototypowania
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Kompozyt
    • Grupowanie obiektów graficznych
    • Sieci neuronowe
    • Opakowanie kompozytu
    • Specyfikacja kompozytu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Dekorator
    • Niestandardowy StringBuilder
    • Adapter-dekorator
    • Wielokrotne dziedziczenie z wykorzystaniem interfejsów
    • Wielokrotne dziedziczenie z domyślnymi składowymi interfejsu
    • Dynamiczna kompozycja dekoratora
    • Kompozycja dekoratora statycznego
    • Dekorator funkcyjny
    • Podsumowanie
  • Rozdział 11. Fasada
    • Kwadraty magiczne
    • Budowa terminalu handlowego
    • Zaawansowany terminal
    • Gdzie jest fasada?
    • Podsumowanie
  • Rozdział 12. Pyłek
    • Nazwy użytkowników
    • Formatowanie tekstu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 13. Pełnomocnik
    • Pełnomocnik zabezpieczający
    • Pełnomocnik właściwości
    • Pełnomocnik wartości
    • Pełnomocnik kompozytu: SoA/AoS
    • Pełnomocnik kompozytu z właściwościami przechowywanymi w tablicy
    • Pełnomocnik wirtualny
    • Pełnomocnik komunikacji
    • Dynamiczny pełnomocnik do logowania
    • Podsumowanie
  • Część IV. Wzorce zachowań
  • Rozdział 14. Łańcuch odpowiedzialności
    • Scenariusz
    • Łańcuch metod
    • Łańcuch brokerów
    • Podsumowanie
  • Rozdział 15. Polecenie
    • Scenariusz
      • Implementacja wzorca Polecenie
      • Operacje cofania
      • Polecenia złożone
      • Polecenie funkcyjne
      • Zapytania i rozdzielanie zapytań od poleceń
    • Podsumowanie
  • Rozdział 16. Interpreter
    • Ewaluator wyrażeń numerycznych
      • Leksykalizacja
      • Parsowanie
      • Wykorzystanie leksera i parsera
    • Interpreter w paradygmacie funkcyjnym
    • Podsumowanie
  • Rozdział 17. Iterator
    • Właściwości wspierane przez tablice
    • Stwórzmy iterator
    • Ulepszony iterator
    • Adapter iteratora
    • Podsumowanie
  • Rozdział 18. Mediator
    • Chat room
    • Mediator ze zdarzeniami
    • Wprowadzenie do biblioteki MediatR
    • Podsumowanie
  • Rozdział 19. Memento
    • Rachunek bankowy
    • Cofnij i ponów
    • Wykorzystanie wzorca Memento do interakcji z kodem niezarządzanym
    • Podsumowanie
  • Rozdział 20. Pusty obiekt
    • Scenariusz
    • Podejście natrętne
      • Wirtualny pełnomocnik pustego obiektu
    • Pusty obiekt
    • Dynamiczny pusty obiekt
    • Podsumowanie
  • Rozdział 21. Obserwator
    • Słabe zdarzenie
    • Strumienie zdarzeń
    • Obserwatory właściwości
      • Proste powiadomienie o zmianie
      • Dwukierunkowe powiązania
      • Problemy z zależnościami
      • Widoki
    • Kolekcje obserwowalne
      • Obserwowalne zapytania LINQ
    • Subskrypcje deklaratywne w Autofac
    • Podsumowanie
  • Rozdział 22. Stan
    • Przejścia między stanami zależne od stanu
    • Maszyna stanów samoróbka
    • Maszyna stanów na bazie instrukcji switch
    • Kodowanie tranzycji za pomocą wyrażeń instrukcji switch
    • Maszyny stanów z wykorzystaniem biblioteki Stateless
      • Typy, akcje i ignorowanie przejść
      • Ponowne wejście w ten sam stan
      • Stany hierarchiczne
      • Dodatkowe własności
    • Podsumowanie
  • Rozdział 23. Strategia
    • Strategia dynamiczna
    • Strategia statyczna
    • Strategie równości i porównywania
    • Strategia funkcyjna
    • Podsumowanie
  • Rozdział 24. Metoda szablonowa
    • Symulacja gry
    • Funkcyjna odmiana Metody szablonowej
    • Podsumowanie
  • Rozdział 25. Wizytator
    • Nachalny wizytator
    • Wyświetlacz reflektywny
      • Metody rozszerzeń?
      • Funkcyjny wizytator reflektywny
      • Usprawnienia
    • Co to jest dysponowanie?
    • Wizytator dynamiczny
    • Klasyczny wizytator
      • Implementacja dodatkowego wizytatora
    • Wizytator acykliczny
    • Wizytator funkcyjny
    • Podsumowanie
Autor

ISBN

978-83-283-8137-7

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „WZORCE PROJEKTOWE W .NET CORE 3 PROJEKTOWANIE ZORIENTOWANE OBIEKTOWO”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *