ZABYTKOZNAWSTWO I KONSERWATORSTWO XXXVI

Józef Flik – Słowo wstępne /5
Aleksandra Krypczyk – Monachijski Stimmungslanschaft. Założenia estetyczne i podstawowe problemy warsztatowe /9
Barbara Ciciora – Problemy warsztatowe twórców pierwszych krakowskich witraży na przykładzie prac Jana Matejki /27
Elżbieta Zygier – Problemy konserwacji wielkoformatowych XIX-wiecznych obrazów w Muzeum Narodowym w Krakowie. Konserwacja Pochodni Nerona Henryka Siemiradzkiego /43
Dominika Sarkowicz – Konserwacja szkiców olejnych Henryka Siemiradzkiego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie oraz problemy związane z ich ekspozycją /53…

42.00

Na stanie

Józef Flik – Słowo wstępne /5
Aleksandra Krypczyk – Monachijski Stimmungslanschaft. Założenia estetyczne i podstawowe problemy warsztatowe /9
Barbara Ciciora – Problemy warsztatowe twórców pierwszych krakowskich witraży na przykładzie prac Jana Matejki /27
Elżbieta Zygier – Problemy konserwacji wielkoformatowych XIX-wiecznych obrazów w Muzeum Narodowym w Krakowie. Konserwacja Pochodni Nerona Henryka Siemiradzkiego /43
Dominika Sarkowicz – Konserwacja szkiców olejnych Henryka Siemiradzkiego ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie oraz problemy związane z ich ekspozycją /53
Anna Grochowska-Angelus – Wybrane zagadnienia warsztatu Olgi Boznańskiej /61
Beata Staszewska – Leon Wyczółkowski – technika pastelu /71
Dariusz Markowski – Zapomniana kolekcja – Vlastimilówka Hofman i jego warsztat /91
Jarosław Rogóż, Paweł Szroeder, Józek Flik, Robert Rogal, Elżbieta Basiul – Techniki analityczne w datowaniu obrazów olejnych /103
Anna Suwała – Niedoceniona technika, przeceniona technologia – nagminne podejście do kopiowania malarstwa XIX i XX wieku /111
Filip Pręgowski – Laboratorium malarza. Kilka uwag o warsztacie Francisa Bacona /125
Łukasz Kiepuszewski – O właściwościach powierzchni obrazów Marka Rothki /135
Michał Matuszczyk – Sztuka współczesna – formy strukturalne, malarstwo materii. Budowa wybranych obrazów z elementami metalowymi w podobraziu /149
Piotr Fraczek, Jacek Sobczyk, Joanna Sobczyk, Bogusław Obara – Zastosowanie komputerowej analizy obrazu w nieniszczących badaniach obiektów zabytkowych. Prezentacja na wybranych
przykładach /163
Magdalena Iwanicka – Przykłady zastosowania tomografii optycznej (OCT) do badań materiałowych i analizy struktury dzieła sztuki /177
Mirosław Wachowiak – Impresjonizm Pankiewicza – aspekty stylistyczne, technologiczne i technika wykonania /191

Autor

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „ZABYTKOZNAWSTWO I KONSERWATORSTWO XXXVI”