PROGRAMOWANIE W JĘZYKU GO KONCEPCJE I PRZYKŁADY WYD. II

62.10

Na stanie

SPIS TREŚCI

O autorze (7)

O recenzentach (9)

Podziękowania (11)

Wstęp (13)

Rozdział 1. Komunikator korzystający z gniazd internetowych (19)

  • Prosty serwer WWW (20)
  • Modelowanie pokoju rozmów oraz klientów na serwerze (26)
  • Pisanie kodu HTML i JavaScript klienta pogawędek (34)
  • Śledzenie kodu w celu określenia, jak działa (38)
  • Podsumowanie (50)

Rozdział 2. Dodawanie kont użytkowników (53)

  • Wszędzie tylko funkcje obsługi (54)
  • Tworzenie atrakcyjnej strony logowania z użyciem serwisów społecznościowych (57)
  • Punkty końcowe używające dynamicznych ścieżek (59)
  • Pierwsze kroki z OAuth2 (61)
  • Poinformowanie dostawców autoryzacji o naszej aplikacji (63)
  • Implementacja zewnętrznego logowania (64)
  • Podsumowanie (75)

Rozdział 3. Trzy sposoby implementacji zdjęć profilowych (77)

  • Pobieranie awatarów z serwerów OAuth2 (78)
  • Implementacja usługi Gravatar (85)
  • Przesyłanie zdjęcia profilowego na serwer (93)
  • Połączenie wszystkich trzech implementacji (109)
  • Podsumowanie (110)

Rozdział 4. Narzędzia do znajdywania nazw domen uruchamiane z poziomu wiersza poleceń (113)

  • Stosowanie potoków w narzędziach uruchamianych z poziomu wiersza poleceń (114)
  • Pięć prostych programów (115)
  • Połączenie wszystkich pięciu programów (134)
  • Podsumowanie (139)

Rozdział 5. Tworzenie systemów rozproszonych i praca z elastycznymi danymi (141)

  • Projekt systemu (142)
  • Instalacja środowiska (144)
  • Odczytywanie głosów z Twittera (148)
  • Zliczanie głosów (164)
  • Uruchamianie rozwiązania (171)
  • Podsumowanie (172)

Rozdział 6. Udostępnianie danych i możliwości funkcjonalnych przez API internetowej usługi danych typu RESTful (175)

  • Projektowanie API typu RESTful (176)
  • Współdzielenie danych pomiędzy funkcjami obsługi (177)
  • Opakowywanie funkcji obsługi (179)
  • Wstrzykiwanie zależności (181)
  • Odpowiedzi (182)
  • Wyjaśnienie obiektu żądania (184)
  • Udostępnianie API składającego się z jednej funkcji (186)
  • Obsługa punktów końcowych (188)
  • Internetowy klient korzystający z API (196)
  • Uruchamianie rozwiązania (202)
  • Podsumowanie (204)

Rozdział 7. Internetowa usługa losowych rekomendacji (207)

  • Ogólne informacje o projekcie (208)
  • Reprezentacja danych w kodzie (211)
  • Generacja losowych rekomendacji (215)
  • Podsumowanie (230)

Rozdział 8. Kopia zapasowa systemu plików (231)

  • Projekt rozwiązania (232)
  • Struktura projektu (232)
  • Pakiet backup (233)
  • Program narzędziowy uruchamiany z wiersza poleceń (242)
  • Program demona backupd (248)
  • Testowanie rozwiązania (254)
  • Podsumowanie (255)

Rozdział 9. Tworzenie aplikacji pytań i odpowiedzi dla platformy Google App Engine (257)

  • Google App Engine API dla języka Go (258)
  • Magazyn danych Google Cloud Datastore (266)
  • Encje i dostęp do danych (268)
  • Użytkownicy Google App Engine (272)
  • Transakcje w Google Cloud Datastore (275)
  • Przeszukiwanie Google Cloud Datastore (280)
  • Głosy (282)
  • Rejestracja głosu (286)
  • Udostępnianie operacji na danych przy użyciu protokołu HTTP (289)
  • Uruchamianie aplikacji składających się z kilku modułów (302)
  • Wdrażanie aplikacji składającej się z kilku modułów (304)
  • Podsumowanie (305)

Rozdział 10. Tworzenie mikrousług w języku Go przy użyciu frameworka Go kit (307)

  • Prezentacja gRPC (309)
  • Bufory protokołu (310)
  • Implementacja usługi (314)
  • Modelowanie wywołań metod przy użyciu żądań i odpowiedzi (318)
  • Serwer HTTP we frameworku Go kit (323)
  • Serwer gRPC we frameworku Go kit (324)
  • Tworzenie polecenia serwera (328)
  • Implementacja klienta gRPC (334)
  • Ograniczanie częstości przy wykorzystaniu oprogramowania warstwy pośredniej usługi (339)
  • Podsumowanie (344)

Rozdział 11. Wdrażanie aplikacji Go przy użyciu Dockera (345)

  • Stosowanie Dockera na lokalnym komputerze (346)
  • Wdrażanie obrazów Dockera (351)
  • Wdrażanie w chmurze Digital Ocean (353)
  • Podsumowanie (359)

Dodatek A. Dobre praktyki przygotowywania stabilnego środowiska języka Go (361)

  • Instalowanie języka Go (362)
  • Konfiguracja języka Go (362)
  • Narzędzia języka Go (364)
  • Czyszczenie, budowanie i wykonywanie testów podczas zapisywania plików źródłowych (367)
  • Zintegrowane środowiska programistyczne (368)
  • Podsumowanie (374)

Skorowidz (375)

Autor

ISBN

978-83-283-3457-1

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PROGRAMOWANIE W JĘZYKU GO KONCEPCJE I PRZYKŁADY WYD. II”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *