Opanuj Pythona od strony praktycznej!
- Poznaj konstrukcje języka Python
- Naucz się stosować je w praktyce
- Wykorzystaj standardowe biblioteki
- Rozwiąż 139 zadań i sprawdź swoje rozwiązania
Python to bardzo popularny, wydajny i elastyczny język programowania ogólnego przeznaczenia, którego prosta, czytelna i zwięzła składnia zdobyła uznanie rzesz programistów na całym świecie. Duże możliwości, przenośność kodu, możliwość pisania skryptów – wszystko to sprawia, że Python znajduje zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach i wspiera rozwój wielu popularnych serwisów internetowych. Bez wątpienia warto się go nauczyć!
Jeśli chcesz poznać ten język, jesteś na dobrej drodze! Książka omawia najważniejsze elementy programowania w Pythonie. Co ważne, wiedza została usystematyzowana w formie konkretnych zadań do wykonania. Poznasz dzięki nim typy danych i składnię języka, dowiesz się, jak debugować programy, nauczysz się korzystać z funkcji oferowanych przez biblioteki i opanujesz podstawy tworzenia graficznych interfejsów użytkownika. To podręcznik przeznaczony dla młodzieży, ale doskonale sprawdzi się również w przypadku osób dorosłych, które rozpoczynają przygodę z programowaniem.
- Instalowanie oraz konfigurowanie środowiska i niezbędnych narzędzi
- Podstawowe informacje na temat języka i programowania
- Typy danych, zmienne proste i tablicowe
- Operatory, instrukcje warunkowe oraz instrukcje pętli
- Operacje wejścia-wyjścia w konsoli i na plikach
- Biblioteki graficzne, dźwiękowe i wideo
- Korzystanie z funkcji wbudowanych i tworzenie własnych
- Programowanie obiektowe, obsługa wątków i wyjątków
- Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
- Zadania do samodzielnego wykonania i praktyczny projekt gry
SPIS TREŚCI
Wstęp 9
Ważne informacje 11
Instalacja potrzebnych elementów 13
Rozdział 1. Trochę o Pythonie. Operacje wejścia i wyjścia w konsoli 21
- Co to jest programowanie i czym zajmują się programiści 21
- Interpreter 22
- Operatory 24
- Napisy 25
- Edytor programów Pythona 27
- Operacje wyjścia 31
- Operacje wejścia 34
- Typy danych 35
- Wypisywanie kilku argumentów dla funkcji print() 36
- Konwersja typów danych 37
- Metody string – upper() i lower() 39
- Podsumowanie 40
Rozdział 2. Operatory porównania i instrukcja if 43
- Operatory porównania 43
- Wartości True i False 44
- Warunki 46
- Instrukcja warunkowa if 47
- Podsumowanie 50
Rozdział 3. Zmienne 51
- Zmienne liczbowe i zmiana wartości zmiennej 52
- Zmienne napisowe 54
- Zmienne dla wartości logicznych 55
- Podsumowanie 56
Rozdział 4. Biblioteki 57
- Instrukcja import 58
- Biblioteka time 58
- Funkcja sleep() 58
- Funkcje gmtime() i typ struct_time 60
- Funkcja time() 62
- Funkcja strftime() 64
- Podsumowanie 65
Rozdział 5. Instrukcja else i liczby losowe 67
- Instrukcja else 67
- Liczby losowe 70
- Zagnieżdżanie warunków, czyli warunki w warunkach 72
- Podsumowanie 74
Rozdział 6. Operatory logiczne i instrukcja else if 75
- Operator logiczny AND 76
- Operator logiczny OR 77
- Operator logiczny NOT 79
- Instrukcja elif 79
- Podsumowanie 81
Rozdział 7. Debugowanie 83
- Błędy 84
- Podsumowanie 88
Rozdział 8. Biblioteka dźwiękowa pydub 89
- Przyspieszanie dźwięków 94
- Eksportowanie dźwięków 95
- Podsumowanie 96
Rozdział 9. Pętla while i komentarze 97
- Pętla while 97
- Nieskończone pętle while 100
- Instrukcja break 101
- Komentarze 102
- Podsumowanie 104
Rozdział 10. Zmienne tablicowe (listy) 105
- Tablice jednowymiarowe 106
- Metoda append() i funkcja len() 108
- Mieszanie tablicy 109
- Sortowanie tablicy 110
- Algorytmy 111
- Tablice dwuwymiarowe 113
- Biblioteka progressbar 115
- Podsumowanie 117
Rozdział 11. Biblioteka graficzna pygame 119
- Biblioteka pygame 120
- Okno graficzne 120
- Funkcja pygame.draw.rect() 122
- Funkcja circle() 124
- Funkcja polygon() 125
- Wypełnianie ekranu kolorem i tworzenie animacji ruchu 127
- Wyświetlanie obrazów 130
- Wyświetlanie tekstu 133
- Podsumowanie 136
Rozdział 12. Pętla for i funkcje wbudowane Pythona 137
- Pętla for 138
- Pętla w pętli 140
- Wbudowane funkcje Pythona 142
- Podsumowanie 145
Rozdział 13. Pliki 147
- Operacje na plikach 147
- Tablica ASCII 151
- Pisanie do pliku 153
- Podsumowanie 156
Rozdział 14. Wyjątki i instrukcja with 157
- Instrukcje try i except 158
- Wyjątki 158
- Instrukcja finally 160
- Instrukcja with 161
- Podsumowanie 162
Rozdział 15. Pliki ZIP 163
- Biblioteka zipfile 164
- Podsumowanie 167
Rozdział 16. Własne funkcje 169
- Tworzenie własnych funkcji 169
- Argumenty funkcji 171
- Importowanie własnych plików 174
- Zwracanie wartości przez funkcję 175
- Podsumowanie 177
Rozdział 17. Klasy i obiekty 179
- Obiekty 179
- Klasy 180
- Metody klas 182
- Metoda _init_() 184
- Biblioteka math 185
- Pierwiastkowanie – funkcja sqrt() 186
- Funkcja sin() 187
- Podsumowanie 188
Rozdział 18. Wątki 191
- Wątki 192
- Pobieranie wartości z wątków 194
- Podsumowanie 195
Rozdział 19. Biblioteka filmowa moviepy 197
- Tworzenie gifa z filmu 198
- Przycinanie filmu i eksportowanie 200
- Zmiana właściwości filmu 202
- Obracanie filmu 203
- Podsumowanie 205
Rozdział 20. GUI 207
- GUI – graficzny interfejs użytkownika 207
- Prosty graficzny interfejs użytkownika EasyGUI 207
- Biblioteka PyQt5 212
- Widgety i dziedziczenie 213
- Okna dialogowe 220
- Podsumowanie 222
Rozdział 21. Projekt gry 223
- Szablon projektu 224
- Klasa Element 225
- Klasa Board 226
- Klasa Game 231
- Uruchomienie gry 233
Zakończenie 235
Rozwiązania 237
- Rozwiązania zadań 237
- Rozwiązania zadań powtórzeniowych 269
Twoja lista wykonanych zadań 273
- Zadania 273
- Zadania powtórzeniowe 276
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.