Promocja!

PYTHON Z ŻYCIA WZIĘTY ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ZA POMOCĄ KILKU LINII KODU

Pierwotna cena wynosiła: 79.00zł.Aktualna cena wynosi: 71.10zł.

Na stanie

SPIS TREŚCI

  • O autorze
  • O korektorach technicznych
  • Podziękowania
  • Wprowadzenie
    • Do kogo skierowana jest ta książka?
    • Dlaczego Python?
    • Co zawiera ta książka?
      • Wersja języka Python, system operacyjny i środowisko programistyczne
      • Instalacja Pythona
      • Uruchomienie Pythona
      • Środowisko wirtualne
      • Naprzód!
  • 1. Uratuj rozbitków dzięki twierdzeniu Bayesa
    • Twierdzenie Bayesa
    • Projekt #1: Symulacja misji poszukiwawczo-ratunkowej
      • Strategia
      • Instalacja bibliotek Pythona
        • Instalacja NumPy i innych pakietów naukowych za pomocą narzędzia pip
        • Instalacja OpenCV za pomocą narzędzia pip
      • Kod programu
        • Import modułów
        • Definicja klasy Search
        • Rysowanie mapy
        • Wybór końcowej lokalizacji zaginionego
        • Liczenie skuteczności i realizacja poszukiwań
        • Zastosowanie twierdzenia Bayesa i utworzenie menu
        • Definicja funkcji main()
        • Interpretacja wyboru opcji z menu
        • Zakończenie pętli i wywołanie funkcji main()
      • Uruchomienie gry
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: Inteligentniejsze poszukiwania
    • Samodzielny projekt: Znajdź najlepszą strategię dzięki metodzie Monte Carlo
    • Samodzielny projekt: Obliczanie prawdopodobieństwa wykrycia
  • 2. Określ autora za pomocą stylometrii
    • Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
      • Strategia
      • Instalacja NLTK
        • Pobieranie tokenizera
        • Pobieranie pakietu Stopwords Corpus
      • Korpusy
      • Kod programu
        • Import modułów i definicja funkcji main()
        • Pobranie tekstu i utworzenie słownika z wyrazami
        • Znalezienie najkrótszego korpusu
        • Porównywanie długości słów
        • Porównanie słów nieindeksowanych
        • Porównanie części mowy
        • Porównanie słownictwa
        • Obliczanie współczynnika podobieństwa Jaccarda
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Gdzie jest pies pogrzebany?
    • Zadanie praktyczne: Mapa interpunkcji
    • Samodzielny projekt: Popraw wyliczanie częstości
  • 3. Streść przemówienie dzięki narzędziom do przetwarzania języka naturalnego
    • Projekt #3: Mam marzenie… streszczać przemówienia!
      • Strategia
      • Web scraping
      • Kod programu
        • Import modułów i definicja funkcji main()
        • Uzupełnienie funkcji main()
        • Usunięcie słów nieindeksowanych
        • Obliczanie częstości występowania słów
        • Ranking zdań
        • Uruchomienie programu
    • Projekt #4: Podsumowywanie przemówień z biblioteką gensim
      • Instalacja biblioteki gensim
      • Kod programu
        • Import modułów, pobranie przemówienia ze strony i wstępna obróbka
        • Streszczanie przemówienia
    • Projekt #5: Streszczenia w postaci chmur słów
      • Moduły wordcloud i PIL
      • Kod programu
        • Import modułów, plików tekstowych, obrazów i słów nieindeksowanych
        • Generowanie chmury słów
        • Wydruk chmury słów
      • Drobne zmiany
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: Wieczór gier
    • Samodzielny projekt: Streszczenie streszczenia
    • Samodzielny projekt: Streszczenie powieści
    • Samodzielny projekt: Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale jak to mówisz!
  • 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
    • Jednorazowy bloczek szyfrowy
    • Szyfr Rebeki
    • Projekt #6: Cyfrowy klucz do Rebeki
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i definicja funkcji main()
        • Wgrywanie pliku i tworzenie słownika
        • Szyfrowanie wiadomości
        • Odszyfrowywanie wiadomości
        • Sprawdzenie poprawności i wywołanie funkcji main()
      • Wysyłanie wiadomości
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Wykresy znaków
    • Zadanie praktyczne: Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
  • 5. Znajdź Plutona
    • Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
      • Strategia
      • Dane
      • Kod programu
        • Import modułów i definicje stałych
        • Definicja funkcji main()
        • Pętla w funkcji main()
        • Znajdowanie najlepszych dopasowań punktów kluczowych
        • Sprawdzanie najlepszych dopasowań
        • Rejestracja obrazu
        • Budowa komparatora błyskowego
      • Używanie komparatora błyskowego
    • Projekt #8: Wykrywanie przejściowych zjawisk astronomicznych dzięki różnicowaniu obrazów
      • Strategia
      • Kod programu wykrywacza zjawisk
        • Import modułów i definicje stałych
        • Wykrywanie i zaznaczanie przejściowych zjawisk astronomicznych
        • Przygotowywanie plików i katalogów
        • Utworzenie pętli przechodzącej przez obrazy i wyliczenie różnic bezwzględnych
        • Odkrycie zjawiska i zapisanie obrazu
      • Korzystanie z wykrywacza przejściowych zjawisk astronomicznych
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
    • Zadanie praktyczne: Znajdź różnice
    • Samodzielny projekt: Liczenie gwiazd
  • 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
    • Zrozumieć misję Apollo 8
      • Trajektoria swobodnego powrotu
      • Problem trzech ciał
    • Projekt #9: Na Księżyc z misją Apollo 8!
      • Użycie modułu turtle
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułu turtle i definicje stałych
        • Odtworzenie systemu grawitacji
        • Tworzenie ciał niebieskich
        • Przyspieszenie wynikające z grawitacji
        • Przejście przez symulację
        • Definicja funkcji main(), ustawienia ekranu i utworzenie układu ciał
        • Utworzenie Ziemi i Księżyca
        • Niestandardowy kształt modułu CSM
        • Utworzenie modułu CSM, początek symulacji i wywołanie funkcji main()
      • Uruchomienie symulacji
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Symulacja poszukiwań
    • Zadanie praktyczne: Na miejsca, gotowi, start!
    • Zadanie praktyczne: Przystanek Księżyc
    • Samodzielny projekt: Symulacja z zachowaniem skali
    • Samodzielny projekt: Prawdziwa misja Apollo 8
  • 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
    • Jak wylądować na Marsie?
    • Mapa MOLA
    • Projekt #10: Wybór marsjańskich lądowisk
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i definicje stałych
        • Utworzenie stałych pochodnych oraz obiektu screen
        • Definicja i inicjalizacja klasy Search
        • Obliczanie wskaźników
        • Sprawdzanie lokalizacji prostokątów
        • Sortowanie wyników i ocena prostokątów
        • Rysowanie najlepszych prostokątów na mapie
        • Końcowy wynik w kolorze
        • Uruchomienie programu
      • Wyniki
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
    • Zadanie praktyczne: Profil wysokościowy
    • Zadanie praktyczne: Wykres trójwymiarowy
    • Zadanie praktyczne: Miksowanie map
    • Samodzielny projekt: Trzy za jednym zamachem
    • Samodzielny projekt: Zawijanie prostokątów
  • 8. Wykryj odległe egzoplanety
    • Fotometria tranzytowa
    • Projekt #11: Symulacja tranzytu egzoplanety
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i utworzenie stałych
        • Definicja funkcji main()
        • Rejestracja tranzytu
        • Obliczanie względnej jasności i rysowanie wykresu krzywej blasku
      • Eksperymenty z fotometrią tranzytową
    • Projekt #12: Obrazy egzoplanet
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów i zmniejszanie obrazów
        • Uśrednienie wartości kanałów kolorów i utworzenie diagramów kołowych
        • Rysowanie diagramu dla pojedynczego piksela
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Wykrywanie obcych megastruktur
    • Zadanie praktyczne: Wykrywanie tranzytów asteroid
    • Zadanie praktyczne: Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
    • Zadanie praktyczne: Wykrywanie plam słonecznych
    • Zadanie praktyczne: Wykryj obcą armadę
    • Zadanie praktyczne: Wykryj planetę z księżycem
    • Zadanie praktyczne: Pomiar długości dnia na egzoplanecie
    • Samodzielny projekt: Dynamiczne generowanie krzywej blasku
  • 9. Rozpoznaj wroga
    • Wykrywanie twarzy na zdjęciach
    • Projekt #13: Zaprogramowanie automatycznej wieżyczki obronnej
      • Strategia
      • Kod programu
        • Import modułów, konfiguracja dźwięku oraz utworzenie odniesień do plików klasyfikatora i obrazów przedstawiających korytarz
        • Emisja ostrzeżenia, wczytanie obrazów i wykrywanie twarzy
        • Wykrywanie oczu i dezaktywacja broni
        • Przepuszczenie człowieka lub otworzenie ognia
    • Wykrywanie twarzy ze strumienia wideo
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Zadanie praktyczne: Rozmywanie twarzy
    • Samodzielny projekt: Detektor kocich pyszczków
  • 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
    • Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
      • Diagram przepływu procesu rozpoznawania twarzy
      • Pozyskiwanie histogramów lokalnych wzorców binarnych
    • Projekt #14: Zabezpiecz dostęp do obcego artefaktu
      • Strategia
      • Potrzebne moduły i pliki
      • Kod pobierający obraz wideo
        • Import modułów, ustawienia dźwięku i kamery, instrukcje oraz ścieżki do plików
        • Pozyskiwanie obrazów szkoleniowych
      • Kod programu z etapu szkolenia
      • Kod programu z etapu predykcji
        • Import modułów i przygotowanie algorytmu do rozpoznawania twarzy
        • Rozpoznawanie twarzy i aktualizacja dziennika dostępu
      • Wyniki
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
    • Samodzielny projekt: Bliźniaki i sobowtóry
    • Samodzielny projekt: Machina czasu
  • 11. Opracuj interaktywną mapę ucieczki przed zombie
    • Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
      • Strategia
      • Biblioteka pandas
      • Biblioteki bokeh i holoviews
      • Instalacja modułów pandas, bokeh i holoviews
      • Pobieranie danych dotyczących hrabstw, stanów, bezrobocia i gęstości zaludnienia
      • Hakowanie holoviews
      • Kod programu
        • Import modułów i danych oraz utworzenie obiektu dataframe
        • Usuwanie wierszy opisujących stany oraz przygotowanie kodów stanów i hrabstw
        • Przygotowywanie danych do wyświetlenia
        • Rysowanie kartogramu
      • Planowanie ucieczki
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Samodzielny projekt: Wyświetlanie zmian w zaludnieniu Stanów Zjednoczonych
  • 12. Czy żyjemy w symulacji komputerowej?
    • Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
      • Kod programu
        • Import modułu turtle, przygotowanie ekranu i rysowanie wyspy
        • Rysowanie kłody, dziury po sęku oraz żółwia Yertle
      • Implikacje symulacji stawu
      • Liczenie kosztu poruszania się po siatce
        • Kod programu
      • Wyniki
    • Strategia
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
    • Samodzielny projekt: Znajdź bezpieczną przystań
    • Samodzielny projekt: Tutaj wstaje słońce
    • Samodzielny projekt: Widzieć oczami psa
    • Samodzielny projekt: Niestandardowe krzyżówki
    • Samodzielny projekt: Uproszczenie pokazu slajdów
    • Samodzielny projekt: Cóż za skomplikowana sieć!
    • Samodzielny projekt: Z góry dziękuję
  • A. Rozwiązania zadań praktycznych
    • Rozdział 2. Określ autora za pomocą stylometrii
      • Gdzie jest pies pogrzebany?
      • Mapa interpunkcji
    • Rozdział 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
      • Wykresy znaków
      • Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
    • Rozdział 5. Znajdź Plutona
      • Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
      • Znajdź różnice
    • Rozdział 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
      • Symulacja poszukiwań
      • Na miejsca, gotowi, start!
      • Przystanek Księżyc
    • Rozdział 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
      • Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
      • Profil wysokościowy
      • Wykres trójwymiarowy
      • Miksowanie map
    • Rozdział 8. Wykryj odległe egzoplanety
      • Wykrywanie obcych megastruktur
      • Wykrywanie tranzytów asteroid
      • Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
      • Wykryj obcą armadę
      • Wykryj planetę z księżycem
      • Pomiar długości dnia na egzoplanecie
    • Rozdział 9. Rozpoznaj wroga
      • Rozmywanie twarzy
    • Rozdział 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
      • Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo

 

Autor

ISBN

978-83-283-8346-3

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PYTHON Z ŻYCIA WZIĘTY ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ZA POMOCĄ KILKU LINII KODU”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *