Promocja!

CERTYFIKOWANY TESTER ISTQB POZIOM PODSTAWOWY WYD.II

Pierwotna cena wynosiła: 109.00zł.Aktualna cena wynosi: 98.10zł.

Na stanie

 

Wprowadzenie

O autorach

CZĘŚĆ I. Certyfikat, sylabus i egzamin poziomu podstawowego

Certyfikat poziomu podstawowego
Okoliczności powstania i historia certyfikatu podstawowego
Ścieżki kariery dla testerów
Docelowi odbiorcy
Cele certyfikatu podstawowego
Cele międzynarodowego systemu uzyskiwania kwalifikacji
Cele biznesowe
Cele nauczania
Wymagania stawiane kandydatom
Sylabus i egzamin poziomu podstawowego
Odniesienia do norm i standardów
Ciągła aktualizacja
Nota wydania dla sylabusa w wersji 4.0
Zawartość sylabusa
Struktura egzaminu
Reguły egzaminu
Rozkład pytań na egzaminie
Wskazówki – przed egzaminem i w jego trakcie

CZĘŚĆ II. Omówienie treści sylabusa

Rozdział 1. Podstawy testowania
1.1. Co to jest testowanie?
1.1.1. Cele testów
1.1.2. Testowanie a debugowanie
1.2. Dlaczego testowanie jest niezbędne?
1.2.1. Znaczenie testowania dla powodzenia projektu
1.2.2. Testowanie a zapewnienie jakości
1.2.3. Pomyłki, defekty, awarie i podstawowe przyczyny
1.3. Zasady testowania
1.4. Czynności testowe, testalia i role związane z testami
1.4.1. Czynności i zadania testowe
1.4.2. Proces testowy w kontekście
1.4.3. Testalia
1.4.4. Śledzenie powiązań między podstawą testów a testaliami
1.4.5. Role w procesie testowania
1.4.5. Role w procesie testowania
1.5. Niezbędne umiejętności i dobre praktyki w dziedzinie testowania
1.5.1. Ogólne umiejętności wymagane w związku z testowaniem
1.5.2. Podejście „cały zespół”
1.5.3. Niezależność testowania
Pytania testowe do rozdziału 1.
Rozdział 2. Testowanie w cyklu wytwarzania oprogramowania
2.1. Testowanie w kontekście modelu cyklu wytwarzania oprogramowania
2.1.1. Wpływ cyklu wytwarzania oprogramowania na testowanie
2.1.2. Model cyklu wytwarzania oprogramowaniaa dobre praktyki testowania
2.1.3. Testowanie jako czynnik określający sposób
2.1.4. Metodyka DevOps a testowanie
2.1.5. Przesunięcie w lewo
2.1.6. Retrospektywy i doskonalenie procesów
2.2. Poziomy testów i typy testów
2.2.1. Poziomy testów
2.2.2. Typy testów
2.2.3. Testowanie potwierdzające i testowanie regresji
2.3. Testowanie pielęgnacyjne
Pytania testowe do rozdziału 2.
Rozdział 3. Testowanie statyczne
3.1. Podstawy testowania statycznego
3.1.1. Produkty pracy badane metodą testowania statycznego
3.1.2. Korzyści wynikające z testowania statycznego
3.1.3. Różnica między testowaniem statycznym a dynamicznym
3.2. Informacje zwrotne i proces przeglądu
3.2.1. Korzyści wynikające z wczesnego i częstego otrzymywania informacji zwrotnych od interesariuszy
3.2.2. Czynności wykonywane w procesie przeglądu
3.2.3. Role i obowiązki w przeglądach
3.2.4. Typy przeglądów
3.2.5. Czynniki sukcesu przeglądów
3.2.6. (*) Techniki przeglądu
Pytania testowe do rozdziału 3.
Rozdział 4. Analiza i projektowanie testów
4.1. Ogólna charakterystyka technik testowania
4.1.1. Kategorie technik testowania i ich cechy charakterystyczne
4.2. Czarnoskrzynkowe techniki testowania
4.2.1. Podział na klasy równoważności (KR)
4.2.2. Analiza wartości brzegowych (AWB)
4.2.3. Testowanie w oparciu o tablicę decyzyjną
4.2.4. Testowanie przejść pomiędzy stanami
4.2.5. (*) Testowanie oparte na przypadkach użycia
4.3. Białoskrzynkowe techniki testowania
4.3.1. Testowanie instrukcji i pokrycie instrukcji kodu
4.3.2. Testowanie gałęzi i pokrycie gałęzi
4.3.3. Korzyści wynikające z testowania białoskrzynkowego
4.4. Techniki testowania oparte na doświadczeniu
4.4.1. Zgadywanie błędów
4.4.2. Testowanie eksploracyjne
4.4.3. Testowanie w oparciu o listę kontrolną
4.5. Podejścia do testowania oparte na współpracy
4.5.1. Wspólne pisanie historyjek użytkownika
4.5.2. Kryteria akceptacji
4.5.3. Wytwarzanie sterowane testami akceptacyjnymi (ATDD)
Pytania testowe do rozdziału 4.
Ćwiczenia do rozdziału 4.
Rozdział 5. Zarządzanie czynnościami testowymi
5.1. Planowanie testów
5.1.1. Cel i treść planu testów
5.1.2. Wkład testera w planowanie iteracji i wydań
5.1.3. Kryteria wejścia i kryteria wyjścia
5.1.4. Techniki szacowania
5.1.5. Ustalanie priorytetów przypadków testowych
5.1.6. Piramida testów
5.1.7. Kwadranty testowe
5.2. Zarządzanie ryzykiem
5.2.1. Definicja i atrybuty ryzyka
5.2.2. Ryzyka projektowe i produktowe
5.2.3. Analiza ryzyka produktowego
5.2.4. Kontrola ryzyka produktowego
5.3. Monitorowanie testów, nadzór nad testami i ukończenie testów
5.3.1. Metryki stosowane w testowaniu
5.3.2. Cel, treść i odbiorcy raportów z testów
5.3.3. Przekazywanie informacji o statusie testowania
5.4. Zarządzanie konfiguracją
5.5. Zarządzanie defektami
Pytania testowe do rozdziału 5.
Ćwiczenia do rozdziału 5.
Rozdział 6. Narzędzia testowe
6.1. Narzędzia wspomagające testowanie
6.2. Korzyści i ryzyka związane z automatyzacją testów
Pytania testowe do rozdziału 6.

CZĘŚĆ III. Odpowiedzi i rozwiązania

Rozdział 7. Odpowiedzi do pytań testowych
Rozdział 1.
Rozdział 2.
Rozdział 3.
Rozdział 4.
Rozdział 5.
Rozdział 6.
Rozdział 8. Odpowiedzi do ćwiczeń
Rozdział 4.
Rozdział 5.

CZĘŚĆ IV. Oficjalny przykładowy egzamin

Egzamin
Dodatkowe przykładowe pytania
Egzamin – odpowiedzi
Dodatkowe przykładowe pytania – odpowiedzi
Bibliografia
Skorowidz

 

Autor

ISBN

978-83-289-0439-2

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „CERTYFIKOWANY TESTER ISTQB POZIOM PODSTAWOWY WYD.II”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *