Promocja!

ADOBE INDESIGN PL OFICJALNY PODRĘCZNIK

Pierwotna cena wynosiła: 129.00zł.Aktualna cena wynosi: 116.10zł.

Na stanie

SPIS TREŚCI

Gdzie są materiały do ćwiczeń?

  • O Autorkach
  • Podziękowania

WPROWADZENIE

  • Seria Oficjalny podręcznik
  • Wymagania wstępne
  • Instalowanie programu
  • Zapisywanie i odtwarzanie pliku InDesign Defaults
  • Dodatkowe źródła informacji
  • Zaangażowanie firy Pearson’s w promowanie różnorodności, równości i integracji

1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ

  • Zaczynamy
  • Rzut oka na przestrzeń roboczą
  • Obsługa paneli
  • Konfigurowanie przestrzeni roboczej
  • Zmiana powiększenia dokumentu
  • Przeglądanie zawartości dokumentu
  • Obsługa menu kontekstowych
  • Obsługa menu paneli
  • Zmiana ustawień interfejsu
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

2. KRÓTKI KURS ADOBE INDESIGN

  • Zaczynamy
  • Wyświetlanie linii pomocniczych
  • Dodawanie tekstu
  • Style
  • Obiekty graficzne
  • Obiekty
  • Style obiektów
  • Weryfikacja dokumentu w trakcie pracy
  • Wyświetlanie dokumentu w trybie Presentation (Prezentacja)
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

3. KONFIGUROWANIE DOKUMENTU I OBSŁUGA STRON

  • Zaczynamy
  • Tworzenie nowego dokumentu
  • Tworzenie i zapisywanie własnych ustawień dokumentu
  • Tworzenie nowego dokumentu z szablonu
  • Strony wzorcowe
  • Stosowanie wzorca do stron dokumentu
  • Dodawanie stron
  • Układanie i usuwanie stron
  • Zróżnicowanie wielkości stron w ramach jednego dokumentu InDesigna
  • Wyodrębnianie sekcji w celu zmiany numeracji stron
  • Przesłanianie elementów stron wzorcowych oraz umieszczanie tekstu i grafiki na stronach publikacji
  • Drukowanie do krawędzi papieru, czyli o liniach spadu
  • Wyświetlanie gotowej rozkładówki
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

4. OBIEKTY

  • Zaczynamy
  • Zapoznanie z warstwami
  • Obsługa warstw
  • Tworzenie i edytowanie ramek tekstowych
  • Tworzenie i edytowanie ramek graficzych
  • Dodawanie podpisów do ramek w oparciu o metadane obrazu
  • Oblewanie grafiki tekstem
  • Modyfikowanie kształtu ramek
  • Przekształcanie i wyrównywanie obiektów
  • Zaznaczanie i modyfikacja zgrupowanych obiektów
  • Umieszczanie tekstu na ścieżce
  • Kreślenie linii i modyfikowanie grotów strzałek
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

5. OBSŁUGA KOLORÓW

  • Zaczynamy
  • Zarządzanie kolorem
  • Określanie wymagań druku
  • Tworzenie kolorów
  • Stosowanie kolorów
  • Wyszukiwanie i zastępowanie próbek kolorów
  • Próbki tint
  • Gradienty
  • Grupy kolorów
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

6. ROZMIESZCZANIE TEKSTU

  • Zaczynamy
  • Przelewanie tekstu do istniejącej ramki
  • Ręczne sterowanie przepływem tekstu
  • Tworzenie nowych ramek tekstowych przy przelewaniu tekstu
  • Automatyczne tworzenie połączonych ramek tekstowych
  • Automatyczne wlewanie tekstu
  • Usuwanie nadmiarowych znaków końca akapitu przy użyciu funkcji znajdowania i zastępowania
  • Stosowanie stylów akapitowych w tekście
  • Dostosowywanie kolumn
  • Wyrównywanie tekstu za pomocą siatki linii bazowych
  • Dodawanie informacji o dalszym ciągu artykułu
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

7. EDYCJA TEKSTU

  • Zaczynamy
  • Wprowadzanie i importowanie tekstu
  • Wyszukiwanie oraz zamienianie tekstu i formatowania
  • Sprawdzanie pisowni
  • Edycja tekstu przez przeciąganie i upuszczanie
  • Edytor wątków
  • Śledzenie zmian
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

8. TYPOGRAFIA

  • Zaczynamy
  • Zmiana odstępów pionowych
  • Kroje, style oraz glify
  • Opracowanie tekstu w łamach
  • Zmiana wyrównania akapitu
  • Tworzenie inicjału
  • Dopasowywanie odstępów między literami i wyrazami
  • Łamanie wierszy
  • Konfigurowanie tabulatorów
  • Zastosowanie kolorowego tła i linii oddzielających akapity
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

9. STYLE

  • Zaczynamy
  • Tworzenie i stosowanie stylów akapitowych
  • Tworzenie i stosowanie stylów znakowych
  • Zagnieżdżanie stylów znakowych w stylach akapitowych
  • Tworzenie i stosowanie stylów obiektowych
  • Tworzenie i stosowanie stylów tabel i komórek
  • Globalne aktualizowanie stylów
  • Wczytywanie stylów z innego dokumentu
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

10. TWORZENIE TABEL

  • Zaczynamy
  • Obsługa tabel
  • Przekształcanie tekstu w tabelę
  • Modyfikowanie wierszy i kolumn
  • Formatowanie tabeli
  • Dodawanie elementów graficznych do tabel
  • Tworzenie nagłówka
  • Tworzenie oraz stosowanie stylów tabel i komórek
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

11. IMPORTOWANIE I EDYTOWANIE GRAFIKI

  • Zaczynamy
  • Dodawanie elementów graficznych z innych programów
  • Porównanie grafiki wektorowej i rastrowej
  • Zarządzanie łączami do zaimportowanych plików
  • Aktualizacja zmienionych obrazów
  • Zmiana jakości wyświetlania
  • Importowanie i skalowanie obrazów
  • Edytowanie umieszczonych zdjęć
  • Maskowanie tła
  • Importowanie plików graficzych z programów Adobe
  • Oblewanie tekstem zdjęcia z wykrywaniem jego zawartości
  • Wypełnianie tekstu grafiką
  • Zarządzanie obiektami za pomocą bibliotek InDesigna
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

12. PRZEZROCZYSTOŚĆ

  • Zaczynamy
  • Tworzenie grafiki w tle
  • Ustawienia przezroczystości
  • Przypisywanie efektów przezroczystości do grafik wektorowych i bitmapowych
  • Importowanie i edycja przezroczystych obrazów programu Illustrator
  • Konfigurowanie ustawień przezroczystości dla tekstu
  • Efekty specjalne
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

13. DRUKOWANIE I EKSPORTOWANIE

  • Zaczynamy
  • Weryfikowanie dokumentów
  • Podgląd rozbarwień
  • Zarządzanie kolorami
  • Podgląd efektów przezroczystości
  • Przeglądanie stron
  • Tworzenie plików PDF do weryfikacji
  • Tworzenie plików PDF gotowych do druku i zapisywanie ich ustawień
  • Wydruk próbny i zapisywanie ustawień druku
  • Tworzenie pakietów
  • Eksportowanie grafiki na potrzeby internetu i zastosowań multimedialnych
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

14. TWORZENIE PLIKÓW PDF Z FORMULARZAMI

  • Zaczynamy
  • Przygotowanie przestrzeni roboczej pod kątem formularzy
  • Tworzenie pól formularzy
  • Ustalanie kolejności przełączania się pomiędzy polami
  • Tworzenie przycisku do wysyłania wypełnionego formularza
  • Eksportowanie interaktywnego pliku Adobe PDF
  • Testowanie formularza w programie Acrobat Reader
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń

15. TWORZENIE PLIKÓW EPUB Z UKŁADEM STAŁYM I PUBLIKOWANIE ONLINE

  • Zaczynamy
  • Tworzenie nowego dokumentu przeznaczonego do eksportu pliku EPUB z układem stałym
  • EPUB – układy stały i płynny
  • Dodawanie animacji
  • Przyciski
  • Dodawanie plików multimedialnych i elementów interaktywnych
  • Eksportowanie pliku EPUB z układem stałym
  • Publikowanie dokumentu w internecie
  • Propozycje samodzielnych ćwiczeń
Autor

ISBN

978-83-289-0434-7

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „ADOBE INDESIGN PL OFICJALNY PODRĘCZNIK”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *