SPIS TREŚCI
- Wstęp
- Rozdział 1. Uczenie się języka obcego
- Po co w ogóle się komunikujesz?
- Czy język angielski to język obcy?
- Nauka języków obcych w szkole
- Specyfika języka rodzimego a uczenie się języka obcego
- Cztery płaszczyzny znajomości języka obcego
- Rozdział 2. Cel, czyli dlaczego chcesz nauczyć się języka obcego
- Turystyka
- Zadanie 1.
- Zadanie 2.
- Biznes
- Zadanie 3.
- Zadanie 4.
- Wyzwania osobiste
- Turystyka
- Rozdział 3. Motywacja, czyli skąd wziąć chęci do nauki języka obcego
- Jeśli będziesz się zmuszać, nigdy się nie nauczysz
- Do czego jest Ci potrzebny język obcy, czyli hierarchia płaszczyzn
- Nie od razu Kraków zbudowano
- Zadanie 5.
- Ty to masz talent do języków, ja się nigdy nie nauczę, czyli potęga przekonań
- Nie daj się przytłoczyć chłoń
- Naprawdę chcesz czy tylko tak mówisz?
- Pasja = ciekawość do kwadratu jednak nie musisz być pasjonatem, możesz być dobrym rzemieślnikiem
- Rozdział 4. Proces uczenia się, metody i narzędzia
- Badania nad pamięcią i procesem uczenia się w kontekście nauki języków obcych
- Kodowanie informacji
- Zadanie 6.
- Bez praktyki każda teoria jest bezwartościowa zacznij JUŻ używać języka, którego się uczysz
- Myśl na głos w obcym języku opisuj to, co robisz, słyszysz, widzisz i czujesz
- Przykład
- Przyrządź swoje ulubione danie w języku obcym
- Przykład
- Wykorzystaj media społecznościowe
- Poznaj swoją ulubioną lub dowolnie wybraną piosenkę w języku obcym
- Opisz zasady gry karcianej lub planszowej
- Przykład
- Myśl na głos w obcym języku opisuj to, co robisz, słyszysz, widzisz i czujesz
- Aktywny język, czyli uczenie się mowy
- Głoski
- Zadanie 7.
- Przykład
- Sylaby
- Narzędzia ułatwiające przyswajanie wymowy
- Przykład
- Głoski
- Słownictwo, czyli gromadzenie budulca
- Zadanie 8.
- Pierwsze słówka
- Rankingi popularności
- Zadanie 9.
- Zadanie 10.
- Przykład
- Pierwsze zestawy
- Zadanie 11.
- Zadanie 12.
- Rozmówki i słowniki
- Fiszki, narzędzia sieciowe i aplikacje do nauki słownictwa
- Zadanie 13.
- Metody mnemotechniczne w nauce słówek
- Recytowanie kontra metoda łańcuchowa
- Skojarzenia audialno-wizualne
- Grupowanie i mapy myśli
- Zadanie 14.
- Pisanie 2.0, czyli tabele tematyczne i budowanie własnych zdań
- Gramatyka, czyli zaprawa łącząca budulec
- Gramatyka to matematyka języka obcego
- Teraźniejszość nie istnieje, czyli jak pojąć czasy gramatyczne
- Zadanie 15.
- Ratunku!!! Osoby, rodzaje, liczby, rodzajniki, zaimki, przyimki, imiesłowy Co jeszcze?
- Zdanie POD kontrolą, czyli kręgosłup zdania
- Łączymy wszystko w całość trzy zasady
- Upraszczaj
- Zadanie 16.
- Pytaj
- Pamiętaj o kontekście
- Upraszczaj
- Immersja, czyli zanurzenie
- Wyjdź do ludzi znajdź partnera do konwersacji
- BBC, TVE, CCTV, a może TV5 Monde?
- Zacznij czytać książkę w języku, którego się uczysz
- Wsłuchaj się w teksty utworów muzycznych
- Opisz rzeczywistość swoimi słowami
- Buszuj w internecie
- Skorzystaj z pomocy nauczyciela
- Jedź na wakacje
- Kiedy i jak to wszystko ogarnąć, czyli zarządzanie czasem i warunkami w nauce języków obcych
- Zakończenie
- Dodatek
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.