SPIS TREŚCI
1. Od autora 9
- 1.1. Autodesk Inventor? Co to jest? 10
- 1.2. Autodesk Fusion 360? Co to jest? 10
2. Dokąd zmierzamy 11
3. Koncepcja i zawartość książki 12
- 3.1. Zawartość programowa 12
- 3.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 13
- 3.3. Przeznaczenie 13
- 3.4. Proponowane etapy i pracochłonność procesu nauki 13
- 3.4.1. Autodesk Inventor – nauka metodą samokształcenia 14
- 3.4.2. Autodesk Inventor – nauka pod kierunkiem nauczyciela 14
- 3.4.3. Autodesk Fusion 360 15
- 3.5. Autor 15
- 3.5.1. Literatura drukowana 15
- 3.5.2. Blog 15
- 3.5.3. Kanał w serwisie YouTube 16
- 3.6. Materiały do dalszej nauki 16
- 3.7. Konwencje zapisu 17
- 3.7.1. Akapity specjalne 17
- 3.7.2. Sposoby wydawania poleceń 17
- 3.7.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 19
- 3.7.4. Instrukcje do ćwiczeń 19
4. Informacje ogólne 21
- 4.1. Instalacja plików dodatkowych 21
- 4.2. Uruchamianie programu 22
- 4.3. Podstawy interfejsu użytkownika 23
- 4.3.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 23
- 4.3.2. Uaktywnienie projektu kursu R2022-PodstawyMP.ipj 23
- 4.4. Elementy okna programu 25
- 4.5. Operacje na plikach w systemie Windows 26
- 4.5.1. Otwieranie istniejącego projektu 26
- 4.5.2. Zamykanie pliku projektu 27
- 4.5.3. Tworzenie nowego projektu 27
- 4.5.4. Zapisywanie projektu na dysku 27
- 4.6. Tworzenie własnych szablonów 27
- 4.6.1. Szablon rysunku AJ-PL-2022-ISO.idw 28
- 4.6.2. Szablon modelu części AJ-PL-2022-Standard.ipt 29
- 4.6.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2022-Standard.iam 30
- 4.6.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2022-Standard.ipn 30
- 4.6.5. Tworzenie własnych szablonów – podsumowanie 32
- 4.7. Podstawowe operacje konfiguracyjne 33
- 4.7.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 34
- 4.7.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 34
- 4.7.2.1. Karta Kolory (Colors) 34
- 4.7.2.2. Karta Szkic (Sketch) 37
- 4.7.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 39
- 4.7.2.4. Karta Część (Part) 42
- 4.7.2.5. Karta Zespół (Assembly) 43
- 4.7.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 44
5. Podstawy sterowania wyświetlaniem 45
- 5.1. Panoramowanie (Pan) 45
- 5.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 46
- 5.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 46
- 5.4. Widok główny (Home View) 47
- 5.5. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 47
- 5.6. ViewCube 48
- 5.6.1. Widoki standardowe 51
- 5.6.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 52
- 5.7. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 53
6. Typowy przebieg procesu projektowania 55
- 6.1. Parametryczność 55
- 6.2. Koncepcja nauki podstaw metodyki projektowania 56
7. Zadanie projektowe 57
8. Modelowanie części 60
- 8.1. Podstawowe obiekty 3D 60
- 8.2. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 61
- 8.3. Typowy przebieg procesu modelowania części 63
- 8.4. Analiza zadania pod kątem modelowania części 65
- 8.5. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania 65
- 8.6. Brakujące wymiary 66
- 8.7. Pomiary modelu części WSP 66
9. Tworzenie modelu części ZAMEK 70
- 9.1. Koncepcja standardowa 70
- 9.2. Koncepcja zoptymalizowana 71
- 9.3. Kroki 1 i 2 – tworzenie pliku i obiektu typu szkic 72
- 9.3.1. Usuwanie szkicu 74
- 9.3.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie YZ 75
- 9.4. Krok 3 – rysowanie profilu 77
- 9.5. Krok 4 – więzy i parametry użytkownika 81
- 9.5.1. Uzupełnienie systemu więzów geometrycznych 83
- 9.5.2. Definiowanie parametrów użytkownika 84
- 9.5.3. Nakładanie więzów wymiarowych 85
- 9.5.4. Sprawdzenie poprawności więzów wymiarowych 88
- 9.6. Krok 5 – modelowanie elementu bazowego 90
- 9.6.1. Korekta błędów – edycja szkiców i elementów 93
- 9.7. Krok 6 – współdzielenie szkicu i modelowanie elementów 96
- 9.7.1. Współdzielenie szkicu 97
- 9.7.2. Modelowanie pozostałych elementów szkicowych 98
- 9.7.2.1. Zmiana nazwy elementu 100
- 9.8. Krok 7 – modelowanie elementów wstawianych 101
- 9.8.1. Tworzenie osi konstrukcyjnej 102
- 9.8.2. Fazowanie krawędzi 103
- 9.8.3. Wyłączanie elementów 104
- 9.9. Krok 8 – weryfikacja poprawności i modyfikacja modelu 105
- 9.9.1. Parametryczne modyfikacje modelu 106
- 9.9.2. Definiowanie materiału 108
- 9.9.2.1. Modyfikacja materiału – Wygląd (Appearance) 109
10. Modelowanie zespołu 112
- 10.1. Podstawowe pojęcia 112
- 10.2. Typowy przebieg procesu modelowania zespołu 114
11. Tworzenie modelu zespołu K-01 116
- 11.1. Koncepcja modelowania 116
- 11.2. Krok 1 – tworzenie pliku 117
- 11.3. Krok 2 – wstawianie wystąpień składników 118
- 11.3.1. Dodatkowe operacje konfiguracyjne 119
- 11.3.2. Wystąpienie bazowe składnika 120
- 11.3.3. Widok montażowy 121
- 11.3.4. Wystąpienia pozostałych składników 123
- 11.4. Krok 3 – unieruchomienie wystąpień składników 124
- 11.5. Krok 4 – więzy montażowe 124
- 11.6. Kroki 5 i 6 – analizy poprawności i modyfikacja 127
12. Redagowanie dokumentacji 2D 131
- 12.1. Typowy przebieg procesu redagowania dokumentacji 131
13. Tworzenie dokumentacji zespołu K-01 134
- 13.1. Koncepcja redagowania dokumentacji 134
- 13.2. Krok 1 – tworzenie pliku 135
- 13.2.1. Tworzenie pliku nowego rysunku 136
- 13.3. Krok 2 – standard rysunkowy 137
- 13.4. Krok 3 – stałe elementy rysunku 138
- 13.5. Krok 4 – tworzenie rzutu bazowego 140
- 13.5.1. Pierwszy zapis pliku 142
- 13.6. Krok 5 – tworzenie przekroju 142
- 13.6.1. Weryfikacja poprawności definicji płaszczyzny przekroju 146
- 13.7. Kroki 6 i 7 – modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 147
- 13.7.1. Modyfikacja rzutów 148
- 13.7.2. Osie symetrii 150
- 13.7.3. Modyfikacja standardu 152
- 13.7.3.1. Style tekstu 152
- 13.7.3.2. Style domyślne standardu 153
- 13.7.3.3. Styl wykazu pozycji („listy części”) 154
- 13.7.4. Wykaz pozycji („lista części”) 156
- 13.7.5. Numery pozycji 159
- 13.7.6. Napisy 161
- 13.7.7. Wymiary 163
14. Modyfikacja projektu 165
15. Modyfikacja projektu K-01 166
- 15.1. Koncepcja modyfikacji 168
- 15.2. Dokumentacja 3D – prezentacja 169
- 15.2.1. Rozsunięcia składników 171
- 15.2.2. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 172
- 15.3. Modyfikacja (kopii) modelu części 174
- 15.4. Modyfikacja modelu zespołu 175
- 15.5. Aktualizacja prezentacji 177
- 15.6. Aktualizacja i modyfikacja (kopii) dokumentacji 2D 178
- 15.6.1. Aktualizacja i uzupełnienie opisu 178
- 15.6.2. Szczegół 179
- 15.6.3. Rzut z góry 180
- 15.6.4. Rzut montażowy 182
- 15.6.5. Czynności końcowe 183
16. Wybrane inne metody i narzędzia modelowania 187
- 16.1. Modelowanie za pomocą narzędzia Otwór (Hole) 189
- 16.2. Wykorzystanie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
- 16.2.1. Tworzenie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
- 16.2.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie konstrukcyjnej 192
- 16.2.2.1. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 193
- 16.3. Modelowanie przez obrót profilem (Revolve) 194
- 16.4. Aktualizacja i modyfikacja pozostałych plików projektu K-01-M 196
- 16.4.1. Aktualizacja modelu zespołu 196
- 16.4.2. Aktualizacja prezentacji 196
- 16.4.3. Aktualizacja dokumentacji 2D 197
17. Ćwiczenia przejściowe 200
18. Zadania kontrolne 209
19. Autodesk Fusion 360 217
20. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 218
- 20.1. Interfejs użytkownika 221
- 20.1.1. Główne okno programu 224
- 20.2. Uwagi ogólne 226
21. Fusion 360 – zadanie projektowe 228
- 21.1. Fusion 360 – tworzenie modelu części ZAMEK 229
- 21.1.1. Szkicowanie i więzy geometryczne 231
- 21.1.2. Więzy wymiarowe i parametry użytkownika 233
- 21.1.3. Modelowanie elementów 235
- 21.1.4. Modyfikacja materiału 238
- 21.1.5. Parametryczne modyfikacje modelu 239
- 21.2. Fusion 360 – tworzenie modelu zespołu K-01 239
- 21.2.1. Import pliku z obszaru roboczego kursu R2022-PodstawyMP 240
- 21.2.2. Wstawianie wystąpień składników 241
- 21.2.2.1. Widok montażowy i drugi składnik 244
- 21.2.3. Nakładanie więzów montażowych – Połączenia (Joints) 245
- 21.2.4. Analizy poprawności modelu zespołu 248
- 21.3. Fusion 360 – tworzenie dokumentacji zespołu K-01 249
- 21.3.1. Tworzenie rzutów 249
- 21.3.2. Modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 252
22. Co dalej 255
Bibliografia 256
Skorowidz 258
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.