BŁYSKAWICZNY KURS JAVASCRIPT PRAKTYCZNE WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA

89.10

Na stanie

Spis treści
Podziękowania

Wprowadzenie

Część 1. Język

1. Rozpoczęcie pracy
Używanie konsoli JavaScriptu
Używanie edytora tekstu
Podsumowanie
2. Podstawy
Wyrażenia i polecenia
Liczby i operatory
Wiązania
Inkrementacja i dekrementacja
Ciągi tekstowe
Sekwencje sterujące
Szablon literału
Wartości undefined i null
Wartości boolowskie
Koercja typu
Podsumowanie
3. Złożone typy danych
Tablica
Obiekt
Zagnieżdżone obiekty i tablice
Podsumowanie
4. Konstrukcje warunkowe i pętle
Podejmowanie decyzji za pomocą konstrukcji warunkowej
Powtarzanie kodu za pomocą pętli
Podsumowanie
5. Funkcje
Deklarowanie i wywoływanie funkcji
Przekazywanie funkcji jako argumentu
Inne składnie funkcji
Parametr resztowy
Funkcje wyższego rzędu
Podsumowanie
6. Klasy
Tworzenie klas i egzemplarzy
Dziedziczenie
Dziedziczenie oparte na prototypie
Podsumowanie

Część II. Interaktywny JavaScript

7. HTML, DOM i CSS
HTML
Obiektowy model dokumentu
Element script
CSS
Używanie selektorów CSS w JavaScripcie
Podsumowanie
8. Programowanie oparte na zdarzeniach
Procedury obsługi zdarzeń
Zdarzenia obsługujące ruch myszą
Zdarzenia klawiatury
Podsumowanie
9. Element canvas
Tworzenie elementu canvas
Tworzenie obrazów statycznych
Praca z płótnem
Animacja płótna
Podsumowanie

Część III. Projekty

Projekt 1. Tworzenie gry
10. Pong
Gra
Przygotowania
Piłeczka
Refaktoryzacja
Pętla gry
Odbijanie się piłeczki
Paletki
Punktacja
Gracz sterowany przez komputer
Koniec gry
Pełny kod źródłowy
Podsumowanie
11. Pong zorientowany obiektowo
Projekt zorientowany obiektowo
Struktura pliku
Klasa GameView
Elementy gry
Klasy Scores i Computer
Klasa Game
Rozpoczęcie nowej gry
Podsumowanie
Projekt 2. Tworzenie muzyki
12. Generowanie dźwięków
API Web Audio
Biblioteka Tone.js
Transport Tone.js
Tworzenie dźwięków perkusyjnych
Praca z samplami
Podsumowanie
13. Skomponowanie utworu
Organizacja projektu
Obsługa zdarzeń
Zdefiniowanie rytmu perkusji
Dodawanie ścieżki basu
Dodawanie akordów
Zagranie melodii
Pełny kod źródłowy
Podsumowanie
Projekt 3. Wizualizacja danych
14. Wprowadzenie do biblioteki D3
Format graficzny SVG
Biblioteka D3
Tworzenie wykresu słupkowego
Podsumowanie
15. Wizualizacja danych pochodzących z API wyszukiwania GitHub
Konfiguracja
Pobieranie danych
Podstawowa wizualizacja
Usprawnienie wizualizacji
Dodanie interaktywności
Pełny kod źródłowy
Podsumowanie

Zakończenie

Projekty
Node.js
Narzędzia
Git
GitHub
CodePen
Glitch
Tworzenie aplikacji internetowych
HTML i CSS
Biblioteki i frameworki JavaScriptu
Testowanie
Więcej JavaScriptu!
Inne języki programowania
TypeScript
Python
Rust

 

Autor

ISBN

978-83-289-2067-5

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „BŁYSKAWICZNY KURS JAVASCRIPT PRAKTYCZNE WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *