Dziesięć powodów, dla których powinieneś natychmiast usunąć swoje konta z mediów społecznościowych
Masz smartfona? Żyjesz w klatce. Jesteś pod ciągłą obserwacją. Każdy Twój ruch jest śledzony, oceniany i analizowany. Bez przerwy otrzymujesz spreparowany materiał. Krok po kroku jesteś sterowany przez algorytmy inżynierów, których nie znasz, i popychany do działań, których cele są Ci niewiadome. Powoli stajesz się tresowanym zwierzątkiem, zdalnie kontrolowanym przez wielkie korporacje. I nie masz pojęcia, kto i w jaki sposób wykorzysta zdobytą w ten sposób władzę. Brzmi to okropnie? Jest jeszcze gorzej: to wszystko dzieje się za Twoją zgodą!
Dzięki tej książce odkryjesz, jak bardzo niebezpieczne są media społecznościowe i dlaczego, aby móc zarabiać pieniądze, muszą działać na szkodę społeczeństwa. Dowiesz się, jak wywoływane są uzależnienia, przez które ludzie wariują. Stopniowo tracą też swoją indywidualność. Anonimowość w środowisku sieci z kolei wyciąga z nich i wzmacnia najgorsze cechy. W książce opisano mechanizmy rządzące mediami społecznościowymi. Z potęgi tych mechanizmów na ogół nie zdajemy sobie sprawy. Dopiero uświadomienie sobie, co za nimi stoi, jak konkretnie działają i jakie będą ich możliwe konsekwencje dla naszej cywilizacji, pozwoli na przemyślenie decyzji o usunięciu kont z mediów społecznościowych – niektórych lub wszystkich. Ostatnie słowo jeszcze należy do Ciebie.
Dowiedz się, jak media społecznościowe:
- odbierają wolną wolę, duszę i zdolność empatii
- brutalnie ingerują w życie użytkowników
- niezauważalnie kierują ludźmi i wzmacniają podłe skłonności
- podkopują prawdę i unieszczęśliwiają ludzi
- prawiają, że wszystko staje się fałszywe
- SPIS TREŚCI
- Wstęp – z kotami 11
ARGUMENT PIERWSZY. Tracisz wolną wolę
- Witaj w klatce, która wszędzie za tobą chodzi 15
- Szalony naukowiec jednak troszczy się o psa w klatce 18
- Trik i marchewka 21
- Pokusa tajemnicy 23
- Niebo i piekło to inni 28
- Bit jako przynęta 31
- Uzależnienie, przedstawiam ci efekt sieci 33
- Uzależnienie i wolna wola to przeciwności 35
ARGUMENT DRUGI. Rezygnacja z mediów społecznościowych jest najbardziej precyzyjnym sposobem na oparcie się obłędowi naszych czasów
- Machina BUMMER 39
- Części, z których składa się machina BUMMER 44
- Skala problemu jest ograniczona, możemy więc nad nim zapanować 54
ARGUMENT TRZECI. Media społecznościowe sprawiają, że stajesz się dupkiem
- Sadza na śniegu 58
- Spotkanie z moim wewnętrznym trollem 60
- Tajemnicza natura technologii wzmacniania dupków 63
- Najgłówniejszy z głównych przełączników 68
- Idź tam, gdzie traktujesz innych najlepiej 71
ARGUMENT CZWARTY. Media społecznościowe podkopują prawdę
- Wszyscy wiedzą 73
- Gdy ludzie są fałszywi, wszystko staje się fałszywe 75
- BUMMER zabija 80
ARGUMENT PIĄTY. Media społecznościowe sprawiają, że to, co mówisz, nie ma znaczenia
- Otwarte znaczenie 88
- POD ludzie 92
ARGUMENT SZÓSTY. Media społecznościowe niszczą twoją zdolność empatii
- Znieczulica społeczna wywoływana cyfrowo 101
- Zagubiona teoria w twoim mózgu 103
ARGUMENT SIÓDMY. Media społecznościowe sprawiają, że jesteś nieszczęśliwy
- Dlaczego tak wiele tweetów kończy się słowem „smutne”? 107
- Mroczne oblicze BUMMER-a 111
- Wysoki zamek 117
ARGUMENT ÓSMY. Media społecznościowe nie chcą, byś miał finansową godność
- Podwójny BUMMER 121
- BUMMER w powijakach 122
- Skłócony BUMMER 125
- BUMMER-owskie klapki na oczach 127
- Lepsze niż BUMMER 128
- Perspektywa korporacji 133
- Perspektywa użytkownika 135
ARGUMENT DZIEWIĄTY. Media społecznościowe uniemożliwiają prowadzenie polityki
- Łuk moralności płonie 137
- Arabska wiosna 141
- Gamergate 144
- LGBTQ 145
- Ani na lewo, ani na prawo, ale prosto w dół 146
- Black Lives Matter 148
- Gdybyż tylko ta gra już się skończyła 156
ARGUMENT DZIESIĄTY. Media społecznościowe nienawidzą twojej duszy
- Metafizyczna metafora 157
- Pierwsze cztery zasady BUMMER-owskiej duchowości 158
- BUMMER-owska wiara 165
- BUMMER-owskie niebo 167
- Egzystencja bez BUMMER-a 169
- BUMMER-owska antymagia 170
Konkluzja. Koty mają dziewięć żywotów 173
Podziękowania 179
O autorze 18
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.