Spis treści
Przedmowa
Rozdział 1. Dobry początek – wstęp do programowania
Czym są język programowania i program komputerowy?
Instalacja Javy
Środowisko programistyczne IntelliJ
Szybka powtórka
Rozdział 2. Zrób coś ciekawego – początki programowania
Pudełko na wartości – zmienna
Pomocnik wykonujący czynności – metoda
Jeśli tak, to zrób tak – instrukcje warunkowe if i switch-case
Powtórz kod wielokrotnie – pętla for
Pętla while i do-while
Szybka powtórka
Rozdział 3. Twórz własny świat w swoim programie – klasy i obiekty
Nie dotykaj tego, co nie Twoje – modyfiatory dostępu
Niby proste, a jednak obiektowe – autoboxing, unboxing i BigDecimal
Zaawansowane operacje liczbowe – BigDecimal
Szybka powtórka
Rozdział 4. Pojemniki na rzeczy – tablice i kolekcje
Pojemnik o określonej wielkości – tablica
Pojemniki o nieokreślonej wielkości – lista (List) i zbiór (Set)
Pojemnik typu klucz-wartość – mapa
Szybka powtórka
Rozdział 5. Coś, co jest dostępne wszędzie – static i typ wyliczeniowy enum
Utwórz coś jeden raz dla całej aplikacji – słowa static i fin
Wyliczanka – enum (typ wyliczeniowy)
Szybka powtórka
Rozdział 6. Wspólnota klas – dziedziczenie
Jestem Twoim potomkiem, więc daj mi coś od siebie – dziedziczenie klas
Wiadomość premium to też wiadomość – rzutowanie klas i sprawdzanie typów
Kiedy jedna rzecz jest taka sama jak inna – metody equals() i hashCode()
Szybka powtórka
Rozdział 7. Ups. Coś poszło nie tak – wyjątki
Błędy w aplikacji – wyjątki w akcji
Wystąpił błąd – co robimy? Podział i obsługa wyjątków
Niepożądana sytuacja – tworzenie własnych wyjątków
Szybka powtórka
Rozdział 8. Co mogę i co powinienem robić? Zaimplementuj to – interfejsy i klasy abstrakcyjne
Wiem, kim jestem i co mam robić, ale powiedz mi jak – klasy i metody abstrakcyjne
Jeśli chcesz być jednym z nas, musisz mieć pewne umiejętności – interfejs
Klasy anonimowe
Szybka powtórka
Rozdział 9. Akceptuję tylko wybranych – typy generyczne
Czy jesteś wybrańcem? Tworzenie i używanie typów generycznych
Tworzenie referencji – interpretacja w obiekcie należącym do referencji
Nieokreślony typ – wildcard
Szybka powtórka
Rozdział 10. Nie wymyślaj koła na nowo – biblioteki zewnętrzne, testy jednostkowe
Korzystaj z gotowych rozwiązań – Maven, zależności i dodawanie bibliotek
Upewnij się, że kod działa poprawnie – testy jednostkowe
Szybka powtórka
Rozdział 11. Pisz prosty kod – podstawowe zasady pisania czystego kodu
Wszystko ma konkretną nazwę i konkretne miejsce – nazewnictwo i kolejność
Unikanie duplikatów
Refaktoryzacja i testy
Dziedziczenie i kompozycja
Podział obowiązków – odpowiedzialność klas i metod
Nowości, ułatwienia i uproszczenia dotyczące pisania kodu w kolejnych wersjach Javy
Szybka powtórka
Rozdział 12. Poczuj się jak wykwalifikowany inżynier – techniczne aspekty Javy
Kompilator, czyli kompilacja plików .java
JVM, czyli wirtualna maszyna Javy
Pamięć JVM, czyli Garbage Collector
Szybka powtórka
Rozwiązania zadań
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.