Promocja!

NIE BÓJ SIĘ UBRUDZIĆ RĄK TWORZĄC CZYSTĄ ARCHITEKTURĘ

Pierwotna cena wynosiła: 49.90zł.Aktualna cena wynosi: 44.90zł.

Na stanie

Przedmowa

O autorze

O korektorach merytorycznych

Wprowadzenie

Rozdział 1. Łatwa obsługa techniczna

Co w ogóle oznacza łatwa obsługa techniczna?
Łatwa obsługa techniczna pozwala na większą funkcjonalność
Łatwa obsługa techniczna to zadowolenie programisty
Łatwość obsługi technicznej ułatwia podejmowanie decyzji
Zachowanie łatwości obsługi technicznej

Rozdział 2. Na czym polega problem z warstwami?

Warstwy wspierają projekt oparty na bazie danych
Warstwy są podatne na skróty
Warstwy utrudniają testowanie
Warstwy ukrywają przypadki użycia
Warstwy utrudniają pracę równoległą
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 3. Odwracanie zależności

Reguła jednej odpowiedzialności
Opowieść o efektach ubocznych
Zasada odwrócenia zależności
Czysta architektura
Architektura heksagonalna
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 4. Organizowanie kodu

Organizacja kodu za pomocą warstw
Organizacja kodu za pomocą funkcjonalności
Architekturalnie ekspresyjna struktura pakietu
Rola wstrzykiwania zależności
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 5. Implementowanie przypadku użycia

Implementowanie modelu dziedziny
Krótki opis przypadku użycia
Weryfikowanie danych wejściowych
Potężne konstruktory
Różne modele danych wejściowych dla różnych przypadków użycia
Weryfikowanie reguł biznesowych
Rozbudowany kontra uproszczony model dziedziny
Różne modele danych wyjściowych dla różnych przypadków użycia
Przypadki użycia przeznaczone tylko do odczytu
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 6. Implementowanie adaptera internetowego

Odwrócenie zależności
Zadania adaptera internetowego
Kontrolery wycinków adaptera internetowego
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 7. Implementowanie adaptera trwałego magazynu danych

Odwrócenie zależności
Zadania adaptera trwałego magazynu danych
Dzielenie interfejsów portu
Dzielenie adapterów trwałego magazynu danych
Przykład oparty na JPA Spring Data
Transakcje bazy danych
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 8. Testowanie elementów architektury

Piramida testów
Testowanie encji dziedziny za pomocą testów jednostkowych
Testowanie przypadku użycia za pomocą testu jednostkowego
Testowanie adaptera internetowego za pomocą testów integracyjnych
Testowanie adaptera trwałego magazynu danych za pomocą testów integracyjnych
Testowanie ścieżek głównych za pomocą testów systemowych
Jaka liczba testów będzie wystarczająca?
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 9. Mapowanie między granicami

Strategia braku mapowania
Strategia mapowania dwukierunkowego
Strategia mapowania pełnego
Strategia mapowania jednokierunkowego
Kiedy należy używać poszczególnych rodzajów mapowania?
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 10. Złożenie aplikacji w całość

Dlaczego złożenie wszystkiego w całość ma znaczenie?
Połączenie elementów za pomocą zwykłego kodu
Złożenie aplikacji poprzez skanowanie ścieżki classpath przeprowadzane przez Springa
Złożenie aplikacji poprzez konfigurację Javy w Springu
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 11. Rozsądne używanie skrótów

Dlaczego skrót przypomina wybitą szybę?
Odpowiedzialność za dobry początek
Współdzielenie modeli między przypadkami użycia
Używanie encji dziedziny jako modeli danych wejściowych lub wyjściowych
Pomijanie portów wejściowych
Pomijanie usług
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 12. Egzekwowanie granic architektury

Granice i zależności
Modyfikatory widoczności
Funkcja przystosowania wykonywana po przeprowadzeniu kompilacji
Artefakty kompilacji
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 13. Zarządzanie wieloma ograniczonymi kontekstami

Jeden sześciokąt dla ograniczonego kontekstu?
Rozdzielone ograniczone konteksty
Poprawne połączenie ograniczonych kontekstów
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 14. Podejście do architektury oprogramowania oparte na komponentach

Modułowość dzięki komponentom
Przykład: tworzenie komponentu typu „silnik sprawdzania”
Egzekwowanie granic komponentów
W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej?

Rozdział 15. Wybór stylu architekturalnego

Rozpocznij od prostego rozwiązania
Ewolucja dziedziny
Zaufaj swojemu doświadczeniu
To zależy

Autor

ISBN

978-83-289-1231-1

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „NIE BÓJ SIĘ UBRUDZIĆ RĄK TWORZĄC CZYSTĄ ARCHITEKTURĘ”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *