SPIS TREŚCI
Wstęp (7)
ETAP I. ROZPOCZYNASZ DZIAŁALNOŚĆ
Rozdział 1. Aspekty prawne zakładania bloga (17)
- Jaką nazwę wybrać? (17)
- Czy rejestrować nazwę/logo? (21)
- Co może być znakiem towarowym? (24)
- Czy rejestrować bloga? Czy blog to prasa? (34)
- Domena i platforma blogowa (37)
- Prawa do logo i strony internetowej (42)
- Czy muszę mieć regulamin bloga? (46)
- Czy muszę rejestrować działalność? (49)
ETAP II. PROWADZENIE BLOGA I KONT NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Rozdział 2. Przygotowywanie wpisów (57)
- Czym jest utwór? (57)
- Jak cytować? (64)
- Inspiracja, czyli twórcza podnieta (66)
- Czy mogę zamieszczać na swoim blogu tłumaczenia zagranicznych wpisów? (69)
- Na co zwrócić uwagę, jeśli zamieszczam zdjęcia? Jak uchronić się przed wykorzystywaniem moich zdjęć? (70)
- Jak to jest z tym linkowaniem? (76)
- Uwaga na dobra osobiste! (78)
- Zniesławienie (82)
- Uwaga na czyn nieuczciwej konkurencji (84)
- Wykorzystanie znaków towarowych (87)
- Lokowanie produktów (88)
- Prawo do wizerunku (89)
- Konsekwencje naruszenia praw autorskich (92)
- Vlog (97)
Rozdział 3. Dane osobowe (101)
- Czym są dane osobowe? (101)
- Kiedy można przetwarzać dane osobowe? Czym jest przetwarzanie danych? (104)
- Jak powinna być sformułowana zgoda na przetwarzanie danych osobowych? (105)
- Kto jest administratorem danych osobowych? Czy muszę zgłaszać bazę danych do GIODO? (108)
Rozdział 4. Współpraca z markami (111)
- Jaką umowę powinienem zawrzeć? (111)
- A co z podatkami? Co bloger może „wrzucić w koszty”? (120)
- Jak rozliczyć próbki i prezenty? (126)
Rozdział 5. Organizacja konkursów (129)
- Czy konkurs jest regulowany przepisami prawa? (129)
- Czy konkurs musi mieć swój regulamin? (130)
- Na co uczestnik powinien wyrazić zgodę? (131)
- Co z prawami autorskimi osób, które biorą udział w konkursie? (132)
- Podatek od wygranej (133)
Rozdział 6. Newsletter (135)
Zakończenie (139)
Dodatki (141)
- Przykładowe postanowienia autorskoprawne (141)
- Przykład zgody na wykorzystanie wizerunku (143)
- Przykład zgody na przetwarzanie danych osobowych (144)
- Przykładowy zapis w regulaminie bloga dotyczący przetwarzania danych osobowych (146)
- Przykładowe zezwolenia na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z konkursem (148)
Recenzje
Książka szczególnie przydatna tym, którzy albo są zamierzają wkroczyć do świata e-biznesu, lub są na jej początku. Przyda się szczególnie początkującemu twórcy blogerowi, youtuberowi czy instagramerowi, który chce od podstaw dowiedzieć się jak wygląda prawo, jak rozliczać podstawowe umowy. Jednak dla tych, którzy siedzą w temacie znacznie dłużej i swoje pierwsze współprace, umowy mają już za sobą nie znajdą w tej pozycji zbyt wielu przydatnych informacji. Znajdziecie w tej książce informacje związane z prawem autorskim, zarządzeniem danymi osobowymi, choć tutaj część danych trzeba zaktualizować ze względu na RODO. Książka jest świeżą pozycją, bowiem wydana została pod koniec października ubiegłego roku. Jedynym elementem, który się w tym momencie się przedawnił w tej książce są informacje związane z zarządzeniami danymi osobowymi. Prawo dla twórców internetowych to niezbyt obszerna książka, która na 152 stronach przedstawia podstawy prawa dla blogera, youtubera czy innego twórcy internetowego. Polecam szczególnie początkującym.
MobileWorld24 (2018-07-31)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.