PROGRAMOWANIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH W 24 GODZINY WYD. IV

62.10

Na stanie

Spis treści

O autorach 11

Podziękowania 12

Wprowadzenie 13

CZĘŚĆ I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ

Godzina 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania 19

  • Przygotuj się do programowania 19
  • Co robi program komputerowy? 20
  • Często powtarzane mity na temat programowania 21
  • Istnieje już wiele programów 23
  • Programiści są poszukiwani na rynku pracy 23
  • Prawdziwa wartość programów 24
  • Użytkownicy zwykle nie są właścicielami programów 24
  • Udostępnianie programów komputerowych 24
  • Twój pierwszy program 26
  • Komentarze objaśniające kod 28
  • Wpisywanie własnego programu 29
  • Podsumowanie 31
  • Pytania i odpowiedzi 32
  • Warsztaty 32

Godzina 2. Proces i techniki 35

  • Do czego potrzebne są programy? 35
  • Programy, programy, wszędzie programy 38
  • Programy jako wskazówki 39
  • Podsumowanie 48
  • Pytania i odpowiedzi 48
  • Warsztaty 48

Godzina 3. Projektowanie programu 51

  • Dlaczego potrzebny jest projekt? 51
  • Umowa między użytkownikiem a programistą 52
  • Etapy projektowania 53
  • Podsumowanie 65
  • Pytania i odpowiedzi 65
  • Warsztaty 66

Godzina 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych 69

  • Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą Pythona 69
  • Przechowywanie danych 72
  • Przypisywanie wartości 73
  • Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody input() 75
  • Podsumowanie 80
  • Pytania i odpowiedzi 80
  • Warsztaty 81

Godzina 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów 83

  • Jeszcze o łańcuchach znaków 83
  • Wykonywanie obliczeń matematycznych w Pythonie 87
  • W jaki sposób komputery wykonują obliczenia? 89
  • Używanie znaków Unicode 92
  • Przegląd funkcji 93
  • Podsumowanie 98
  • Pytania i odpowiedzi 99
  • Warsztaty 99

CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA

Godzina 6. Sterowanie programami 103

  • Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 103
  • Pisanie warunków 106
  • Pętle 108
  • Podsumowanie 116
  • Pytania i odpowiedzi 116
  • Warsztaty 116

Godzina 7. Narzędzia do debugowania 119

  • Pierwszy błąd 119
  • Wszystko zależy od precyzji 120
  • Pisz przejrzyste programy 126
  • Dodatkowe techniki debugowania 127
  • Podsumowanie 128
  • Pytania i odpowiedzi 128
  • Warsztaty 129

Godzina 8. Techniki programowania strukturalnego 131

  • Programowanie strukturalne 131
  • Umieszczanie kodu w Pythonie w funkcjach 137
  • Testowanie programu 139
  • Profilowanie kodu 141
  • Wróćmy do programowania 141
  • Podsumowanie 142
  • Pytania i odpowiedzi 142
  • Warsztaty 142

Godzina 9. Pisanie algorytmów 145

  • Liczniki i akumulatory 146
  • Listy w Pythonie 148
  • Obliczanie łącznych wartości za pomocą akumulatorów 151
  • Przestawianie wartości 152
  • Sortowanie 153
  • Przeszukiwanie list 158
  • Więcej o funkcjach 164
  • Pętle zagnieżdżone 167
  • Podsumowanie 168
  • Pytania i odpowiedzi 168
  • Warsztaty 168

CZĘŚĆ III. JAVA I PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE

Godzina 10. Programowanie w Javie 173

  • Wprowadzenie do Javy 174
  • Java udostępnia zawartość wykonywalną 176
  • Automatyczne wykonywanie 177
  • Zawartość wykonywalna dostosowana do wielu systemów 178
  • Podsumowanie użytkowania Javy 179
  • Zacznij od niezależnego programu w Javie 180
  • Interfejs Javy 181
  • Kwestie bezpieczeństwa 182
  • Java jako język do pisania gier 183
  • Mechanizmy języka Java 183
  • Przygotowania do rozpoczęcia 187
  • Podsumowanie 188
  • Pytania i odpowiedzi 188
  • Warsztaty 188

Godzina 11. Szczegółowe omówienie Javy 191

  • Definiowanie danych w Javie 191
  • Operatory 196
  • Sterowanie programem 200
  • Od szczegółów do ogólnego poziomu 205
  • Podsumowanie 206
  • Pytania i odpowiedzi 206
  • Warsztaty 206

Godzina 12. Java ma klasę 209

  • Używanie środowiska NetBeans do uruchamiania programów Javy 209
  • Przejście do graficznego interfejsu użytkownika 213
  • Java i programowanie obiektowe 215
  • Omówienie klas 216
  • Czy rozumiesz programowanie obiektowe? 218
  • Za wykonywanie zadań w klasach odpowiadają metody 218
  • Podsumowanie 221
  • Pytania i odpowiedzi 221
  • Warsztaty 221

CZĘŚĆ IV. TWORZENIE WITRYN INTERNETOWYCH W HTML-U I JAVASCRIPCIE

Godzina 13. HTML5 i CSS3 225

  • Programowanie w HTML-u 225
  • Prostszy przykład 230
  • Szybkie wprowadzenie do HTML-a 231
  • Używanie stylów CSS do określania wyglądu tekstu 234
  • Dodawanie grafiki do witryn za pomocą HTML-a 236
  • Podsumowanie 237
  • Pytania i odpowiedzi 238
  • Warsztaty 238

Godzina 14. JavaScript 241

  • Początki z JavaScriptem 241
  • Stosowanie komentarzy w JavaScripcie 242
  • Pisanie pierwszego programu w JavaScripcie 242
  • Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą JavaScriptu 245
  • Zmienne w JavaScripcie 245
  • Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody prompt 246
  • Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 250
  • Pętle 251
  • Podsumowanie 253
  • Pytania i odpowiedzi 253
  • Warsztaty 254

Godzina 15. Radość z programowania w JavaScripcie 257

  • Zmienianie zdjęć na stronie 257
  • Rejestrowanie pozycji kursora myszy 262
  • Dodawanie do witryny paska z powtarzanymi informacjami 264
  • Podsumowanie 267
  • Pytania i odpowiedzi 267
  • Warsztaty 268

Godzina 16. JavaScript i AJAX 271

  • Wprowadzenie do AJAX-a 271
  • Używanie obiektów typu XMLHttpRequest 275
  • Tworzenie prostej biblioteki AJAX-owej 277
  • Tworzenie quizu z wykorzystaniem AJAX-a i opisanej biblioteki 279
  • Podsumowanie 283
  • Pytania i odpowiedzi 283
  • Warsztaty 284

CZĘŚĆ V. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA

Godzina 17. SQL 287

  • Relacyjne bazy danych 287
  • Podstawowe zapytania w SQL-u 289
  • Pobieranie rekordów z bazy 290
  • Wstawianie i modyfikowanie rekordów w bazie danych 292
  • Usuwanie rekordów z bazy 294
  • Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie pól w istniejącej tabeli 295
  • Podsumowanie 297
  • Pytania i odpowiedzi 297
  • Warsztaty 298

Godzina 18. Skrypty w PHP 301

  • Czego potrzebujesz do programowania w PHP? 301
  • Podstawowe struktury ze skryptów PHP 303
  • Pętle 307
  • Cegiełki języka PHP: zmienne, typy danych i operatory 309
  • Używanie i tworzenie funkcji w PHP 318
  • Praca z obiektami w języku PHP 322
  • Typowe zastosowania języka PHP 326
  • Podsumowanie 327
  • Pytania i odpowiedzi 327
  • Warsztaty 328

Godzina 19. Programowanie w językach C i C++ 331

  • Wprowadzenie do języka C 331
  • Czego potrzebujesz do programowania w językach C i C++? 332
  • Spojrzenie na kod w C 333
  • Dane w języku C 335
  • Funkcje w C 336
  • Operatory w C 343
  • Instrukcje sterujące w C są takie jak w Pythonie 343
  • Nauka języka C++ 343
  • Terminologia obiektowa 344
  • Podstawowe różnice między językami C i C++ 344
  • Wprowadzenie do obiektów w języku C++ 346
  • Co dalej? 351
  • Podsumowanie 352
  • Pytania i odpowiedzi 353
  • Warsztaty 353

Godzina 20. Programowanie w języku Visual Basic 2019 355

  • Zawartość ekranu w środowisku Visual Basica 355
  • Tworzenie od podstaw prostej aplikacji 357
  • Inne uwagi związane z programowaniem w Visual Basicu 364
  • Następny krok 366
  • Podsumowanie 367
  • Pytania i odpowiedzi 367
  • Warsztaty 367

Godzina 21. C# i platforma .NET Core 369

  • Przeznaczenie platformy .NET 369
  • Środowisko CLR 370
  • Biblioteka FCL 371
  • Platforma przetwarzania równoległego 372
  • Środowisko DLR 372
  • Język C# 372
  • Podsumowanie 379
  • Pytania i odpowiedzi 380
  • Warsztaty 380

CZĘŚĆ VI. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA

Godzina 22. Programowanie w firmach 385

  • Działy przetwarzania danych i IT 385
  • Stanowiska związane z komputerami 389
  • Nazwy stanowisk 390
  • Ustrukturyzowane przeglądy 396
  • Przenoszenie programu do środowiska produkcyjnego 397
  • Konsulting 399
  • Podsumowanie 399
  • Pytania i odpowiedzi 399
  • Warsztaty 400

Godzina 23. Rozpowszechnianie aplikacji 403

  • Kwestie związane z rozpowszechnianiem aplikacji 403
  • Korzystanie z systemu kontroli wersji 407
  • Podsumowanie 407
  • Pytania i odpowiedzi 408
  • Warsztaty 408

Godzina 24. Przyszłość programowania 411

  • Przydatne narzędzia 411
  • Czy programowanie przestanie być potrzebne? 414
  • Wymóg ciągłego dokształcania się 417
  • Podsumowanie 418
  • Pytania i odpowiedzi 419
  • Warsztaty 419

DODATKI

Dodatek A. Instalowanie Pythona 423

  • Pobieranie Pythona z witryny Python Software Foundation 423
  • Instalowanie środowiska Anaconda 425
  • Inne środowiska Pythona 428

Dodatek B. Używanie środowiska IDE NetBeans 429

  • Instalowanie środowiska NetBeans 429
  • Tworzenie nowego projektu 430
  • Tworzenie nowych klas Javy 431
  • Uruchamianie aplikacji 433
  • Usuwanie błędów 434

Dodatek C. Słowniczek 437

Autor

ISBN

978-83-283-6797-5

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PROGRAMOWANIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH W 24 GODZINY WYD. IV”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *