SPIS TREŚCI
Przedmowa 9
Podziękowania 11
O książce 13
O autorze 16
CZĘŚĆ I. DLACZEGO TO WSZYSTKO MA ZNACZENIE 17
Rozdział 1. Szersze spojrzenie 19
- 1.1. Python jest językiem dla przedsiębiorstw 20
- 1.1.1. Czasy się zmieniają 20
- 1.1.2. Co lubię w Pythonie 21
- 1.2. Python jest językiem przyjaznym do nauczania 21
- 1.3. Projektowanie jest procesem 22
- 1.3.1. Doświadczenie użytkownika 23
- 1.3.2. Już to widziałeś 24
- 1.4. Projektowanie umożliwia tworzenie lepszego oprogramowania 24
- 1.4.1. Rozważania przy projektowaniu oprogramowania 25
- 1.4.2. Oprogramowanie organiczne 26
- 1.5. Kiedy inwestować w projektowanie 27
- 1.6. Nowe początki 28
- 1.7. Projekt jest demokratyczny 29
- 1.7.1. Obecność umysłu 29
- 1.8. Jak korzystać z tej książki 31
- Podsumowanie 32
CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROJEKTOWANIA 33
Rozdział 2. Rozdzielanie zagadnień 35
- 2.1. Przestrzenie nazw 36
- 2.1.1. Przestrzenie nazw oraz polecenie import 36
- 2.1.2. Wiele twarzy importowania 38
- 2.1.3. Przestrzenie nazw zapobiegają kolizjom nazw 39
- 2.2. Hierarchia rozdzielania w Pythonie 41
- 2.2.1. Funkcje 41
- 2.2.2. Klasy 47
- 2.2.3. Moduły 52
- 2.2.4. Pakiety 52
- Podsumowanie 54
Rozdział 3. Abstrakcja i hermetyzacja 57
- 3.1. Co to jest abstrakcja? 57
- 3.1.1. „Czarna skrzynka” 57
- 3.1.2. Abstrakcja jest jak cebula 59
- 3.1.3. Abstrakcja to uproszczenie 61
- 3.1.4. Dekompozycja umożliwia zastosowanie abstrakcji 62
- 3.2. Hermetyzacja 63
- 3.2.1. Konstrukty hermetyzacji w Pythonie 63
- 3.2.2. Prywatność w Pythonie 64
- 3.3. Wypróbuj 64
- 3.3.1. Refaktoryzacja 66
- 3.4. Style programowania to też abstrakcja 67
- 3.4.1. Programowanie proceduralne 67
- 3.4.2. Programowanie funkcyjne 67
- 3.4.3. Programowanie deklaratywne 69
- 3.5. Typowanie, dziedziczenie i polimorfizm 70
- 3.6. Rozpoznanie nieprawidłowej abstrakcji 72
- 3.6.1. Kwadratowe kołki i okrągłe otwory 72
- 3.6.2. Buty szyte na miarę 73
- Podsumowanie 73
Rozdział 4. Projektowanie pod kątem wysokiej wydajności 75
- 4.1. Pędząc przez czas i przestrzeń 76
- 4.1.1. Złożoność jest trochę… złożona 76
- 4.1.2. Złożoność czasowa 77
- 4.1.3. Złożoność przestrzeni 80
- 4.2. Wydajność i typy danych 81
- 4.2.1. Typy danych dla stałego czasu 81
- 4.2.2. Typy danych w czasie liniowym 82
- 4.2.3. Złożoność przestrzeni w operacjach na typach danych 82
- 4.3. Zrób to, zrób to dobrze, spraw, żeby było szybkie 85
- 4.3.1. Zrób to 86
- 4.3.2. Zrób to dobrze 86
- 4.3.3. Spraw, żeby było szybkie 89
- 4.4. Narzędzia 89
- 4.4.1. timeit 90
- 4.4.2. Profilowanie CPU 91
- 4.5. Wypróbuj 92
- Podsumowanie 93
Rozdział 5. Testowanie oprogramowania 95
- 5.1. Czym jest testowanie oprogramowania 96
- 5.1.1. Czy robi to, co napisano w instrukcji 96
- 5.1.2. Anatomia testu funkcjonalnego 96
- 5.2. Podejścia do testowania funkcjonalnego 98
- 5.2.1. Testy manualne 98
- 5.2.2. Testy automatyczne 98
- 5.2.3. Testy akceptacyjne 99
- 5.2.4. Testy jednostkowe 100
- 5.2.5. Testy integracyjne 101
- 5.2.6. Piramida testów 102
- 5.2.7. Testy regresji 103
- 5.3. Stwierdzenie faktów 104
- 5.4. Testy jednostkowe z unittest 105
- 5.4.1. Organizacja testów z unittest 105
- 5.4.2. Uruchamianie testów z unittest 105
- 5.4.3. Pisanie pierwszego testu w unittest 105
- 5.4.4. Pierwszy test integracyjny w unittest 108
- 5.4.5. Zamienniki testowe 110
- 5.4.6. Wypróbuj 112
- 5.4.7. Pisanie ciekawych testów 114
- 5.5. Testowanie z pytest 114
- 5.5.1. Organizowanie testów w pytest 115
- 5.5.2. Konwersja testów w unittest na pytest 115
- 5.6. Poza testowaniem funkcjonalnym 116
- 5.6.1. Testy wydajności 116
- 5.6.2. Testowanie obciążenia 117
- 5.7. Rozwój oparty na testach: podstawy 117
- 5.7.1. To sposób myślenia 118
- 5.7.2. To filozofia 118
- Podsumowanie 119
CZĘŚĆ III. ARANŻACJA DUŻYCH SYSTEMÓW 121
Rozdział 6. Rozdzielanie aspektów w praktyce 123
- 6.1. Aplikacja do tworzenia zakładek z wiersza poleceń 124
- 6.2. Wycieczka po Bark 125
- 6.2.1. Korzyści wynikające z rozdzielenia: powtórzenie 125
- 6.3. Początkowa struktura kodu, według aspektów 126
- 6.3.1. Warstwa przechowywania danych 127
- 6.3.2. Warstwa logiki biznesowej 136
- 6.3.3. Warstwa prezentacji 140
- Podsumowanie 147
Rozdział 7. Rozszerzalność i elastyczność 149
- 7.1. Co to jest kod rozszerzalny? 149
- 7.1.1. Dodawanie nowych zachowań 150
- 7.1.2. Modyfikacja istniejących zachowań 152
- 7.1.3. Luźne wiązanie 153
- 7.2. Rozwiązania dla sztywności 155
- 7.2.1. Oddawanie: odwrócenie sterowania 155
- 7.2.2. Diabeł tkwi w szczegółach: poleganie na interfejsach 158
- 7.2.3. Zwalczanie entropii: zasada odporności 159
- 7.3. Ćwiczenie rozszerzalności 160
- Podsumowanie 164
Rozdział 8. Zasady (i wyjątki) dziedziczenia 165
- 8.1. Historia dziedziczenia w programowaniu 165
- 8.1.1. Panaceum 166
- 8.1.2. Wyzwania hierarchii 166
- 8.2. Dziedziczenie obecnie 168
- 8.2.1. Do czego służy dziedziczenie 168
- 8.2.2. Zastępowalność 169
- 8.2.3. Idealny przypadek użycia dziedziczenia 170
- 8.3. Dziedziczenie w Pythonie 173
- 8.3.1. Inspekcja typu 173
- 8.3.2. Dostęp do klasy bazowej 174
- 8.3.3. Wielokrotne dziedziczenie i kolejność rozwiązywania metod 174
- 8.3.4. Abstrakcyjne klasy bazowe 178
- 8.4. Dziedziczenie i kompozycja w programie Bark 180
- 8.4.1. Refaktoryzacja w celu użycia abstrakcyjnej klasy bazowej 180
- 8.4.2. Ostateczne spojrzenie na wykonane dziedziczenie 182
- Podsumowanie 182
Rozdział 9. Zapewnianie lekkości 183
- 9.1. Jak duża powinna być klasa/funkcja/moduł 183
- 9.1.1. Fizyczny rozmiar 184
- 9.1.2. Pojedyncza odpowiedzialność 184
- 9.1.3. Złożoność kodu 185
- 9.2. Rozkładanie złożoności 189
- 9.2.1. Wyodrębnianie konfiguracji 189
- 9.2.2. Wyodrębnianie funkcji 191
- 9.3. Dekompozycja klas 193
- 9.3.1. Złożoność inicjacji 193
- 9.3.2. Wyodrębnianie klas i przekazywanie wywołań 195
- Podsumowanie 199
Rozdział 10. Luźne wiązania w praktyce 201
- 10.1. Definicja wiązania 201
- 10.1.1. Tkanka łączna 201
- 10.1.2. Ścisłe wiązania 202
- 10.1.3. Luźne wiązania 205
- 10.2. Rozpoznawanie wiązania 208
- 10.2.1. Zazdrość o funkcje 208
- 10.2.2. Chirurgia przy użyciu strzelby 209
- 10.2.3. Nieszczelne abstrakcje 209
- 10.3. Wiązania w programie Bark 210
- 10.4. Radzenie sobie z wiązaniami 212
- 10.4.1. Powiadamianie użytkownika 212
- 10.4.2. Przechowywanie zakładek 215
- 10.4.3. Wypróbuj 216
- Podsumowanie 219
CZĘŚĆ IV. CO DALEJ? 221
Rozdział 11. Dalej i wyżej 223
- 11.1. Co teraz 223
- 11.1.1. Opracuj plan 224
- 11.1.2. Wykonaj plan 225
- 11.1.3. Śledź swoje postępy 227
- 11.2. Wzorce projektowe 228
- 11.2.1. Mocne i słabe strony wzorców projektowych w Pythonie 229
- 11.2.2. Tematy, od których zacząć 230
- 11.3. Systemy rozproszone 230
- 11.3.1. Tryby awarii w systemach rozproszonych 231
- 11.3.2. Adresowanie stanu aplikacji 232
- 11.3.3. Tematy, od których zacząć 232
- 11.4. Zanurz się głęboko w Pythonie 232
- 11.4.1. Styl kodu w języku Python 232
- 11.4.2. Funkcje językowe są wzorcami 233
- 11.4.3. Tematy, od których zacząć 234
- 11.5. Gdzie byłeś 234
- 11.5.1. Tam i z powrotem: opowieść programisty 234
- 11.5.2. Zakończenie 236
- Podsumowanie 236
Załącznik A. Instalacja Pythona 237
- A.1. Jakiej wersji Pythona powinienem użyć 237
- A.2. Python „systemowy” 238
- A.3. Instalowanie innych wersji Pythona 238
- A.3.1. Pobierz oficjalną dystrybucję Pythona 238
- A.3.2. Pobierz za pomocą Anacondy 239
- A.4. Weryfikacja instalacji 240
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.