SPIS TREŚCI
- O autorze
 - O korektorach technicznych
 - Podziękowania
 - Wprowadzenie
- Do kogo skierowana jest ta książka?
 - Dlaczego Python?
 - Co zawiera ta książka?
- Wersja języka Python, system operacyjny i środowisko programistyczne
 - Instalacja Pythona
 - Uruchomienie Pythona
 - Środowisko wirtualne
 - Naprzód!
 
 
 - 1. Uratuj rozbitków dzięki twierdzeniu Bayesa
- Twierdzenie Bayesa
 - Projekt #1: Symulacja misji poszukiwawczo-ratunkowej
- Strategia
 - Instalacja bibliotek Pythona
- Instalacja NumPy i innych pakietów naukowych za pomocą narzędzia pip
 - Instalacja OpenCV za pomocą narzędzia pip
 
 - Kod programu
- Import modułów
 - Definicja klasy Search
 - Rysowanie mapy
 - Wybór końcowej lokalizacji zaginionego
 - Liczenie skuteczności i realizacja poszukiwań
 - Zastosowanie twierdzenia Bayesa i utworzenie menu
 - Definicja funkcji main()
 - Interpretacja wyboru opcji z menu
 - Zakończenie pętli i wywołanie funkcji main()
 
 - Uruchomienie gry
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Samodzielny projekt: Inteligentniejsze poszukiwania
 - Samodzielny projekt: Znajdź najlepszą strategię dzięki metodzie Monte Carlo
 - Samodzielny projekt: Obliczanie prawdopodobieństwa wykrycia
 
 - 2. Określ autora za pomocą stylometrii
- Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
- Strategia
 - Instalacja NLTK
- Pobieranie tokenizera
 - Pobieranie pakietu Stopwords Corpus
 
 - Korpusy
 - Kod programu
- Import modułów i definicja funkcji main()
 - Pobranie tekstu i utworzenie słownika z wyrazami
 - Znalezienie najkrótszego korpusu
 - Porównywanie długości słów
 - Porównanie słów nieindeksowanych
 - Porównanie części mowy
 - Porównanie słownictwa
 - Obliczanie współczynnika podobieństwa Jaccarda
 
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Zadanie praktyczne: Gdzie jest pies pogrzebany?
 - Zadanie praktyczne: Mapa interpunkcji
 - Samodzielny projekt: Popraw wyliczanie częstości
 
 - Projekt #2: Pies, wojna i zaginiony świat
 - 3. Streść przemówienie dzięki narzędziom do przetwarzania języka naturalnego
- Projekt #3: Mam marzenie… streszczać przemówienia!
- Strategia
 - Web scraping
 - Kod programu
- Import modułów i definicja funkcji main()
 - Uzupełnienie funkcji main()
 - Usunięcie słów nieindeksowanych
 - Obliczanie częstości występowania słów
 - Ranking zdań
 - Uruchomienie programu
 
 
 - Projekt #4: Podsumowywanie przemówień z biblioteką gensim
- Instalacja biblioteki gensim
 - Kod programu
- Import modułów, pobranie przemówienia ze strony i wstępna obróbka
 - Streszczanie przemówienia
 
 
 - Projekt #5: Streszczenia w postaci chmur słów
- Moduły wordcloud i PIL
 - Kod programu
- Import modułów, plików tekstowych, obrazów i słów nieindeksowanych
 - Generowanie chmury słów
 - Wydruk chmury słów
 
 - Drobne zmiany
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Samodzielny projekt: Wieczór gier
 - Samodzielny projekt: Streszczenie streszczenia
 - Samodzielny projekt: Streszczenie powieści
 - Samodzielny projekt: Nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale jak to mówisz!
 
 - Projekt #3: Mam marzenie… streszczać przemówienia!
 - 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
- Jednorazowy bloczek szyfrowy
 - Szyfr Rebeki
 - Projekt #6: Cyfrowy klucz do Rebeki
- Strategia
 - Kod programu
- Import modułów i definicja funkcji main()
 - Wgrywanie pliku i tworzenie słownika
 - Szyfrowanie wiadomości
 - Odszyfrowywanie wiadomości
 - Sprawdzenie poprawności i wywołanie funkcji main()
 
 - Wysyłanie wiadomości
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Zadanie praktyczne: Wykresy znaków
 - Zadanie praktyczne: Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
 
 - 5. Znajdź Plutona
- Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
- Strategia
 - Dane
 - Kod programu
- Import modułów i definicje stałych
 - Definicja funkcji main()
 - Pętla w funkcji main()
 - Znajdowanie najlepszych dopasowań punktów kluczowych
 - Sprawdzanie najlepszych dopasowań
 - Rejestracja obrazu
 - Budowa komparatora błyskowego
 
 - Używanie komparatora błyskowego
 
 - Projekt #8: Wykrywanie przejściowych zjawisk astronomicznych dzięki różnicowaniu obrazów
- Strategia
 - Kod programu wykrywacza zjawisk
- Import modułów i definicje stałych
 - Wykrywanie i zaznaczanie przejściowych zjawisk astronomicznych
 - Przygotowywanie plików i katalogów
 - Utworzenie pętli przechodzącej przez obrazy i wyliczenie różnic bezwzględnych
 - Odkrycie zjawiska i zapisanie obrazu
 
 - Korzystanie z wykrywacza przejściowych zjawisk astronomicznych
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Zadanie praktyczne: Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
 - Zadanie praktyczne: Znajdź różnice
 - Samodzielny projekt: Liczenie gwiazd
 
 - Projekt #7: Replikacja komparatora błyskowego
 - 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
- Zrozumieć misję Apollo 8
- Trajektoria swobodnego powrotu
 - Problem trzech ciał
 
 - Projekt #9: Na Księżyc z misją Apollo 8!
- Użycie modułu turtle
 - Strategia
 - Kod programu
- Import modułu turtle i definicje stałych
 - Odtworzenie systemu grawitacji
 - Tworzenie ciał niebieskich
 - Przyspieszenie wynikające z grawitacji
 - Przejście przez symulację
 - Definicja funkcji main(), ustawienia ekranu i utworzenie układu ciał
 - Utworzenie Ziemi i Księżyca
 - Niestandardowy kształt modułu CSM
 - Utworzenie modułu CSM, początek symulacji i wywołanie funkcji main()
 
 - Uruchomienie symulacji
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Zadanie praktyczne: Symulacja poszukiwań
 - Zadanie praktyczne: Na miejsca, gotowi, start!
 - Zadanie praktyczne: Przystanek Księżyc
 - Samodzielny projekt: Symulacja z zachowaniem skali
 - Samodzielny projekt: Prawdziwa misja Apollo 8
 
 - Zrozumieć misję Apollo 8
 - 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
- Jak wylądować na Marsie?
 - Mapa MOLA
 - Projekt #10: Wybór marsjańskich lądowisk
- Strategia
 - Kod programu
- Import modułów i definicje stałych
 - Utworzenie stałych pochodnych oraz obiektu screen
 - Definicja i inicjalizacja klasy Search
 - Obliczanie wskaźników
 - Sprawdzanie lokalizacji prostokątów
 - Sortowanie wyników i ocena prostokątów
 - Rysowanie najlepszych prostokątów na mapie
 - Końcowy wynik w kolorze
 - Uruchomienie programu
 
 - Wyniki
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Zadanie praktyczne: Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
 - Zadanie praktyczne: Profil wysokościowy
 - Zadanie praktyczne: Wykres trójwymiarowy
 - Zadanie praktyczne: Miksowanie map
 - Samodzielny projekt: Trzy za jednym zamachem
 - Samodzielny projekt: Zawijanie prostokątów
 
 - 8. Wykryj odległe egzoplanety
- Fotometria tranzytowa
 - Projekt #11: Symulacja tranzytu egzoplanety
- Strategia
 - Kod programu
- Import modułów i utworzenie stałych
 - Definicja funkcji main()
 - Rejestracja tranzytu
 - Obliczanie względnej jasności i rysowanie wykresu krzywej blasku
 
 - Eksperymenty z fotometrią tranzytową
 
 - Projekt #12: Obrazy egzoplanet
- Strategia
 - Kod programu
- Import modułów i zmniejszanie obrazów
 - Uśrednienie wartości kanałów kolorów i utworzenie diagramów kołowych
 - Rysowanie diagramu dla pojedynczego piksela
 
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Zadanie praktyczne: Wykrywanie obcych megastruktur
 - Zadanie praktyczne: Wykrywanie tranzytów asteroid
 - Zadanie praktyczne: Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
 - Zadanie praktyczne: Wykrywanie plam słonecznych
 - Zadanie praktyczne: Wykryj obcą armadę
 - Zadanie praktyczne: Wykryj planetę z księżycem
 - Zadanie praktyczne: Pomiar długości dnia na egzoplanecie
 - Samodzielny projekt: Dynamiczne generowanie krzywej blasku
 
 - 9. Rozpoznaj wroga
- Wykrywanie twarzy na zdjęciach
 - Projekt #13: Zaprogramowanie automatycznej wieżyczki obronnej
- Strategia
 - Kod programu
- Import modułów, konfiguracja dźwięku oraz utworzenie odniesień do plików klasyfikatora i obrazów przedstawiających korytarz
 - Emisja ostrzeżenia, wczytanie obrazów i wykrywanie twarzy
 - Wykrywanie oczu i dezaktywacja broni
 - Przepuszczenie człowieka lub otworzenie ognia
 
 
 - Wykrywanie twarzy ze strumienia wideo
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Zadanie praktyczne: Rozmywanie twarzy
 - Samodzielny projekt: Detektor kocich pyszczków
 
 - 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
- Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
- Diagram przepływu procesu rozpoznawania twarzy
 - Pozyskiwanie histogramów lokalnych wzorców binarnych
 
 - Projekt #14: Zabezpiecz dostęp do obcego artefaktu
- Strategia
 - Potrzebne moduły i pliki
 - Kod pobierający obraz wideo
- Import modułów, ustawienia dźwięku i kamery, instrukcje oraz ścieżki do plików
 - Pozyskiwanie obrazów szkoleniowych
 
 - Kod programu z etapu szkolenia
 - Kod programu z etapu predykcji
- Import modułów i przygotowanie algorytmu do rozpoznawania twarzy
 - Rozpoznawanie twarzy i aktualizacja dziennika dostępu
 
 - Wyniki
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
 - Samodzielny projekt: Bliźniaki i sobowtóry
 - Samodzielny projekt: Machina czasu
 
 - Rozpoznawanie twarzy dzięki LBPH
 - 11. Opracuj interaktywną mapę ucieczki przed zombie
- Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
- Strategia
 - Biblioteka pandas
 - Biblioteki bokeh i holoviews
 - Instalacja modułów pandas, bokeh i holoviews
 - Pobieranie danych dotyczących hrabstw, stanów, bezrobocia i gęstości zaludnienia
 - Hakowanie holoviews
 - Kod programu
- Import modułów i danych oraz utworzenie obiektu dataframe
 - Usuwanie wierszy opisujących stany oraz przygotowanie kodów stanów i hrabstw
 - Przygotowywanie danych do wyświetlenia
 - Rysowanie kartogramu
 
 - Planowanie ucieczki
 
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Samodzielny projekt: Wyświetlanie zmian w zaludnieniu Stanów Zjednoczonych
 
 - Projekt #15: Wizualizacja gęstości zaludnienia na kartogramie
 - 12. Czy żyjemy w symulacji komputerowej?
- Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
- Kod programu
- Import modułu turtle, przygotowanie ekranu i rysowanie wyspy
 - Rysowanie kłody, dziury po sęku oraz żółwia Yertle
 
 - Implikacje symulacji stawu
 - Liczenie kosztu poruszania się po siatce
- Kod programu
 
 - Wyniki
 
 - Kod programu
 - Strategia
 - Podsumowanie
 - Dalsza lektura
 - Co dalej?
 - Samodzielny projekt: Znajdź bezpieczną przystań
 - Samodzielny projekt: Tutaj wstaje słońce
 - Samodzielny projekt: Widzieć oczami psa
 - Samodzielny projekt: Niestandardowe krzyżówki
 - Samodzielny projekt: Uproszczenie pokazu slajdów
 - Samodzielny projekt: Cóż za skomplikowana sieć!
 - Samodzielny projekt: Z góry dziękuję
 
 - Projekt #16: Życie, wszechświat i staw żółwia Yertle
 - A. Rozwiązania zadań praktycznych
- Rozdział 2. Określ autora za pomocą stylometrii
- Gdzie jest pies pogrzebany?
 - Mapa interpunkcji
 
 - Rozdział 4. Zakoduj supertajną wiadomość szyfrem książkowym
- Wykresy znaków
 - Przesyłanie tajnych wiadomości jak w czasie II wojny światowej
 
 - Rozdział 5. Znajdź Plutona
- Wyznaczenie ścieżki orbitalnej
 - Znajdź różnice
 
 - Rozdział 6. Pomóż misji Apollo 8 wygrać wyścig na Księżyc
- Symulacja poszukiwań
 - Na miejsca, gotowi, start!
 - Przystanek Księżyc
 
 - Rozdział 7. Wybierz miejsce na marsjańskie lądowisko
- Sprawdź, czy rysunki są częścią obrazu
 - Profil wysokościowy
 - Wykres trójwymiarowy
 - Miksowanie map
 
 - Rozdział 8. Wykryj odległe egzoplanety
- Wykrywanie obcych megastruktur
 - Wykrywanie tranzytów asteroid
 - Uwzględnienie pociemnienia brzegowego
 - Wykryj obcą armadę
 - Wykryj planetę z księżycem
 - Pomiar długości dnia na egzoplanecie
 
 - Rozdział 9. Rozpoznaj wroga
- Rozmywanie twarzy
 
 - Rozdział 10. Zabezpiecz dostęp do laboratorium dzięki rozpoznawaniu twarzy
- Samodzielny projekt: Dodanie hasła i rejestrowania obrazu wideo
 
 
 - Rozdział 2. Określ autora za pomocą stylometrii
 
				






Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.