SPIS TREŚCI
Wstęp (7)
Rozdział 1. Najważniejsze style architektoniczne (11)
- 1.1. Prehistoria (11)
- 1.2. Architektura starożytnego Egiptu (13)
- 1.3. Architektura Mezopotamii (15)
- 1.4. Architektura starożytnej Grecji (16)
- 1.5. Architektura starożytnego Rzymu (19)
- 1.6. Architektura starochrześcijańska (21)
- 1.7. Architektura romańska (22)
- 1.8. Architektura gotycka (25)
- 1.9. Architektura renesansowa (28)
- 1.10. Architektura barokowa i rokokowa (30)
- 1.11. Architektura klasycystyczna (33)
- 1.12. Architektura XIX wieku (35)
- 1.13. Modernizm (37)
- 1.14. Architektura postmodernistyczna (40)
- Ćwiczenia (42)
Rozdział 2. Perspektywa w fotografii architektury (45)
- 2.1. Perspektywa zbieżna jednopunktowa (45)
- 2.2. Perspektywa zbieżna dwupunktowa (46)
- 2.3. Perspektywa zbieżna trójpunktowa (47)
- 2.4. Punkt widzenia (48)
- 2.5. Kierunek fotografowania, kąt widzenia obiektywu i kompresja perspektywy (52)
- 2.6. Odległość od fotografowanego obiektu (58)
- 2.7. Perspektywa en face (60)
- 2.8. Perspektywa ptasia (61)
- 2.9. Perspektywa żabia (63)
- 2.10. Perspektywa powietrzna (64)
- Ćwiczenia (66)
Rozdział 3. Wymagany sprzęt (69)
- 3.1. Kryteria doboru aparatu fotograficznego do fotografowania architektury (69)
- 3.2. Dobór obiektywów do fotografowania obiektów architektonicznych (74)
- 3.3. Inny sprzęt niezbędny w procesie fotografowania architektury (77)
- Ćwiczenia (82)
Rozdział 4. Oświetlenie w fotografii architektury (85)
- 4.1. Oświetlenie naturalne (87)
- 4.1.1. Kierunek oświetlenia architektury (87)
- 4.1.2. Oświetlenie naturalne skierowane i rozproszone (92)
- 4.2. Oświetlenie obiektów architektonicznych światłem sztucznym (97)
- 4.2.1. Lampy światła ciągłego (97)
- 4.3. Dobór oświetlenia obiektów architektonicznych (102)
- Ćwiczenia (106)
Rozdział 5. Kompozycja fotografii architektury (109)
- 5.1. Ramka (109)
- 5.2. Pole obrazu (111)
- 5.3. Linia (112)
- 5.4. Plama (114)
- 5.5. Kolor (115)
- 5.6. Zasada złotego podziału i trójpodziału (118)
- 5.7. Punkty mocne i punkty węzłowe (121)
- 5.8. Faktura powierzchni (122)
- 5.9. Rytm (124)
- 5.10. Kontrast (126)
- 5.11. Symetria i asymetria (129)
- 5.12. Układ centralny (130)
- 5.13. Obramowanie (132)
- 5.14. Zasada kierunku (133)
- 5.15. Ostrość i głębia ostrości (136)
- 5.16. Kompatybilność elementów w kompozycji fotografii architektury (137)
- Ćwiczenia (139)
Rozdział 6. Metody fotografowania architektury (141)
- 6.1. Proces fotografowania architektury (142)
- 6.2. Podstawowe zasady fotograficznego dokumentowania obiektów architektonicznych (145)
- 6.3. Panorama mozaikowa (148)
- 6.4. Reguła Scheimpfluga (152)
- 6.5. Technika HDRI (High Dynamic Range Imaging) (153)
- 6.6. Styl dowolny (156)
- 6.7. Kontekst w fotografii architektury (157)
- 6.8. Architektura jako środek wyrazu w fotografii (159)
- 6.9. Symbole w fotografii architektury (162)
- 6.10. Czas w fotografii architektury (165)
- 6.11. Motion Remover (167)
- 6.12. Mozaika z detali (168)
- Ćwiczenia (168)
Rozdział 7. Fotografowanie architektury przemysłowej i technicznej (171)
- Ćwiczenia (177)
Rozdział 8. Fotografowanie architektury użytkowej (179)
- Ćwiczenia (198)
Rozdział 9. Fotografowanie architektury parkowo-ogrodowej (201)
- Ćwiczenia (209)
Rozdział 10. Fotografowanie architektury drewnianej (211)
- Ćwiczenia (219)
Rozdział 11. Fotografowanie architektury sakralnej, sepulkralnej i edykularnej (221)
- Ćwiczenia (249)
Rozdział 12. Fotografowanie architektury wnętrz (251)
- Ćwiczenia (258)
Rozdział 13. Edycja fotografii architektury (261)
- 13.1. Korekcja perspektywy (261)
- 13.2. Korekcja dominanty barwnej (263)
- 13.3. Korekta ekspozycji (265)
- 13.4. Edycja nieba (268)
- 13.5. Zmiana kolorystyki (270)
- 13.6. Retusz fotografii architektury (273)
- 13.7. Wyostrzanie fotografii architektury (276)
- Ćwiczenia (278)
Słowniczek (279)
Bibliografia (287)
Skorowidz (289)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.