Promocja!

WYSOCE WYDAJNY C++ OPANUJ SZTUKĘ OPTYMALIZOWANIA DZIAŁANIA KODU

Pierwotna cena wynosiła: 119.00zł.Aktualna cena wynosi: 107.10zł.

Na stanie

SPIS TREŚCI

Przedmowa

O autorach

O korektorach merytorycznych

Wprowadzenie

Dla kogo przeznaczona jest ta książka?
Zawartość książki
Jak najlepiej skorzystać z tej książki?
Pobieranie plików z przykładowym kodem
Stosowane konwencje typograficzne

Rozdział 1. Krótkie wprowadzenie do języka C++

Dlaczego C++?
Bezkosztowe abstrakcje
Przenośność
Odporność
Język C++ dzisiaj
Porównanie C++ z innymi językami
Konkurencyjne języki i wydajność
Mechanizmy języka C++ niezwiązane z wydajnością
Wady języka C++
Biblioteki i kompilatory używane w tej książce
Podsumowanie

Rozdział 2. Podstawowe techniki języka C++

Automatyczne wykrywanie typów za pomocą słowa kluczowego auto
Stosowanie słowa kluczowego auto w sygnaturach funkcji
Stosowanie słowa kluczowego auto dla zmiennych
Semantyka przenoszenia
Tworzenie przez kopiowanie, wymienianie i przenoszenie
Pozyskiwanie zasobów i reguła pięciu
Zmienne nazwane i r-wartości
Domyślna semantyka przenoszenia i reguła zera
Stosowanie modyfikatora && do funkcji składowych klas
Nie przenoś obiektów, jeśli kopiowanie i tak jest pomijane
Jeśli to możliwe, stosuj przekazywanie przez wartość
Projektowanie interfejsów z obsługą błędów
Kontrakty
Obsługa błędów
Obiekty funkcyjne i wyrażenia lambda
Podstawowa składnia lambd w języku C++
Klauzula przechwytywania
Przypisywanie do lambd wskaźników do funkcji języka C
Typy lambd
Lambdy i typ std::function
Generyczne lambdy
Podsumowanie

Rozdział 3. Analizowanie i pomiar wydajności

Złożoność asymptotyczna i notacja dużego O
Tempo wzrostu
Zamortyzowana złożoność czasowa
Co mierzyć i w jaki sposób?
Aspekty wydajności
Przyspieszanie wykonywania kodu
Liczniki wydajności
Testy wydajności – dobre praktyki
Poznaj kod i znajdź hot spoty
Profilery z instrumentacją
Profilery z próbkowaniem
Mikrotesty
Prawo Amdahla
Pułapki związane z mikrotestami
Przykład ilustrujący mikrotesty
Podsumowanie

Rozdział 4. Struktury danych

Cechy pamięci w komputerach
Kontenery z biblioteki standardowej
Kontenery sekwencyjne
Kontenery asocjacyjne
Adaptery kontenerów
Używanie widoków
Unikanie kopiowania dzięki typowi string_view
Unikanie utraty informacji o długości tablic dzięki typowi std::span
Uwagi na temat wydajności
Zapewnianie równowagi między gwarancjami złożoności a dodatkowymi kosztami
Znajomość i stosowanie odpowiednich funkcji API
Tablice równoległe
Podsumowanie

Rozdział 5. Algorytmy

Wprowadzenie do algorytmów z biblioteki standardowej
Ewolucja algorytmów z biblioteki standardowej
Rozwiązywanie codziennych problemów
Iteratory i zakresy
Wprowadzenie do iteratorów
Wartość wartownika i iteratory zakońcowe
Zakresy
Kategorie iteratorów
Cechy algorytmów standardowych
Algorytmy nie zmieniają wielkości kontenera
Algorytmy zwracające dane wyjściowe wymagają zaalokowanych danych
Algorytmy domyślnie używają funkcji operator==() i operator<()
W algorytmach z ograniczeniami używane są projekcje
Algorytmy wymagają, aby operatory przenoszące nie zgłaszały wyjątków
Algorytmy mają gwarantowaną złożoność
Algorytmy działają równie dobrze jak analogiczne funkcje z bibliotek języka C
Pisanie i stosowanie algorytmów generycznych
Algorytmy niegeneryczne
Algorytmy generyczne
Struktury danych, które mogą być używane przez algorytmy generyczne
Dobre praktyki
Stosowanie algorytmów z ograniczeniami
Sortowanie tylko tych danych, które będą pobierane
Stosowanie algorytmów standardowych zamiast surowych pętli for
Unikanie tworzenia kopii kontenera
Podsumowanie

Rozdział 6. Zakresy i widoki

Powody powstania biblioteki Ranges
Ograniczenia biblioteki Algorithm
Widoki z biblioteki Ranges
Widoki można łączyć w łańcuch
Widoki zakresów i adaptery zakresów
Widoki są zakresami bez własności elementów oferującymi gwarancje złożoności
Widoki nie modyfikują podstawowego kontenera
Widoki można materializować do postaci kontenerów
Widoki są przetwarzane leniwie
Widoki z biblioteki standardowej
Widoki dla zakresów
Jeszcze o typach std::string_view i std::span
Przyszłość biblioteki Ranges
Podsumowanie

Rozdział 7. Zarządzanie pamięcią

Pamięć w komputerze
Wirtualna przestrzeń adresowa
Strony pamięci
Migotanie
Pamięć procesu
Pamięć na stosie
Pamięć na stercie
Obiekty w pamięci
Tworzenie i usuwanie obiektów
Wyrównanie pamięci
Dopełnienie
Własność pamięci
Pośrednie zarządzanie zasobami
Kontenery
Inteligentne wskaźniki
Optymalizacja małych obiektów
Niestandardowe zarządzanie pamięcią
Tworzenie puli pamięci
Niestandardowy alokator pamięci
Stosowanie polimorficznych alokatorów pamięci
Implementowanie niestandardowego zasobu pamięciowego
Podsumowanie

Rozdział 8. Programowanie z przetwarzaniem w czasie kompilacji

Wprowadzenie do metaprogramowania z użyciem szablonów
Tworzenie szablonów
Stosowanie liczb całkowitych jako parametrów szablonu
Tworzenie specjalizacji szablonu
Jak kompilator przetwarza funkcję szablonową?
Skrócone szablony funkcji
Pobieranie typu zmiennej za pomocą specyfikatora decltype
Cechy typów
Kategorie cech typów
Stosowanie cech typów
Programowanie z użyciem stałych wyrażeń
Działanie funkcji ze słowem kluczowym constexpr w czasie wykonywania programu
Deklarowanie funkcji natychmiastowych za pomocą słowa kluczowego consteval
Instrukcja if constexpr
Sprawdzanie błędów programistycznych w czasie kompilacji
Ograniczenia i koncepty
Szablon Point2D bez ograniczeń
Omówienie składni ograniczeń i konceptów
Wersja szablonu Point2D z ograniczeniami
Dodawanie ograniczeń do kodu
Koncepty w bibliotece standardowej
Praktyczne przykłady metaprogramowania
Przykład nr 1: tworzenie generycznej bezpiecznej funkcji rzutowania
Przykład nr 2: obliczanie skrótów łańcuchów znaków w czasie kompilacji
Podsumowanie

Rozdział 9. Podstawowe narzędzia

Reprezentowanie wartości opcjonalnych za pomocą typu std::optional
Opcjonalne zwracane wartości
Opcjonalne zmienne składowe
Unikanie pustych stanów w wyliczeniach
Sortowanie i porównywanie wartości typu std::optional
Kolekcje niejednorodne o stałej wielkości
Stosowanie typu std::pair
Typ std::tuple
Kolekcje niejednorodne o dynamicznie zmienianej wielkości
Typ std::variant
Kolekcje niejednorodne z obiektami typu std::variant
Dostęp do wartości z kontenera elementów typu VariantType
Praktyczne przykłady
Przykład nr 1: projekcje i operatory porównania
Przykład nr 2: refleksja
Podsumowanie

Rozdział 10. Obiekty pośredniczące i leniwe przetwarzanie

Wprowadzenie do leniwego przetwarzania i obiektów pośredniczących
Przetwarzanie leniwe i przetwarzanie zachłanne
Obiekty pośredniczące
Stosowanie obiektów pośredniczących do zapobiegania tworzeniu obiektów
Porównywanie scalanych łańcuchów znaków z wykorzystaniem obiektu pośredniczącego
Implementowanie obiektu pośredniczącego
Modyfikator r-wartości
Przypisywanie połączonej wartości do obiektu pośredniczącego
Ocena wydajności
Odraczanie obliczania kwadratów
Prosta klasa reprezentująca wektory dwuwymiarowe
Obliczenia matematyczne
Implementowanie klasy LengthProxy
Porównywanie długości za pomocą klasy LengthProxy
Obliczanie długości za pomocą klasy LengthProxy
Ocena wydajności
Pomysłowe przeciążanie operatorów i obiekty pośredniczące
Operator potoku jako metoda rozszerzająca
Podsumowanie

Rozdział 11. Współbieżność

Podstawy współbieżności
Co sprawia, że programowanie współbieżne jest trudne?
Współbieżność a równoległość
Porcjowanie czasu
Współdzielona pamięć
Sytuacja wyścigu
Muteks
Zakleszczenie
Zadania synchroniczne i zadania asynchroniczne
Programowanie współbieżne w języku C++
Biblioteka obsługi wątków
Dodatkowe podstawowe mechanizmy synchronizacji w standardzie C++20
Obsługa zmiennych atomowych w języku C++
Model dostępu do pamięci w języku C++
Programowanie bez blokad
Przykład: kolejka bez blokad
Wskazówki dotyczące wydajności
Zapobieganie rywalizacji
Unikanie operacji blokujących
Liczba wątków i rdzeni procesora
Priorytety wątków
Koligacja wątków
Niezamierzone współdzielenie
Podsumowanie

Rozdział 12. Korutyny i leniwe generatory

Kilka przykładów uzasadniających stosowanie korutyn
Abstrakcja reprezentująca korutyny
Podprocedury i korutyny
Wykonywanie podprocedur i korutyn w procesorze
Korutyny bezstosowe i korutyny stosowe
Czego Czytelnik nauczył się do tego miejsca?
Korutyny w języku C++
Co zostało uwzględnione w standardzie języka C++ (i co zostało pominięte)?
Co sprawia, że funkcja w języku C++ jest korutyną?
Minimalny, lecz kompletny przykład
Alokowanie stanu korutyny
Zapobieganie wiszącym referencjom
Obsługa błędów
Punkty konfiguracyjne
Generatory
Implementowanie generatora
Stosowanie klasy Generator
Praktyczny przykład zastosowania generatorów
Wydajność
Podsumowanie

Rozdział 13. Programowanie asynchroniczne z użyciem korutyn

Jeszcze o typach awaitable
Automatyczne punkty wstrzymywania
Implementowanie prostego typu reprezentującego zadanie
Obsługa zwracanych wartości i wyjątków
Wznawianie oczekującej korutyny
Dodawanie obsługi zadań zwracających void
Synchroniczne oczekiwanie na ukończenie zadania
Testowanie asynchronicznych zadań z użyciem funkcji sync_wait()
Tworzenie nakładki na API opartym na wywołaniach zwrotnych
Współbieżny serwer zbudowany za pomocą biblioteki Boost.Asio
Implementowanie serwera
Uruchamianie serwera i nawiązywanie z nim połączenia
Co osiągnęliśmy za pomocą serwera (i czego wciąż brakuje)?
Podsumowanie

Rozdział 14. Algorytmy równoległe

Znaczenie równoległości
Algorytmy równoległe
Ocena algorytmów równoległych
Jeszcze o prawie Amdahla
Implementowanie równoległego algorytmu std::transform()
Implementowanie równoległej wersji algorytmu std::count_if()
Implementowanie równoległej wersji algorytmu std::copy_if()
Algorytmy równoległe z biblioteki standardowej
Strategie wykonywania
Obsługa wyjątków
Dodatki i zmiany w algorytmach równoległych
Zrównoleglanie pętli for opartej na indeksie
Wykonywanie algorytmów w procesorze graficznym
Podsumowanie

 

Autor

ISBN

978-83-283-9708-8

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „WYSOCE WYDAJNY C++ OPANUJ SZTUKĘ OPTYMALIZOWANIA DZIAŁANIA KODU”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *