SPIS TREŚCI
Rozdział 1. Wstęp – dla kogo jest ta książka i co się w niej znajduje?
Rozdział 2. Jak zmiany rynkowe wpływają na stabilność naszej kariery?
2.1. Kilka słów o lifelong learning
2.2. Zarządzanie karierą w świecie VUCA/BANI
Rozdział 3. Narzędzia do planowania i zarządzania karierą
3.1. Samoświadomość – jeden z głównych czynników planowania dalszej ścieżki kariery zawodowej
I. Jakie są moje mocne strony?
II Jak działam i pracuję? Co mnie motywuje?
III. Jak się uczę? – test na style uczenia się
IV. Jak pracuję z innymi?
V. Jakie wartości wyznaję?
VI. Mój zawodowy SWOT
3.2. Ocena i planowanie własnej kariery
Planowanie i realizacja – 10 kroków do sukcesu
3.3. Zarządzanie własną karierą bez konieczności zmiany pracodawcy
Job crafting krok po kroku
Fotografia czasu pracy – część I
Fotografia czasu pracy – część II
Rozdział 4. Zmiana zawodu – jak ją zaplanować i przeprowadzić?
Inspirująca historia pewnej zmiany zawodowej i metoda pivot
Rozdział 5. Zmiana pracy na zmiennym rynku
5.1. Jak często zmieniać pracę?
5.2. Zmiana pracy – jakie ryzyko podejmuję? Co warto przemyśleć?
To, gdzie pracujesz, ma znaczenie
5.3. Kiedy decydować się na zmianę pracodawcy i jakie czynniki wziąć pod uwagę?
Jakie symptomy jasno pokazują, że czas na zmiany?
5.4. Czym jest kultura organizacyjna i dlaczego warto brać ją pod uwagę w procesie zmiany pracy?
Typologia kultur według Camerona i Quinna
5.5. Jak znaleźć pracę?
5.5.1. Współpraca z headhunterem
5.5.2. Aplikowanie na wybrane stanowiska
5.5.3. Obecność online
5.5.4. Organizacja procesu poszukiwania pracy
5.5.5. Dokumenty aplikacyjne – CV, project portfolio, cover mail, cover letter
5.5.6. Jak wygląda ocena kompetencji w procesie rekrutacyjnym (rozmowa rekrutacyjna, AC – Assessment Center, próbki pracy) i jak się do niej przygotować?
5.5.7. Feedback w procesie rekrutacyjnym
5.5.8. Referencje – czy są rzeczywiście sprawdzane?
5.5.9. Jak zwiększyć swoje szanse w procesie rekrutacyjnym?
5.5.10. Proces rekrutacyjny – refleksja
Rozdział 6. Negocjacje wynagrodzenia – jak negocjować dobrą ofertę?
Rozdział 7. Wybór optymalnej oferty pracy
Rozdział 8. Nie zostawiaj spalonej ziemi, czyli jak z klasą zakończyć współpracę
Rozdział 9. Nowa praca i co dalej? Pierwsze 90 dni na nowym stanowisku
9.1. Kluczowe wskazówki
9.2. Spokojnie, pewnie, życzliwie – czyli jak zbudować i rozwijać relacje w nowej organizacji?
9.3. Jak budować i zachować poprawne relacje z tymi, z którymi nie jest nam po drodze?
Rozdział 10. Zarządzanie ryzykiem w karierze
10.1. Jak oszacować ryzyko w karierze, używając narzędzia Career Risk Matrix?
10.2. Co zrobisz, jeśli jutro otrzymasz wypowiedzenie?
Rozdział 11. Dlaczego nie otrzymujesz ofert pracy?
Rozdział 12. Radzenie sobie z emocjami w procesie zmiany pracy
Rozdział 13. Czy praca powinna być naszą pasją?
Rozdział 14. Zakończenie
Źródła
O autorce
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.