Promocja!

STWÓRZ GRĘ W UNITY A NAUCZYSZ SIĘ PROGRAMOWANIA W C#

Pierwotna cena wynosiła: 99.00zł.Aktualna cena wynosi: 89.11zł.

Na stanie

Spis treści

O autorze

O recenzencie

Przedmowa

Rozdział 1. Poznaj środowisko

Wymagania techniczne
Pierwsze kroki z Unity 2022
Korzystanie z macOS
Tworzenie nowego projektu
Poruszanie się w edytorze
Korzystanie z C# w Unity
Korzystanie ze skryptów C#
Wprowadzenie do edytora Visual Studio
Synchronizacja plików C#
Poznawanie dokumentacji
Dostęp do dokumentacji Unity
Wyszukiwanie zasobów dotyczących C#
Podsumowanie
Quiz – obsługa skryptów

Rozdział 2. Bloki budulcowe programowania

Definiowanie zmiennych
Nazwy są ważne
Zmienne pełnią funkcję symboli zastępczych
Metody
Metody definiują działania
Metody to także symbole zastępcze
Klasy – wprowadzenie
Popularne klasy w Unity
Klasa jest planem obiektów
Komunikowanie się klas pomiędzy sobą
Stosowanie komentarzy
Komentarze jednowierszowe
Komentarze wielowierszowe
Wprowadzanie komentarzy
Wykorzystanie bloków budulcowych programowania w praktyce
Skrypty stają się komponentami
Pomocna dłoń od klasy MonoBehaviour
Podsumowanie
Quiz – bloki budulcowe języka C#

Rozdział 3. Zmienne, typy i metody

Pisanie poprawnego kodu w C#
Debugowanie kodu
Zmienne
Deklarowanie zmiennych
Korzystanie z modyfikatorów dostępu
Typy danych
Nazwy zmiennych
Zasięg zmiennej
Operatory
Operatory arytmetyczne i operatory przypisania
Definiowanie metod
Deklaracje metod
Konwencje nazewnictwa
Metody są „objazdem” w przepływie sterowania programu
Metody z parametrami
Określanie zwracanych wartości
Wykorzystywanie zwracanych wartości
Korzystanie z popularnych metod w Unity
Podsumowanie
Quiz – zmienne i metody

Rozdział 4. Przepływ sterowania i kolekcje

Instrukcje wyboru
Instrukcja if-else
Instrukcja switch
Quiz nr 1: if, and i or
Kolekcje – wprowadzenie
Tablice
Listy
Słowniki
Quiz nr 2 – wszystko o kolekcjach
Instrukcje iteracyjne
Pętle for
Pętle foreach
Pętle while
Do nieskończoności i dalej
Podsumowanie

Rozdział 5. Klasy, struktury i programowanie obiektowe

Wprowadzenie w tematykę programowania obiektowego
Definiowanie klas
Tworzenie egzemplarzy klasy
Dodawanie pól klasy
Korzystanie z konstruktorów
Deklarowanie metod klasy
Deklarowanie struktur
Typy referencyjne i typy wartości
Typy referencyjne
Typy wartości
Myślenie w kategoriach obiektów
Hermetyzacja
Dziedziczenie
Kompozycja
Polimorfizm
Zastosowanie OOP w Unity
Obiekty są realizacjami klas
Dostęp do komponentów
Podsumowanie
Quiz – wszystko o OOP

Rozdział 6. Ubrudź sobie ręce silnikiem Unity

Elementarz projektu gry
Dokumentacja projektowa gry
Dokumentacja jednostronicowa gry Narodziny bohatera
Budowanie poziomu
Tworzenie prymitywów
Myślenie w 3D
Materiały
White-boxing
Podstawy oświetlenia
Tworzenie oświetlenia
Właściwości komponentów oświetlenia
Animacje w Unity
Tworzenie animacji w kodzie
Tworzenie animacji w oknie Animation środowiska Unity
Nagrywanie klatek kluczowych
Krzywe i styczne
Podsumowanie
Quiz – podstawowe własności silnika Unity

Rozdział 7. Ruch, sterowanie kamerą i kolizje

Zarządzanie ruchem gracza
Przemieszczanie postaci gracza za pomocą komponentu Transform
Wektory
Pobieranie danych wejściowych od gracza
Poruszanie postacią
Tworzenie skryptów do obsługi kamery
Korzystanie z systemu fizyki środowiska Unity
Komponenty Rigidbody w ruchu
Komponenty Collider i kolizje
Zastosowanie wyzwalaczy komponentów Collider
System fizyki – przegląd
Podsumowanie
Quiz – sterowanie graczem i system fizyki

Rozdział 8. Skrypty do obsługi mechaniki gry

Obsługa skoków
Typy wyliczeniowe
Zastosowanie masek warstw
Mechanizm strzelania
Tworzenie egzemplarzy obiektów
Dodanie mechaniki strzelania
Zarządzanie obiektami
Tworzenie menedżera gry
Śledzenie właściwości gracza
Pobieranie i ustawianie właściwości
Aktualizacja kolekcji przedmiotów
Tworzenie GUI
Wyświetlanie statystyk gracza
Warunki wygrywania i przegrywania
Wstrzymywanie i restartowanie gry z wykorzystaniem dyrektywy using i przestrzeni nazw
Podsumowanie
Quiz – mechanika gry

Rozdział 9. Podstawy sztucznej inteligencji. Zachowania nieprzyjaciół

Nawigacja w przestrzeni 3D w Unity
Komponenty nawigacyjne
Konfigurowanie agentów nieprzyjaciela
Ruchome agenty nieprzyjaciół
Programowanie proceduralne
Odwoływanie się do lokalizacji patrolowych
Ruchy nieprzyjaciół
Mechanika gry nieprzyjaciela
Znajdź i zniszcz: zmiana celu agenta
Obniżanie kondycji gracza
Wykrywanie kolizji z kulami
Aktualizacja menedżera gry
Refaktoryzacja i zastosowanie zasady DRY
Podsumowanie
Quiz – mechanizmy AI i nawigacja

Rozdział 10. Więcej o typach, metodach i klasach

Korzystanie z modyfikatorów dostępu
Właściwości stałe i tylko do odczytu
Wykorzystanie słowa kluczowego static
Więcej informacji o metodach
Przeciążanie metod
Parametry ref
Parametry out
Więcej informacji o OOP
Interfejsy
Klasy abstrakcyjne
Rozszerzanie klas
Konflikty przestrzeni nazw i aliasy typów
Podsumowanie
Quiz – wchodzimy o poziom wyżej

Rozdział 11. Wyspecjalizowane typy kolekcji i LINQ

Stosy – wprowadzenie
Zdejmowanie elementów ze stosu i podglądanie ich
Popularne metody
Kolejki
Dodawanie, usuwanie i podglądanie elementów kolejek
Korzystanie z kolekcji HashSet
Wykonywanie działań
Podsumowanie informacji o kolekcjach dla średnio zaawansowanych
Zapytania o dane za pomocą LINQ
Podstawy LINQ
Wyrażenia lambda
Łączenie zapytań w łańcuch
Przekształcanie danych na nowe typy
Upraszczanie LINQ dzięki opcjonalnej składni
Podsumowanie
Quiz – zaawansowane kolekcje

Rozdział 12. Zapisywanie, ładowanie i serializowanie danych

Wprowadzenie w tematykę formatów danych
Więcej informacji o XML?
Więcej informacji o JSON
System plików
Wykorzystywanie ścieżek zasobów
Tworzenie i usuwanie katalogów
Tworzenie, aktualizowanie i usuwanie plików
Korzystanie ze strumieni
Zarządzanie zasobami strumieniowymi
Korzystanie z klas StreamWriter i StreamReader
Tworzenie obiektu XMLWriter
Automatyczne zamykanie strumieni
Serializacja danych
Serializacja i deserializacja z wykorzystaniem formatu XML
Serializacja i deserializacja z wykorzystaniem formatu JSON
Podsumowanie informacji o danych
Podsumowanie
Quiz – zarządzanie danymi

Rozdział 13. Typy generyczne, delegaty i nie tylko

Wprowadzenie do typów generycznych
Klasy generyczne
Metody generyczne
Ograniczenia parametrów typu
Dodawanie typów generycznych do obiektów Unity
Delegowanie działań
Tworzenie delegata do debugowania
Delegaty jako typy parametrów
Zdarzenia
Tworzenie i wywoływanie zdarzeń
Obsługa subskrypcji zdarzeń
Czyszczenie subskrypcji zdarzeń
Obsługa wyjątków
Zgłaszanie wyjątków
Korzystanie z bloków try-catch
Podsumowanie
Quiz – zaawansowane możliwości języka C#

Rozdział 14. Dalsza podróż

Dokładniejsze studiowanie poznanych zagadnień
Przypomnienie zasad programowania obiektowego
Elementarz wzorców projektowych
Podejście do projektów Unity
Własności silnika Unity, których nie opisałem
Następne kroki
Zasoby związane z językiem C#
Zasoby związane z Unity
Certyfikaty z Unity
Narodziny bohatera – pokaż grę światu
Podsumowanie

Odpowiedzi do quizów

Rozdział 1. Poznaj środowisko
Pytania – obsługa skryptów
Rozdział 2. Bloki budulcowe programowania
Quiz – bloki budulcowe języka C#
Rozdział 3. Zmienne, typy i metody
Quiz – zmienne i metody
Rozdział 4. Przepływ sterowania i kolekcje
Quiz nr 1 – if, and i or
Quiz nr 2 – wszystko o kolekcjach
Rozdział 5. Klasy, struktury i programowanie obiektowe
Quiz – wszystko o OOP
Rozdział 6. Ubrudź sobie ręce silnikiem Unity
Quiz – podstawowe własności silnika Unity
Rozdział 7. Ruch, sterowanie kamerą i kolizje
Quiz – sterowanie graczem i system fizyki
Rozdział 8. Skrypty do obsługi mechaniki gry
Quiz – mechanika gry
Rozdział 9. Podstawy sztucznej inteligencji. Zachowania nieprzyjaciół
Quiz – mechanizmy AI i nawigacja
Rozdział 10. Więcej o typach, metodach i klasach
Quiz – wchodzimy o poziom wyżej
Rozdział 11. Wyspecjalizowane typy kolekcji i LINQ
Quiz – zaawansowane kolekcje
Rozdział 12. Zapisywanie, ładowanie i serializowanie danych
Quiz- zarządzanie danymi
Rozdział 13. Typy generyczne, delegaty i nie tylko
Quiz – zaawansowane możliwości języka C#

 

Autor

ISBN

978-83-8322-825-9

Liczba stron

Wydawca

Rok wydania

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „STWÓRZ GRĘ W UNITY A NAUCZYSZ SIĘ PROGRAMOWANIA W C#”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *