C++ to język szerokiego zastosowania – od prostych programów konsolowych po zadania specjalne. Jest przenośny i niezależny od platformy, pozwala na samodzielne zarządzanie pamięcią, a przez kompilację do niskopoziomowego kodu zapewnia szereg optymalizacji i wysoką wydajność.
Ta mieszanka wyjątkowych właściwości przekłada się na wszechstronność zastosowań C++ – to właśnie w nim powstały znane silniki gier, programy graficzne, przeglądarki, a nawet systemy operacyjne i oprogramowanie urządzeń IoT.
Znajomość C++ otwiera więc drzwi do kreowania cyfrowego świata w różnych dziedzinach. Jednakże początki z C++ mogą stanowić wyzwanie i wywoływać pytania, jak się uczyć, aby robić postępy, i w jaki sposób uporządkować zdobytą wiedzę. Cóż, nie ma lepszej metody niż nauka poprzez praktykę! Przed Tobą zbiór 100 zadań, skonstruowanych tak, by stopniowo zwiększać potrzebę stosowania coraz bardziej zaawansowanych elementów języka. Równocześnie wcześniejsze zadania są rozwiązywane takimi zasobami języka, jakie odpowiadają procesowi uczenia. Poza ćwiczeniami autor podzielił się licznymi ciekawostkami, sugestiami i uwagami skłaniającymi do przemyśleń i pogłębiania wiedzy o programowaniu.
Poświęcony C++ zbiór zaawansowanych zadań z rozwiązaniami:
- jest podzielony na kategorie według sugerowanych przydatnych umiejętności i opatrzony opracowaną przez autora skalą trudności
- pomoże w usystematyzowaniu wiedzy
- pozwoli wyrobić dobre praktyki dzielenia złożonych problemów na mniejsze części
- mobilizuje do łączenia zdobytych umiejętności w trakcie wykonywania ćwiczeń
- zawiera zadania z programowania grafiki 2D z użyciem biblioteki SFML
- obejmuje propozycje rozwiązań
Te trzy starannie przygotowane rozdziały z zadaniami to o wiele więcej – to Twój osobisty motywator w nauce do matury, na studiach, a także w doskonaleniu kompetencji wymagających kreatywności i logicznego myślenia.
Przypływ wiedzy, niczym przypływ oceanu, podnosi jej poziom – fala za falą!
Spis treści
Wprowadzenie
Kilka słów na początek
Oznaczenia – przeczytaj, by rozumieć
Dane do zadań
Środowisko programistyczne
KATEGORIA TRZECIA #3 Wyszło z morza (40 zadań)
KATEGORIA CZWARTA #4 Oznaki inteligencji (35 zadań)
KATEGORIA PIĄTA #5 Nerd (25 zadań)
Rozwiązania
#3 „Wyszło z morza”
#4 „Oznaki inteligencji”
#5 „Nerd”
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.