STRATEGIE PROMOCJI W BIBLIOTEKACH AKADEMICKICH

, ,

54.60

Na stanie

Strategie promocji w bibliotekach akademickich. Zagadnienia teoretyczne i wyniki badań empirycznych

Bikowska Katarzyna

Zasadniczym przedmiotem podjętych przez autorkę rozważań są działania promocyjne bibliotek akademickich, traktowane przede wszystkim jako proces komunikacji. Głównym celem monografii jest opis strategii promocyjnych wykorzystywanych w bibliotekach akademickich w Polsce i za granicą oraz ocena efektywności tego typu działań. (…) Monografia składa się z czterech rozdziałów, trzech o charakterze teoretycznym i jednego empirycznego. Rozważania w pierwszym rozdziale mają charakter wprowadzający i dotyczą istoty marketingu i promocji. Opisano ich funkcjonowanie w szerokim kontekście teoretycznym związanym z otoczeniem organizacji i procesami rynkowymi. (…) W rozdziale drugim opisano ewolucję działalności promocyjnej w kontekście zmian społeczno-ekonomicznych wynikających z rewolucji technologiczno-komunikacyjnych przełomu XX i XXI w. i wpływu tych zmian na strategię zarządzania i funkcjonowania bibliotek. (…) Rozdział trzeci zawiera przegląd realizacji strategii promocyjnych we współczesnych bibliotekach, zarówno w akademickich, jak i w pozostałych. (…) W rozdziale czwartym zanalizowano szczegółowo strony internetowe i media społecznościowe wybranych dziesięciu polskich i zagranicznych uniwersytetów (badania w 2018 r. i w 2021 r.). Prześledzono aktywność wyspecjalizowanej Sekcji Promocji wybranej biblioteki uniwersyteckiej (działalność za lata 2017-2021). (…) Na podstawie uzyskanych danych oceniono efektywność narzędzi promocyjnych stosowanych w polskich i zagranicznych bibliotekach, a także uzasadniono faktograficznie celowość powoływania odrębnych sekcji promocji w strukturach bibliotek uniwersyteckich.

 

Autor

ISBN

978-83-8100415-2

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „STRATEGIE PROMOCJI W BIBLIOTEKACH AKADEMICKICH”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *