GDZIE SĄ MATERIAŁY DO ĆWICZEŃ?
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Kilka słów o książce
Wymagania
Instalacja programów After Efects, Bridge i Media Encoder
Fonty
Optymalizacja wydajności
Przywracanie ustawień domyślnych
Przygotowanie plików z lekcjami
Jak korzystać z lekcji
Dodatkowe zasoby
Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe
1. ZAPOZNANIE SIĘ Z TOKIEM PRACY
Rozpoczynanie pracy
Tworzenie projektu i importowanie materiałów
Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw
Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy
Animowanie kompozycji
Podgląd wykonanej pracy
Optymalizacja działania programu After Efects
Renderowanie i eksportowanie kompozycji
Dostosowywanie przestrzeni roboczej
Zmienianie jasności interfejsu użytkownika
Współpraca w After Efects
Dodatkowe źródła informacji o After Efects
2. TWORZENIE PROSTEJ ANIMACJI Z UŻYCIEM EFEKTÓW I SZABLONÓW
Rozpoczynamy pracę
Tworzenie nowej kompozycji
Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora
Dodawanie efektów do warstwy
Stosowanie szablonu animacji
Prekompozycja warstw na użytek animacji
Podgląd działania efektów
Dodawanie przezroczystości
Renderowanie kompozycji
3. ANIMOWANIE TEKSTU
Rozpoczynamy pracę
Warstwy tekstowe
Instalowanie fontów z biblioteki Adobe Fonts
Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego
Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania
Korzystanie z szablonu animacji tekstu
Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa
Animowanie odległości między literami
Animowanie przezroczystości tekstu
Animowanie obrazu zastępującego tekst
Animowanie zaimportowanego obrazu
Stosowanie grup animatorów tekstu
Animowanie położenia warstwy
Dodawanie rozmycia ruchu
4. WARSTWY KSZTAŁTU
Rozpoczynamy pracę
Tworzenie kompozycji
Tworzenie warstwy kształtu
Tworzenie samoanimującego się kształtu
Powielanie kształtów
Tworzenie własnych kształtów za pomocą narzędzia Pen (pióro)
Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania
Animowanie kształtu
Animowanie z użyciem relacji hierarchiczności
Tworzenie powiązań między punktami przy użyciu atrap
Podgląd kompozycji
5. ANIMOWANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ
Rozpoczynamy pracę
Dopasowywanie punktów zaczepienia
Ustanawianie relacji hierarchiczności warstw
Prekomponowanie warstw
Kluczowanie ścieżki ruchu
Animowanie pozostałych elementów
Efekty specjalne
Animowanie warstw prekomponowanych
Animowanie tła
Dodawanie ścieżki dźwiękowej
6. ANIMOWANIE WARSTW
Rozpoczynamy pracę
Symulowanie zmian oświetlenia
Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip
Ograniczanie animacji za pomocą maski ścieżki
Animowanie z zastosowaniem efektu Corner Pin
Symulowanie zmierzchu
Wyświetlanie czasów renderowania dla warstw
Zmiana timingu kompozycji
Prekomponowanie warstw
7. PRACA Z MASKAMI
Maski
Rozpoczynamy pracę
Tworzenie maski za pomocą pióra
Edycja maski
Zmiękczanie krawędzi maski
Zastępowanie zawartości maski
Dodawanie cienia
Tworzenie winiety
8. ZNIEKSZTAŁCANIE OBIEKTÓW ZA POMOCĄ NARZĘDZI PUPPET
Rozpoczynamy pracę
Omówienie narzędzi Puppet
Dodawanie pinezek położenia
Dodawanie pinezek zaawansowanych i wyginania
Usztywnianie obszaru
Animowanie pozycji pinezek
Stosowanie narzędzi Puppet do animowania filmu
Nagrywanie animacji
9. PĘDZEL ROTOSKOPOWY
Kilka słów o rotoskopii
Rozpoczynamy pracę
Wyznaczanie brzegu segmentacji
Dopracowanie maski warstwy
Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush
Modyfikacja tła
Dodawanie tekstu animowanego
Tworzenie pliku wyjściowego
10. USTALANIE KOLORYSTYKI I NASTROJU
Rozpoczynamy pracę
Wykrywanie scen w kompozycji
Poprawianie kolorystyki
Dodawanie efektu kolorowania
Zmiana tła
Korekcja koloru za pomocą funkcji Auto Contrast
Klonowanie obiektu w scenie
Przyciemnianie sceny
Zamrażanie akcji
Dodawanie przejść
11. TWORZENIE SZABLONÓW GRAFIKI RUCHOMEJ
Rozpoczynamy pracę
Przygotowanie głównej kompozycji
Animowanie obrazu stanowiącego tło
Konfigurowanie szablonu
Poszerzanie panelu Essential Graphics o dodatkowe kontrolki
Zabezpieczanie fragmentów klipu przed zmianą timingu
Eksportowanie szablonu
12. PRACA W TRZECH WYMIARACH
Rozpoczynamy pracę
Tworzenie warstw 3D
Animowanie warstw 3D
Dodawanie światła otaczającego
Prekomponowanie warstw
Tworzenie tekstu 3D
Widoki 3D
Dodawanie kamery
Oświetlanie sceny
13. STOSOWANIE EFEKTU 3D CAMERA TRACKER
Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker
Rozpoczynamy pracę
Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale
Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu
Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych
Przypinanie obrazu do płaszczyzny za pomocą specjalnej warstwy
Porządkowanie kompozycji
Dodawanie ostatniego obiektu
Tworzenie realistycznych cieni
Dodawanie efektu
Podgląd kompozycji
14. ZAAWANSOWANE TECHNIKI EDYCJI
Rozpoczynamy pracę
Stabilizowanie ujęć
Jednopunktowe śledzenie ruchu
Usuwanie obiektów niepożądanych
Symulacja ruchów cząsteczek
Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania
15. RENDEROWANIE I TWORZENIE PLIKÓW WYJŚCIOWYCH
Rozpoczynamy pracę
O renderowaniu i produkcji
Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue
Tworzenie szablonów dla modułu Render Queue
Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.