CZY MOŻNA MNOŻYĆ PIENIĄDZE ? ZDROWY ROZSĄDEK W NAUCZANIU MATEMATYKI

31.42

Na stanie

SPIS TREŚCI

Wstęp (7)

1. Dynamiczne spojrzenie na geometrię szkolną (9)

2. Bez wzoru może być prościej (13)

3. Jak pomóc uczniom w odkryciu cech podzielności przez 3 i 9 (15)

4. Czy 2/5 x 3 jest równe 3 x 2/5? (18)

5. Nie będziesz stosować równań nadaremnie (20)

6. O dzieleniu pieniędzy (22)

7. O przeroście formy nad treścią (25)

8. Czy można mnożyć pieniądze? (27)

9. O pułapkach językowych (30)

10. Raz na lewo, raz na prawo (32)

11. Pułapki procentowe (34)

12. Przykład dowodu na miarę ucznia (36)

13. Geometryczne spojrzenie na wartość bezwzględną (39)

14. O odwracaniu kota ogonem, czyli o korzystaniu z twierdzeń prostych i odwrotnych (41)

15. Precz z iksem w obliczeniach procentowych (44)

16. O porównywaniu ułamków (47)

17. Od podobieństwa do równania prostej (49)

18. Pamiętajcie o kontrprzykładach (52)

19. Czy pierwiastek kwadratowy z 25 jest potrzebny? (55)

20. Ach, ten trapez! (57)

21. O czynnościowym podejściu do twierdzenia Pitagorasa (60)

22. Co najpierw, czyli o kolejności dodawania i odejmowania (64)

23. Wszystko naraz, czyli propozycja globalnego wprowadzenia funkcji trygonometrycznych (67)

24. Nie a, tylko 1, czyli jak obliczyć sin 30? (70)

25. Czy 0,999 = 1? (73)

26. O kolejności czterech działań (76)

27. Minus minusowi nierówny (79)

28. Trudny język (81)

29. Nie zapominajmy, po co uczymy matematyki (85)

30. Dzielenie dzieleniu nierówne (89)

31. Obliczam, więc myślę (91)

32. O zgubnych skutkach nadużywania wzorów (93)

33. O trójkątach równoramiennych i nierównoramiennych (96)

34. Nie szafujmy terminologią (99)

35. Funkcja homograficzna na giełdzie (102)

36. Hossa i bessa na lekcjach matematyki (105)

37. Jak nie obliczać procentów (107)

38. Zgaduj zgadula (109)

39. Nie wolno – a dlaczego? (113)

40. Pole powierzchni czy powierzchnia pola (115)

41. Wzory a zdrowy rozsądek (117)

42. O wysyłaniu SMS-ów, czyli co z czego wynika (119)

43. Rysować czy nie rysować (121)

44. Niestandardowe zastosowanie przyborów geometrycznych (125)

45. Liczmy się ze słowami (127)

46. Oznaczenia bywają zbędne (129)

47. Jeszcze o błędach uczniowskich (132)

48. Dlaczego nie rozwiązać prościej? (135)

49. Mniej formalnie o redukcji wyrazów podobnych (138)

50. Kilka uwag o proporcjonalności (141)

51. Trzecie znaczenie minusa (143)

52. Odcinki i proste na lekcjach geometrii (146)

53. Sinus w warunkach maturalnych (149)

Autor

ISBN

978-83-283-7088-3

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „CZY MOŻNA MNOŻYĆ PIENIĄDZE ? ZDROWY ROZSĄDEK W NAUCZANIU MATEMATYKI”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *