Promocja!

MONOGAME PODSTAWOWE KONCEPCJE GRAFIKI 3D

Pierwotna cena wynosiła: 69.00zł.Aktualna cena wynosi: 62.10zł.

Na stanie

Spis treści

Wstęp

CZĘŚĆ I. Programowanie grafiki 3D z użyciem MonoGame

Rozdział 1. Tworzenie gry MonoGame
Narzędzia i środowisko pracy
Instalacja i konfiguracja środowiska
Pierwszy projekt
Klasa gry
Rozdział 2. Tworzymy pierwszy obiekt
Werteksy, efekt i rysowanie trójkąta
Nawijanie
Prymitywy
Kolory jako własności werteksów
Rozdział 3. Macierze i kamera
Podstawowe przekształcenia
Rzutowanie sceny na ekran
Ustawienie kamery
Prosta animacja
Bufor werteksów
Rozdział 4. Komponenty gry
Komponenty – wprowadzenie
Pierwszy komponent
Kontrola ułożenia prostopadłościanu
Rozdział 5. Oświetlenie wirtualnej sceny. Model Phonga
Model oświetlenia Phonga
Wektory normalne
Definiowanie własnego formatu werteksów
Definiowanie wektorów normalnych modelu
Oświetlenie domyślne
Składowe światła w modelu oświetlenia Phonga
Eksperymenty z własnościami materiału i źródłami światła
Różnice w cieniowaniu dla werteksów i dla pikseli
Uśrednienie i interpolacja normalnych
Rozdział 6. Cienie rzucane
Rozdział 7. Mieszanie kolorów
Alpha blending
Przezroczystość
Mgła
Rozdział 8. Odwzorowanie tekstur
Teksturowanie
Adaptacja aktora
Dodawanie tekstur do projektu
Zawijanie tekstur
Wiele obrazów w jednej teksturze
Przezroczystość
Rozdział 9. Kontrolery gier
Sterowanie
Klawiatura
Wykrywanie zmian w stanie kontrolerów
Gamepad
Mysz
Rozdział 10. Sfera, bufor indeksów i cieniowanie Phonga
Komponent
Bufor indeksów
Konstrukcja sfery
Oświetlenie – uśrednianie normalnych
Teksturowanie
Ostatnie szlify
ROZDZIAŁ 11. Skybox i odwzorowywanie otoczenia
Skybox
Alternatywne rozwiązanie
Odwzorowanie otoczenia

CZĘŚĆ II. Breakout 3D

Rozdział 12. Projekt gry
Tworzenie projektu gry
Ustawienie kamery
Wczytywanie i przygotowanie modelu
Rozdział 13. Plansza, paletka oraz cegły
Plansza
Paletka
Cegły
Rozdział 14. Piłka
Rozdział 15. Ostatnie szlify
Zmiana pozycji kamery
Interfejs 2D
Optymalizacja obiektów gry
Różne kolory cegieł

CZĘŚĆ III. HLSL

Rozdział 16. Język HLSL
Shadery
Środowisko programistyczne FX Composer
Typy zmiennych w HLSL
Semantyki
Funkcje, struktury, pętle i instrukcje warunkowe
Pliki efektu i techniki
Rozdział 17. Tworzenie własnego efektu HLSL
Pierwszy własny efekt
Definiowanie zmiennych globalnych
Prezentacja pozycji za pomocą koloru
Wykorzystanie efektów w projekcie gry MonoGame
Rozdział 18. Implementacja oświetlenia Phonga w shaderach
Model Phonga
Wprowadzenie do optyki
Implementacja modelu Phonga w efekcie HLSL
Światło emisji i otoczenia
Światło rozproszone
Połysk
Oświetlenie per pixel
Użycie efektu w MonoGame
Rozdział 19. Podstawy teksturowania z wykorzystaniem HLSL
Wprowadzenie
Implementacja
Użycie efektu w MonoGame

Skorowidz

Autor

ISBN

978-83-283-9350-9

Liczba stron

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „MONOGAME PODSTAWOWE KONCEPCJE GRAFIKI 3D”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *