OBIEKTY MOSTOWE NA AUTOSTRADACH I DROGACH EKSPRESOWYCH

Powstanie autostrad w świecie wiąże się ściśle z motoryzacją, której rozwój przypada na koniec XIX i początek XX wieku. W latach 1883 – 1885 pojawiły się pierwsze pojazdy napędzane silnikiem spalinowym skonstruowanym niezależnie przez…

84.00

Na stanie

Powstanie autostrad w świecie wiąże się ściśle z motoryzacją, której rozwój przypada na koniec XIX i początek XX wieku. W latach 1883 – 1885 pojawiły się pierwsze pojazdy napędzane silnikiem spalinowym skonstruowanym niezależnie przez G. Daimlera ora/ C. Benza. Uruchomienie w 1909 roku w USA seryjnej produkcji samochodów przez H. Forda stanowiło punkt zwrotny w budowie dróg. Zaczęto myśleć o budowie dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego.
Pierwowzorem autostrady była droga przeznaczona wyłącznie do tranzytowego ruchu samochodowego na wyspie Long Island w pobliżu Nowego Jorku długości 65 km. Zbudowali ją właściciele podmiejskich rezydencji. Droga ta oddana do ruchu w 1914 roku Biała jezdnię o szerokości 10 m. i bardzo dobrą nawierzchnię smołową. Uniemożliwiono bezpośrednie wjazdy z posesji na tę drogę, wprowadzając boczne drogi dojazdowe i ograniczając liczbę skrzyżowań z istniejącą siecią dróg [1].
Niemcy w 1912 roku rozpoczęli budowę dwujezdniowej drogi długości 10 km na zachód od Berlina, jednak budowa została przerwana w okresie I wojny światowej i została ona oddana do eksploatacji dopiero w 1921 roku [2].
Na V Światowym Kongresie Drogowym w Mediolanie w 1926 roku dyskutowano zagadnienia „specjalnych dróg zarezerwowanych wyłącznie do ruchu samochodowego". Omawiano między innymi zagadnienia związane z zasadami ruchu oraz skrzyżowania…

Fragment wstępu.

Autor

ISBN

978-83-7125-186-3

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „OBIEKTY MOSTOWE NA AUTOSTRADACH I DROGACH EKSPRESOWYCH”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *