Promocja!

PROGRAMOWANIE W GO POZNAJ PROSTY I WYDAJNY JĘZYK GOOGLE

Pierwotna cena wynosiła: 69.00zł.Aktualna cena wynosi: 62.10zł.

Na stanie

Spis treści
DLA KOGO JEST PRZEZNACZONA TA KSIĄŻKA?

WSTĘP

CZĘŚĆ I. PODSTAWY JĘZYKA GO

1. WPROWADZENIE DO JĘZYKA GO
1.1. Główne cechy języka Go
1.2. Typowe zastosowania Go
2. PODSTAWY JĘZYKA GO
2.1. Struktura programu Go
2.2. Zmienne
2.3. Stałe (constans)
2.4. Funkcje
2.5. Pętle
2.6. Instrukcje warunkowe
2.7. Operatory w języku Go
2.8. Struktury danych
2.9. Goroutines i kanały
2.10. Obsługa błędów
2.11. Interfejsy
2.12. Wskaźniki w Go
2.13. Metody i odbiorcy
2.14. Pakiety i moduły
2.15. Standardowa biblioteka Go
2.16. Zaawansowane wzorce współbieżności
2.17. Konteksty w Go
2.18. Testowanie kodu w Go
2.19. Narzędzia w ekosystemie Go
2.20. Zaawansowana obsługa błędów
2.21. Refleksja
2.22. Programowanie sieciowe
2.23. Tworzenie aplikacji wieloplatformowych
2.24. Zaawansowane wzorce programistyczne

CZĘŚĆ II. WYBÓR IDE ORAZ PRZYGOTOWANIE ŚRODOWISKA DO PRACY

3. PRZEGLĄD ŚRODOWISK I EDYTORÓW
3.1. Visual Studio Code (VS Code)
3.2. GoLand (JetBrains)
3.3. IntelliJ IDEA (JetBrains)
3.4. Sublime Text
3.5. Vim/Neovim
3.6. Atom
3.7. Notatnik
4. PRZYGOTOWANIE DO PRACY
4.1. Instalacja narzędzi i kompilatora języka Go
4.2. Instalacja i konfiguracja VS Code
4.3. Pierwszy projekt
4.4. Debugowanie

CZĘŚĆ III. BIBLIOTEKI UŻYWANE W TEJ KSIĄŻCE

5. BIBLIOTEKA RAYLIB-GO
5.1. Instalacja biblioteki raylib
5.2. Struktura aplikacji w raylib-go
5.3. Grafika 2D
5.4. Obiekty 3D
5.5. Interakcja z użytkownikiem
5.6. Obsługa dźwięku
5.7. Fizyka
5.8. Optymalizacja i wydajność
6. BIBLIOTEKA GO-SDL2
6.1. Instalacja
6.2. Struktura w programie
6.3. Grafika 2D
6.4. Obsługa zdarzeń
6.5. Obsługa dźwięku
6.6. Integracja z innymi bibliotekami
7. BIBLIOTEKA BEEP
7.1. Instalacja
7.2. Przykładowy program
7.3. Obsługa różnych formatów plików
7.4. Kontrola odtwarzania
8. BIBLIOTEKA EBITENGINE
8.1. Instalacja
8.2. Sprawdzenie poprawności instalacji
8.3. Jak działa Ebitengine?
8.4. Obsługa klawiatury
8.5. Renderowanie obrazków
8.6. Co dalej?
9. BIBLIOTEKI DO TWORZENIA GUI
9.1. Fyne – wieloplatformowa biblioteka GUI
9.2. Bindingi Qt
9.3. Walk – tylko dla Windows
9.4. Inne rozwiązania
9.5. Podsumowanie

CZĘŚĆ IV. PRZYKŁADY WYKORZYSTANIA GO W PROGRAMACH

10. PRACA Z DANYMI – PROSTY PROGRAM MAGAZYNOWY
10.1. Szkielet programu
10.2. Funkcje sterujące
10.3. Prompt GUI
11. ZABAWY MATEMATYCZNE
11.1. Liczby Fibonacciego
11.2. Liczby Smitha
11.3. Generowanie liczb Mersenne’a
11.4. Równania różniczkowe i całkowanie
11.5. Rozwiązywanie układu równań liniowych
11.6. Podsumowanie
12. KALKULATOR KODU SMD NAPISANY Z UŻYCIEM FYNE
12.1. Założenia programu
12.2. Właściwy kod programu
12.3. Opis funkcji programu
12.4. Rozszerzenie funkcjonalności
13. EFEKTY GRAFICZNE, CZYLI ANIMACJE OBIEKTÓW
13.1. OpenGL dla Go
13.2. Program bazowy
13.3. Animacja w raylib-go
13.4. Rozwiązanie do programu z podrozdziału 13.2
14. PISZEMY INTRO
14.1. Podejście pierwsze – animacja tła i napisu
14.2. Poprawiamy gwiazdy
14.3. Poprawiamy napis
14.4. Dodajemy muzykę
14.5. Skrolowanie napisów
14.6. Dodajemy figury geometryczne
14.7. Więcej figur i ostateczny rezultat
15. PIERWSZA GRA W GO Z UŻYCIEM BIBLIOTEKI GO-SDL2
15.1. Elementy gry Pong
15.2. Piszemy kod
15.3. Rozszerzenie mechaniki gry
16. MAŁE PROGRAMY NARZĘDZIOWE
16.1. Wyszukiwarka podzespołów elektronicznych
16.2. Prosty terminal znakowy
17. ZARZĄDZANIE UŻYTKOWNIKAMI – MYSQL
17.1. Kod programu
17.2. Operacje na bazie danych
17.3. Interfejs graficzny – Fyne
17.4. Rozwijanie programu
18. PISZEMY GRĘ Z UŻYCIEM EBITENGINE
18.1. Pierwsze podejście
18.2. Podejście drugie
18.3. Kosmetyczne poprawki, które uatrakcyjnią naszą grę
18.4. Pełny kod naszej gry
18.5. Krótkie omówienie głównych elementów kodu
18.6. Podsumowanie i możliwe poprawki
19. ZARZĄDZANIE UŻYTKOWNIKAMI IOT
19.1. Architektura aplikacji
19.2. Implementacja mikrousług w języku Go
19.3. Prosty interfejs REST API
19.4. Przykładowe GUI

ZAKOŃCZENIE

Autor

ISBN

978-83-289-2213-6

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PROGRAMOWANIE W GO POZNAJ PROSTY I WYDAJNY JĘZYK GOOGLE”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *