WSPÓŁCZESNE METODY OBLICZENIOWE W AEROELASTYCE DLA PEŁNEJ KONFIGURACJI SAMOLOTU

,

Współczesne metody obliczeniowe w aeroelastyce dla pełnej konfiguracji samolotu

69.00

Na stanie

METODY OBLICZENIOWE W AEROELASTYCE DLA PEŁNEJ KONFIGURACJI SAMOLOTU

Skrypt zawiera opis prac wykonanych przez zespół pracowników Zakładu Inżynierii Wirtualnej |Politechniki Poznańskiej w części obliczeniowej projektu „Opracowanie metody szybkiej estymacji właściwości aerosprężystych samolotu w czasie prób flatterowych w locie”. Prace te obejmowały numeryczną analizę aerosprężystości samolotu, opartą na dynamicznie podobnych modelach opracowanych na potrzeby badań w tunelu aerodynamicznym, budowę numerycznego modelu struktury na podstawie modelu dynamicznie podobnego oraz walidację numerycznego modelu samolotu. Rozpatrywany obiekt jest przy-kładem dowolnej konstrukcji lotniczej. Procedury zastosowane w projekcie stanowią syntezę najnowszych metod obliczeniowych z zakresu flatteru w lotnictwie, a zastosowane techniki są identyczne z wykorzystywanymi przez głównych producentów lotniczych.