SPIS TREŚCI
Wykaz ważniejszych oznaczeń .71.WPROWADZENIE .111.1. Statek jako środek transportowy .111.2. Wstępne projektowanie statku 111.3. Miary oceny doskonałości projektu statku 131.3.1. Sprawność transportowa 131.3.2. Projektowy wskaźnik efektywności energetycznej EEDI 151.3.3. Wskaźniki ekonomiczne stosowane do oceny jakości projektu statku 192.PRZEDMIOT I CEL PROWADZONYCH BADAŃ 212.1. Problem badawczy 212.2. Przedmiot badań – prędkość eksploatacyjna statku 232.3. Cel badań i tezy .253.KONCEPCJA, HIPOTEZY I ZAKRES REALIZACJI BADAŃ 273.1. Wstęp .273.2. Prędkość eksploatacyjna statku w rzeczywistych warunkach pogodowych .273.3. Koncepcja modelu prędkości eksploatacyjnej statku przydatna na etapie projektowania wstępnego 293.4. Bazy statków transportowych i ich parametry techniczno-eksploatacyjne .313.5. Określenie zakresu aproksymacji parametrów i właściwości statków transportowych 323.6. Wykaz parametrów geometrycznych kadłuba statku, znanych na etapie projektowania wstępnego 333.7. Poszukiwanie postaci funkcji aproksymującej badane właściwości statku 334.ŚRODOWISKO MORSKIE 374.1. Elementy środowiska morskiego mające wpływ na średnią statystyczną prędkość eks-ploatacyjną statku 374.2. Falowanie wiatrowe 374.2.1. Falowanie krótkoterminowe 384.2.2. Falowanie długoterminowe 414.3. Wiatr 454.4. Prądy morskie 474.5. Wykorzystanie parametrów pogodowych do prognozowania średniej statystycznej prędkości eksploatacyjnej statku transportowego 495.WYZNACZANIE OPORU STATKU W RZECZYWISTYCH WARUNKACH POGO-DOWYCH 555.1. Wstęp .555.2. Opór statku na wodzie spokojnej 555.3. Dodatkowy opór od prądu powierzchniowego .595.4. Dodatkowy opór od wiatru 605.5. Dodatkowy opór od falowania 625.6. Dodatkowy opór od steru płetwowego 656.MODEL PARAMETRYCZNY CAŁKOWITEGO OPORU STATKU 696.1. Wstęp .696.2. Modele funkcji aproksymującej opór statku na wodzie spokojnej .696.2.1. Opór statku w ruchu prostoliniowym (bez kąta dryfu) .706.2.1.1.Określenie zakresu badanych parametrów statków transportowych 706.2.1.2.Hipotezy robocze dla oporu RT 716.2.1.3.Weryfikacja statystyczna i merytoryczna dla oporu RT 72
Spis treści 46.2.2. Modele aproksymujące opór statku na wodzie spokojnej podczas ruchu z kątem dryfu 786.2.2.1.Hipotezy robocze dla współczynników oporu Cx(β), Cy(β), Cm(β) 806.2.2.2.Weryfikacja merytoryczna sił oporu na wodzie spokojnej 836.3. Modele funkcji aproksymującej dodatkowy opór od prądu powierzchniowego .856.4. Modele funkcji aproksymującej dodatkowy opór od wiatru .866.4.1. Modele funkcji aproksymujących nadwodną powierzchnię statku 866.4.1.1.Hipotezy robocze dla powierzchni Sx, Sy 866.4.1.2.Weryfikacja statystyczna i merytoryczna dla powierzchni Sx, Sy 876.4.2. Modele funkcji aproksymujących współczynniki oporu aerodynamicznego .916.4.2.1.Hipotezy robocze dla współczynników oporu aerodynamicznego CAx, CAy, CAm 916.4.2.2.Weryfikacja merytoryczna dla współczynników oporu aerodynamicz-nego CAx, CAy, CAm 926.4.3. Wersyfikacja merytoryczna dodatkowego oporu od wiatru .966.5. Modele funkcji aproksymującej dodatkowy opór od falowania .996.5.1. Hipotezy robocze dla składowych oporu od fali RxW, RyW, MzW 996.5.2. Weryfikacja statystyczna i merytoryczna dla składowych oporu od fali RxW, RyW, MzW 1026.6. Modele funkcji aproksymującej dodatkowy opór od steru płetwowego 1066.6.1. Hipotezy robocze dla wielkości AR, λ, VR 1066.6.2. Weryfikacja merytoryczna składowych sił dodatkowego oporu od steru 1086.7. Końcowa postać modelu aproksymującego całkowity opór statku transportowego .1116.8. Wnioski z opracowanych modeli parametrycznych całkowitego oporu statku 1137.WYZNACZANIE NAPORU ŚRUBY I MOCY NAPĘDU STATKU W RZECZYWI-STYCH WARUNKACH POGODOWYCH 1157.1. Napór śruby okrętowej 1157.1.1. Napór śruby całkowicie zanurzonej .1157.1.2. Spadek naporu podczas wynurzania sięśruby 1167.2. Sprawność napędowa i pole pracy silnika .1217.3. Zmiana punktu pracy układu napędowego pod wpływem dodatkowego oporu .1238.MODEL PARAMETRYCZNY NAPORU I MOCY NAPĘDU STATKU TRANSPOR-TOWEGO .1278.1. Wstęp .1278.2. Modele aproksymacji naporu T i momentu Q na śrubie napędowej .1278.2.1. Hipotezy robocze dla naporu T i momentu Q 1288.2.2. Weryfikacja statystyczna i merytoryczna naporu T i momentu Q na śrubie 1338.3. Modele aproksymacji pola pracy silnika napędowego 1398.3.1. Modele aproksymacji mocy silnika napędowego 1408.3.1.1.Hipotezy robocze dla mocy N silnika napędowego 1408.3.1.2.Weryfikacja merytoryczna dla mocy N silnika napędowego 1438.3.2. Modele aproksymacji obrotów ns silnika napędowego 1438.3.2.1.Hipotezy robocze dla prędkości obrotowej ns 1438.3.2.2.Weryfikacja merytoryczna dla prędkości obrotowej ns 1458.4. Aproksymacje współczynników do sprawności napędowej .1468.4.1. Hipotezy robocze dla współczynników t, wT, ηRT 1468.4.2. Weryfikacja statystyczna i merytoryczna dla współczynników t, wT, ηRT .1478.5. Wnioski z opracowanych modeli parametrycznych układu napędowego statku 1509.REDUKCJA PRĘDKOŚCI STATKU ZE WZGLĘDU NA NIEBEZPIECZNE ZJAWI-SKA WYWOŁANE FALOWANIEM .1519.1. Warunek redukcji prędkości statku .1519.2. Prognozowanie kołysań statku i towarzyszących im zjawisk .1519.2.1. Kołysania statku na fali 152
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.