Promocja!

AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL 2024PL/ 2024+ FUSION 360

Original price was: 199.00zł.Current price is: 179.10zł.

Na stanie

Spis treści

1. Od autora

1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD
1.2. Sztuczna inteligencja na usługach konstruktora/dewelopera – ChatGPT
1.3. Niezbędne oprogramowanie

2. Koncepcja i zawartość książki

2.1. Zawartość programowa i przeznaczenie
2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia
2.3. Dodatkowe źródła informacji
2.3.1. Literatura drukowana
2.4. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)
2.4.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM)
2.4.2. Modelowanie części (FBM)
2.4.2.1. Bez przygotowania wstępnego
2.4.2.2. Po kursie „Podstawy modelowania bryłowego (FBM)”
2.4.3. Modelowanie zespołów (FBM)
2.4.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D
2.4.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials)
2.4.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn
2.4.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D – wprowadzenie
2.4.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych
2.4.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM)
2.5. Konwencje zapisu
2.5.1. Akapity specjalne
2.5.2. Sposoby wydawania poleceń
2.5.2.1. Nazwy narzędzi
2.5.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu
2.5.4. Instrukcje do ćwiczeń

3. Błyskawiczny start

3.1. Podstawowe informacje ogólne
3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2024
3.1.2. Instalacja plików dodatkowych
3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie
3.1.4. Autodesk Inventor. Co to jest?
3.1.5. Uruchamianie programu
3.2. Podstawy interfejsu użytkownika
3.2.1. Uaktywnienie istniejącego projektu
3.2.2. Uaktywnienie projektu R2024-MEP.ipj
3.2.3. Elementy okna programu
3.2.3.1. Przeglądanie obiektów
3.3. Operacje na plikach w systemie Windows
3.3.1. Otwieranie istniejącego projektu
3.3.2. Zamykanie pliku projektu
3.3.3. Tworzenie nowego projektu
3.3.4. Zapisywanie projektu na dysku
3.4. Tworzenie własnych szablonów
3.4.1. Szablon rysunku AJ-PL-2024-ISO.idw
3.4.2. Szablon modelu części AJ-PL-2024-Standard.ipt
3.4.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2024-Standard.iam
3.4.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2024-Standard.ipn
3.4.5. Tworzenie własnych szablonów – podsumowanie
3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne
3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej
3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji
3.5.2.1. Karta Kolory (Colors)
3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch)
3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display)
3.5.2.4. Karta Część (Part)
3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly)
3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie
3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem
3.6.1. Panoramowanie (Pan)
3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit)
3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)
3.6.4. ViewCube
3.6.4.1. Widoki standardowe
3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)
3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All)

4. Zaawansowane informacje ogólne

4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika
4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce
4.1.1.1. Budowa panelu
4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce
4.1.1.3. Zmiana położenia panelu
4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki
4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora
4.1.3.1. Tekstowe menu kursora
4.1.3.2. Kołowe menu kursora
4.1.4. Pasek szybkiego dostępu
4.1.5. Menu Plik
4.2. Zarządzanie projektami
4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu
4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu
4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu
4.2.4. Struktura projektu R2024-MEP.ipj
4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center
4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu
4.3.1. Otwieranie pliku
4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia
4.3.3. Zapisywanie kopii pliku
4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon
4.3.5. Tworzenie nowego pliku
4.4. Zarządzanie szablonami
4.5. Elementy okna programu
4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia
4.7. Skróty klawiszowe (Alias)
4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser)
4.8.1. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku modelu części
4.8.2. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku modelu zespołu
4.8.3. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku prezentacji zespołu
4.8.4. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku rysunku 2D
4.8.5. Definicje wybranych obiektów
4.8.6. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce
4.8.7. Rozwijanie i zwijanie gałęzi
4.8.8. Wskazywanie obiektu
4.8.9. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki
4.8.9.1. Wybór pojedynczego obiektu
4.8.9.2. Anulowanie wyboru
4.8.9.3. Wybór wielu obiektów
4.8.10. Wybór obiektu na obszarze modelowania
4.8.10.1. Tryby wyboru
4.8.10.2. Wybieranie obiektów pokrywających się
4.8.11. Edycja obiektu
4.8.12. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora
4.8.12.1. Metoda „pokaż wymiary” (Show Dimensions)
4.8.12.2. Inne operacje edycyjne
4.8.13. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem
4.8.14. Narzędzia pomiarowe
4.8.15. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania
4.8.16. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania
4.8.16.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych
4.8.16.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych
4.8.17. Karty i filtry przeglądarki
4.8.18. Wyłączanie elementów podstawowych
4.8.19. Włączanie elementów podstawowych
4.8.20. Usuwanie elementów i innych obiektów
4.8.21. Stany modelu (Model States)
4.8.22. Zmiana nazwy elementów
4.8.23. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów
4.8.24. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania
4.8.25. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów
4.8.25.1. Modelowanie zespołu
4.8.25.2. Pliki prezentacji
4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem
4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji
4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu
4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu
4.9.4. Panoramowanie (Pan)
4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit)
4.9.5.1. Zmiana środka obrotu
4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom)
4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)
4.9.6.2. Powiększanie wszystkich obiektów (Zoom All)
4.9.6.3. Powiększanie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected)
4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window)
4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At)
4.9.8. Widok główny (Home View)
4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków
4.9.10. ViewCube
4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View)
4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained)
4.9.12. SteeringWheels
4.9.13. Nazwane widoki

5. Wprowadzenie do projektowania części

5.1. Parametryczność
5.2. Model matematyczny konstrukcji
5.3. Model geometryczny konstrukcji
5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne
5.3.1.1. Przykłady parametrów
5.4. Obiekty 3D
5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D
5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych
5.7. Typowy proces projektowania części
5.7.1. Modelowanie części
5.7.2. Redagowanie dokumentacji
5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku

6. Szkice i więzy

6.1. Czynności wstępne
6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View)
6.2. Opcje aplikacji
6.3. Ustawienia dokumentu
6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki
6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D
6.6. Szkicowanie
6.6.1. Style obiektów szkicu
6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów
6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu
6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne
6.7. Więzy geometryczne
6.7.1. Typy i symbole więzów
6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych
6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu
6.7.4. Usuwanie więzów
6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów
6.7.6. Stopnie swobody szkicu
6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające
6.8. Więzy wymiarowe
6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych
6.8.2. Ćwiczenia
6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt
6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty
6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane)
6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy – wymiar
6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów
6.10. Automatyczne nakładanie więzów
6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych
6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji
6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych – narzędzie Pokaż wymiary
6.11.3. Narzędzie Tolerancje
6.11.4. Ćwiczenia
6.12. Więzy tolerowane
6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych
6.12.2. Tolerancje globalne
6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych
6.13. Właściwości więzów i wymiarów
6.14. Widoczność więzów
6.15. Linie konstrukcyjne
6.16. Ćwiczenia sprawdzające
6.17. Specjalne techniki szkicowania
6.18. Ćwiczenia sprawdzające
6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów
6.20. Zasady efektywnego szkicowania
6.21. Zadania

7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D

7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu
7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu
7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu
7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu
7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu
7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu
7.1.4. Ćwiczenia
7.2. Elementy konstrukcyjne
7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne
7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne
7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne
7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych
7.3.3.1. Wskazówki metodyczne
7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt
7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty
7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty
7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych
7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny
7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny
7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny
7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego
7.3.5. Ćwiczenia
7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne
7.4.1. Ćwiczenia

8. Operacje parametrycznego modelowania 3D

8.1. Sposoby modelowania
8.2. Elementy szkicowe
8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania
8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych
8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu
8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow)
8.5.2. Geometria wejściowa
8.5.3. Parametry operacji modelowania
8.5.4. Sposób modelowania
8.5.5. Właściwości zaawansowane
8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego
8.7. Definiowanie profilu
8.7.1. Algorytm definiowania profilu
8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch)
8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare)
8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych
8.11. Wskazówki metodyczne
8.11.1. Pytania serii A – przed operacją modelowania
8.11.2. Pytania serii B – planowana operacja modelowania
8.11.3. Pytania serii C – po operacji modelowania
8.12. Wyciąganie profilem (Extrude)
8.12.1. Element bazowy
8.12.2. Pozostałe elementy wyciągane
8.12.3. Wyciągnięcie typu „do następnego” (To Next)
8.12.4. Wyciągnięcie typu „do” (To)
8.12.5. Wyciągnięcie typu „między” (Between)
8.12.6. Wyciągnięcie przelotowe
8.12.7. Ćwiczenia sprawdzające
8.13. Obrót profilem (Revolve)
8.13.1. Obrót o kąt (Angle)
8.13.2. Obrót do następnego (To Next)
8.13.3. Obrót pełny (Full)
8.13.4. Zmiana kolejności operacji modelowania
8.13.5. Ćwiczenia sprawdzające
8.14. Wskazówki metodyczne
8.15. Przeciąganie profilem (Sweep)
8.16. Rozpinanie powierzchni (Loft)
8.17. Żebra (Rib)
8.18. Elementy wstawiane
8.19. Zaokrąglenia (Fillet)
8.20. Fazowania (Chamfer)
8.21. Skorupa (Shell)
8.22. Pochylenia (Draft)
8.23. Otwory
8.23.1. Elementy okna dialogowego
8.23.1.1. Rodzaje i typy otworów
8.23.1.2. Metody określania położenia otworów
8.23.2. Pliki definicji gwintów i otworów
8.23.3. Algorytm definiowania otworu
8.23.4. Metoda „koncentrycznie” (Concentric)
8.23.5. Metoda „liniowo” (Linear)
8.23.6. Metoda „ze szkicu” (From Sketch)
8.24. Gwint (Thread)
8.25. Inne operacje modelowania 3D
8.25.1. Kopiowanie elementów szkicowych
8.25.2. Kopiowanie elementów i części w szyku
8.25.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern)
8.25.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror)
8.25.4. Podział ściany i części

9. Styl obiektów w modelu części

9.1. Przechowywanie stylów i standardów
9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami
9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd
9.4. Wygląd
9.4.1. Wygląd logiczny
9.4.2. Przeglądanie stylów – wygląd
9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie – wygląd
9.4.4. Zastosowanie stylu – zmiana wyglądu części
9.4.5. Tworzenie nowego stylu – wygląd
9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece – wygląd
9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu – wygląd
9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku)
9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki
9.4.8. Edycja lokalna stylu – wygląd
9.4.9. Aktualizacja stylów – przywrócenie zgodności z biblioteką
9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki
9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych)
9.5. Materiał
9.5.1. Właściwości fizyczne

10. Właściwości obiektów w modelu części

10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części
10.2. Edycja właściwości
10.3. Edycja iProperties

11. Modele wielobryłowe

11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego – ćwiczenia
11.2. Operacje logiczne Boole’a

12. Edycja elementów bryłowych i części

12.1. Sposoby inicjowania operacji
12.2. System diagnostyczny
12.3. System naprawczy
12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych
12.5. Redefinicja obiektów
12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych
12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu
12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu
12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu
12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego

13. Ćwiczenia sprawdzające

14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części

14.1. Typy plików dokumentacji
14.2. Czynności wstępne
14.2.1. Tworzenie pliku rysunku
14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku
14.2.3. Ustawienia dokumentu
14.2.4. Szablony rysunku
14.2.5. Stałe elementy rysunku
14.2.5.1. Edycja układu arkusza
14.2.5.2. Edycja iProperties
14.3. Styl obiektów w pliku rysunku – standard rysunkowy
14.3.1. Ustawienia ogólne standardu
14.3.2. Dostępne style standardu
14.3.3. Wartości domyślne obiektów
14.3.4. Style główne i zależne
14.3.5. Style logiczne i określone wprost
14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa
14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard
14.3.6. Warstwy
14.3.7. Styl tekstu
14.3.8. Styl wymiarowania
14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami)
14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu
14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie – ćwiczenia
14.3.11. Eksport i import elementów standardu – ćwiczenia
14.4. Podstawy tworzenia rzutów
14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu
14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych
14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne
14.5. Podstawy edycji rzutów
14.5.1. Zmiana położenia rzutów
14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów
14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet
14.5.3. Usuwanie rzutów
14.6. Przekroje
14.6.1. Przekrój pełny
14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia
14.6.2. Przekrój częściowy
14.6.3. Przekrój stopniowy
14.6.4. Przekrój łamany
14.7. Szczegóły
14.8. Rzuty pomocnicze
14.9. Przerwania
14.10. Wyrwania
14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem
14.11. Rzuty szkicowane
14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop)
14.12.1. Ćwiczenia
14.13. Edycja rzutów i ich elementów
14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów
14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów
14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania
14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi
14.13.3. Pobieranie więzów
14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów
14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju
14.13.6. Modyfikacja innych obiektów
14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku
14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D
14.14.1.1. Więzy
14.14.2. Inne elementy opisu rysunku
14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów
14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu
14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru
14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku
14.15. Tworzenie wymiarów
14.15.1. Typ wymiaru
14.15.2. Tryby lokalizacji
14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania
14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia
14.15.4.1. Ćwiczenia
14.15.5. Wymiary liniowe średnicy
14.15.5.1. Ćwiczenia
14.15.6. Wymiary równoległe
14.15.6.1. Ćwiczenia
14.16. Inne narzędzia opisu
14.16.1. Parametryczne osie symetrii
14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu – ćwiczenia
14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii – ćwiczenia
14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii
14.16.1.4. Ćwiczenia
14.16.2. Opisy i tabele otworów
14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu – ćwiczenia
14.16.2.2. Tabele otworów – ćwiczenia
14.16.2.3. Edycja tabeli otworów – ćwiczenia
14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń
14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni
14.16.4.1. Tworzenie symbolu – ćwiczenia
14.16.4.2. Edycja symbolu – ćwiczenia
14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia
14.16.5.1. Ćwiczenia
14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia
14.16.6.1. Ćwiczenia
14.16.7. Obiekty tekstowe
14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych – ćwiczenia
14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych – ćwiczenia
14.16.8. Linie odniesienia
14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia – ćwiczenia
14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia – ćwiczenia
14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika
14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika
14.16.9.2. Definiowanie symbolu – ćwiczenia
14.16.9.3. Wstawianie symbolu – ćwiczenia
14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem
14.17. Zarządzanie arkuszami
14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie
14.17.1.1. Ćwiczenia
14.17.2. Usuwanie arkusza
14.17.2.1. Ćwiczenia
14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku
14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku
14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia
14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia
14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej
14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej – ćwiczenia
14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej
14.19.5.1. Obiekty typu „tylko szkic” (Sketch Only)
14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki – ćwiczenia
14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej – ćwiczenia
14.19.5.4. Pole właściwości OPIS – ćwiczenia
14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ – ćwiczenia
14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe – ćwiczenia
14.19.6. Definiowanie własnego obramowania
14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory – ćwiczenia
14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory – ćwiczenia
14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia
14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia
14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza
14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów – ćwiczenia
14.19.9.2. Pusty arkusz – ćwiczenia
14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów – ćwiczenia
14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza – ćwiczenia
14.20. Zapis rysunku w innym formacie
14.20.1. Eksport do plików DWG i DXF
14.20.1.1. Ćwiczenia
14.20.2. Eksport do pliku DWF
14.20.2.1. Ćwiczenia
14.21. Import rysunku w innym formacie
14.21.1. Import danych DWG do modelu części – ćwiczenia
14.21.2. Import danych DWG do rysunku – ćwiczenia

15. Modyfikacja projektu części

16. Projekt części

16.1. Projekt części ZAMEK
16.1.1. Zadanie projektowe
16.1.2. Analiza zadania pod kątem modelowania części
16.1.2.1. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania
16.1.2.2. Brakujące wymiary
16.1.3. Tworzenie modelu części ZAMEK
16.1.4. Koncepcja standardowa
16.1.5. Koncepcja zoptymalizowana
16.1.6. Realizacja koncepcji zoptymalizowanej
16.1.6.1. Parametryczne modyfikacje modelu
16.1.7. Dokumentacja 2D części ZAMEK
16.2. Projekt części TULEJA
16.3. Uwagi metodyczne
16.4. Modelowanie tulei
16.4.1. Czynności wstępne
16.4.2. Szkicowanie profilu
16.4.3. Modelowanie bryły bazowej
16.4.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych
16.4.5. Modelowanie rowka podcięcia
16.4.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń
16.4.7. Modelowanie otworów
16.5. Redagowanie dokumentacji tulei
16.5.1. Uwagi metodyczne
16.5.1.1. Wariant z przekrojem łamanym
16.5.1.2. Wariant z wyrwaniem
16.5.1.3. Tabliczka rysunkowa
16.5.2. Ćwiczenia sprawdzające
16.5.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem
16.5.3.1. Czynności wstępne
16.5.3.2. Tworzenie rzutu bazowego
16.5.3.3. Tworzenie wyrwania
16.5.3.4. Stabilność definicji wyrwania
16.5.3.5. Tworzenie szczegółu
16.5.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego
16.6. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji
16.6.1. Osie symetrii
16.6.2. Wymiary
16.6.3. Dołączanie adnotacji
16.6.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu
16.6.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków
16.6.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu
16.7. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej
16.7.1. Wypełnianie pola Opis
16.8. Modyfikacja projektu
16.8.1. Modyfikacja z poziomu rysunku
16.8.2. Modyfikacja z poziomu modelu
16.8.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach
16.8.3. Zakończenie pracy nad projektem
16.9. Uwagi końcowe
16.9.1. Dodatkowe modyfikacje projektu
16.10. Wydruk dokumentacji
16.11. Zadania

17. Wprowadzenie do projektowania zespołów

17.1. Podstawowe pojęcia
17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu
17.3. Zestawienie składników (BOM)
17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki
17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników
17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień

18. Zarządzanie strukturą zespołu

18.1. Czynności wstępne
18.2. Zarządzanie składnikami
18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component)
18.2.1.1. Ćwiczenia
18.2.1.2. Wstawianie wystąpień z automatycznym definiowaniem więzów montażowych
18.2.2. Usuwanie wystąpienia
18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component)
18.2.3.1. Ćwiczenia
18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne
18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia
18.2.6. Zastępowanie wystąpienia
18.2.6.1. Ćwiczenia
18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote)
18.2.7.1. Ćwiczenia
18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote)
18.2.8.1. Ćwiczenia
18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu
18.2.9.1. Ćwiczenia
18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia
18.2.10.1. Ćwiczenia
18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia
18.2.11.1. Ćwiczenia
18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu
18.2.12.1. Ćwiczenia
18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami – ćwiczenia

19. Typowy proces projektowania zespołu

19.1. Modelowanie zespołu
19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu
19.2.1. Prezentacje zespołu
19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu
19.3. Modyfikacja projektu

20. Więzy montażowe

20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych
20.2. Rodzaje i typy więzów
20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy
20.4. Omówienie podstawowych rodzajów więzów montażowych
20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)
20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)
20.4.3. Więzy kątowe (Angle)
20.4.4. Więzy styczności (Tangent)
20.4.5. Więzy wstawiające (Insert)
20.5. Techniki nakładania więzów montażowych
20.5.1. Narzędzie „Wiązanie” (Constrain)
20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu
20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble)
20.6. Przeglądanie i edycja więzów
20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów
20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu
20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu
20.7. Ćwiczenia w nakładaniu więzów
20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)
20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)
20.7.3. Więzy kątowe (Angle)
20.7.4. Więzy styczności (Tangent)
20.7.5. Więzy wstawiające (Insert)
20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)
20.8.1. Ćwiczenia
20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints)
20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)
20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary

21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu

21.1. Prezentacje
21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji
21.1.2. Tworzenie sceny
21.1.3. Rozsunięcia składników
21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania
21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji
21.1.6. Usuwanie rozsunięć
21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu
21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć
21.1.9. Zapis ujęcia
21.1.10. Zapis serii ujęć
21.1.11. Animacje montażu i demontażu
21.2. Ćwiczenia
21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny
21.2.2. Rozsunięcia składników
21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania
21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji
21.2.5. Usuwanie rozsunięć
21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu
21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu
21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia)
21.2.9. Animacje montażu i demontażu
21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu
21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu
21.3.1.1. Ćwiczenia
21.3.2. Rzuty nakładane
21.3.2.1. Ćwiczenia
21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu
21.5. Ćwiczenia
21.5.1. Wyłączanie przekrojów
21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu
21.5.3. Wstawianie wykazu elementów
21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji
21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji
21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji
21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji
21.5.4.4. Edycja numerów pozycji
21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów
21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM)
21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM)
21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji
21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części)
21.6.2.1. Ćwiczenia
21.7. Składniki niemodelowane
21.7.1. Ćwiczenia

22. Projekt zespołu

22.1. Sformułowanie zadania
22.2. Uwagi metodyczne
22.3. Modelowanie zespołu
22.3.1. Czynności wstępne
22.3.2. Budowa struktury zespołu
22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu
22.3.3. Więzy montażowe
22.3.4. Wybrane analizy zespołu
22.3.5. Widoki modelu zespołu
22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku
22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku
22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego
22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu
22.5. Tworzenie dokumentacji 3D
22.5.1. Tworzenie sceny nr 1
22.5.2. Tworzenie sceny nr 2
22.6. Redagowanie dokumentacji 2D
22.6.1. Uwagi metodyczne
22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza
22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju
22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji
22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego
22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza
22.7. Zadania

23. Zadania przejściowe

24. Zaawansowane techniki projektowania 3D

24.1. Parametry
24.1.1. Ćwiczenia
24.2. Projektowanie adaptacyjne
24.2.1. Ćwiczenia
24.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia
24.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności
24.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu
24.3. Technika modeli pochodnych
24.4. Kojarzenie technik zaawansowanych – ćwiczenia
24.5. Kinematyczne więzy napędowe
24.6. Więzy prowadzące
24.7. Toczenie
24.8. Szkice 3D
24.8.1. Ćwiczenia

25. Obiekty „inteligentne”

25.1. iFeatures
25.1.1. Definiowanie iFeature – ćwiczenia
25.1.2. Wstawianie iFeature – ćwiczenia
25.1.3. Edycja wystąpienia iFeature – ćwiczenia
25.1.4. Edycja definicji iFeature – ćwiczenia
25.2. iParts
25.2.1. Typy iParts
25.2.2. Tworzenie definicji iParts
25.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart – ćwiczenia
25.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart
25.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart
25.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia
25.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia
25.2.6. Edycja generatora standardowych iParts – ćwiczenia
25.2.7. Niestandardowe iParts
25.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts – ćwiczenia
25.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts – ćwiczenia
25.3. iAssemblies
25.4. iMates
25.4.1. Ćwiczenia
25.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates
25.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate
25.4.1.3. Definiowanie złożonych iMate
25.5. iCopy
25.5.1. Tworzenie definicji iCopy
25.5.2. „Inteligentne” kopiowanie
25.5.3. Edycja „inteligentnych” kopii

26. iLogic – wewnętrzny język i podsystem programowania

26.1. Instrukcja warunkowa
26.1.1. Instrukcja warunkowa prosta
26.1.2. Instrukcja warunkowa złożona
26.2. Ćwiczenia
26.2.1. Analiza zadania
26.2.2. Definiowanie listy wartości
26.2.3. Definiowanie reguły
26.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania

27. Zarządzanie danymi projektowymi

27.1. Tryb właściwości (Properties) – ćwiczenia
27.2. Tryb przeglądania (Preview) – ćwiczenia
27.3. Tryb zarządzania (Manage) – ćwiczenia

28. Projekt przejściowy

28.1. Kopiowanie projektu
28.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole
28.3. Biblioteka Content Center
28.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center
28.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień
28.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center
28.3.3. Tworzenie więzów montażowych
28.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia

29. Moduły specjalizowane

29.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych
29.1.1. Ćwiczenia
29.1.1.1. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną
29.1.1.2. Przygotowanie powierzchni do spawania
29.1.1.3. Spoina kosmetyczna
29.1.1.4. Spoina pachwinowa
29.1.1.5. Obróbka po spawaniu
29.1.1.6. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu
29.1.1.7. Rysunek 2D konstrukcji spawanej
29.2. Projekt konstrukcji blaszanej
29.2.1. Ćwiczenia
29.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy
29.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej
29.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania
29.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów

30. Modelowanie mieszane 2D-3D

30.1. Zadanie projektowe
30.2. Dane wyjściowe
30.3. Koncepcja procesu projektowania
30.4. Ćwiczenia
30.4.1. Budowa modelu 2D-3D
30.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D

31. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania

31.1. Generator ram – ćwiczenia
31.1.1. Ustawienia domyślne generatora nazw
31.1.2. Sformułowanie zadania
31.1.3. Wstawianie kształtowników
31.1.4. Przycinanie kształtowników
31.1.5. Przycinanie i wydłużanie kształtowników
31.1.6. Edycja kształtowników
31.1.7. Operacje końcowe
31.2. Generator połączeń śrubowych statycznych – ćwiczenia
31.2.1. Edycja połączenia gwintowego
31.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego
31.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego
31.3. Generator wałów – ćwiczenia
31.3.1. Generator wałów – definiowanie szablonów
31.3.2. Generator wałów – projektowanie wału
31.4. Generator elementów przekładni zębatych – ćwiczenia

32. Narzędzia analityczne

32.1. Analizy tradycyjne
32.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału – ćwiczenia
32.1.1.1. Podparcia i obciążenia
32.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników
32.2. Analizy wytrzymałościowe MES
32.2.1. Ćwiczenia
32.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne
32.2.1.2. Definiowanie podparć
32.2.1.3. Definiowanie obciążeń
32.2.1.4. Obliczenia
32.2.1.6. Zapis modelu MES
32.2.2. Częstości i postacie drgań własnych – ćwiczenia
32.2.2.1. Kopiowanie modelu MES
32.2.2.2. Edycja modelu MES
32.2.2.3. Obliczenia
32.3. Analizy dynamiczne
32.3.1. Sformułowanie zadania
32.3.2. Wskazówki metodyczne
32.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych – ćwiczenia
32.3.4. Konwersja więzów montażowych – ćwiczenia
32.3.5. Definiowanie siły ciężkości – ćwiczenia
32.3.6. Uruchomienie symulacji – ćwiczenia
32.3.7. Definiowanie par kinematycznych – ćwiczenia
32.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie
32.3.7.3. Sprężyna
32.3.7.4. Amortyzator
32.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu
32.3.8. Siła wymuszająca – ćwiczenia
32.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego
32.3.9. Grapher wyjściowy – ćwiczenia
32.3.9.1. Określenie warunków początkowych
32.3.9.2. Symulacja
32.3.10. Eksport wyników do modułu MES – ćwiczenia
32.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń „w ruchu”) – ćwiczenia
32.3.12. Ćwiczenia dodatkowe

33. Narzędzia prezentacyjne

33.1. Ćwiczenia
33.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio
33.1.2. Konfiguracja animacji
33.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia
33.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów
33.1.5. Powlekanie (rendering) sceny
33.1.6. Rejestracja animacji

34. Wybrane aspekty efektywności projektowania

34.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D
34.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO)
34.2.1. Przykład systemu ETO
34.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji
34.2.2. Budowa systemu ETO
34.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO
34.2.3. Inne przykłady systemów ETO

35. Zadania dodatkowe

36. Zadania kontrolne

37. Ewolucja systemu Fusion

37.1. Autodesk Fusion 360
37.2. Narzędzia współpracy z Autodesk Inventor
37.3. Projektowanie Generacyjne (Generative Design)
37.4. Uwagi techniczno-metodyczne

38. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360

38.1. Interfejs użytkownika
38.1.1. Główne okno programu
38.2. Uwagi ogólne
38.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia
38.3.1. Edycja profilu
38.4. Operacje modelowania części – ćwiczenia
38.5. Edycja modelu części – ćwiczenia
38.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego
38.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego
38.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu
38.5.2.2. Edycja parametrów modelu
38.5.3. Edycja swobodna bryły
38.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany
38.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły
38.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego
38.6. Zmiana rodzaju modelu – ćwiczenia
38.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych
38.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym
38.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej
38.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych – ćwiczenia
38.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia
38.8.1. Modelowanie składników zespołu
38.8.2. Więzy montażowe
38.8.2.1. Edycja więzów montażowych
38.8.3. Analizy poprawności modelu zespołu
38.8.4. Zadanie kontrolne
38.9. Fusion 360 – tworzenie dokumentacji zespołu
38.9.1. Import modelu zespołu
38.9.2. Tworzenie rzutów
38.9.3. Modyfikacja standardu rysunkowego (stylów)
38.9.4. Modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu
38.9.5. Wydruk i eksport dokumentacji
38.10. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 – uwagi końcowe

Bibliografia

Skorowidz

Autor

ISBN

978-83-289-0011-0

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL 2024PL/ 2024+ FUSION 360”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *