SPIS TREŚCI
Przedmowa 11
Wprowadzenie 13
CZĘŚĆ 1. ZWINNE ZARZĄDZANIE 23
1. Więcej wartości, mniej pracy 25
- Ramka 1.1. Manifest programowania zwinnego 45
- Ramka 1.2. Słowniczek: definicje pojęć Agile, Scrum, DevOps, Kanban, Lean 46
2. Prawo małego zespołu 49
3. Prawo klienta 71
- Ramka 3.1. Zmiany paradygmatów w nauce 89
- Ramka 3.2. Klienci ostateczni, wewnętrzni i końcowi 90
- Ramka 3.3. Praktyki prawa klienta 92
- Ramka 3.4. Dostosowanie zarządzania ludźmi do wymagań zarządzania zwinnego 94
4. Prawo sieci 103
- Ramka 4.1. Zwinność jako efekt rozwiązań bazujących na rynku 116
- Ramka 4.2. Uzyskiwanie działań na wielką skalę za pomocą platform 118
- Ramka 4.3. Zmiana w stylu „wielkiego wybuchu”: sześć błędów, których nie popełniła firma Salesforce 119
5. Wprowadzanie Agile na wielką skalę – Microsoft 123
- Uzyskanie odpowiedniej równowagi między autonomią i dostosowaniem 127
- Opanowanie roli zwinnego menedżera 128
- Obsługa zależności na poziomie zespołu 128
- Korzystanie z ciągłej integracji 129
- Ograniczaj dług technologiczny 130
- Korzystaj z DevOps i ciągłego dostarczania 131
- Ciągle monitoruj postępy 132
- Słuchaj, czego chcą klienci, dawaj im to, czego potrzebują 133
- Korzystaj ze wskazówek płynących z góry 133
- Wykorzystaj samoformujące się zespoły, żeby zwiększyć ich zaangażowanie 134
- Zauważ, że to zespół jest produktem 134
- Od początku pracuj nad jakością 135
- Ostrożnie stosuj szkolenia 135
- Zapewnij sobie wsparcie na najwyższym poziomie 136
- Ramka 5.1. Spłaszczenie hierarchii nie jest rozwiązaniem 137
6. Od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 139
- Zasady zwinności strategicznej 142
- Cztery składowe propozycji wartości otwierających nowe rynki 148
- Ramka 6.1. Zacieranie się granic między sektorami 154
- Ramka 6.2. Ścieżka od zwinności operacyjnej do zwinności strategicznej 155
7. Zmienianie kultury organizacji 159
- Ramka 7.1. „Propozycja wartości NABC” dla Siri w firmie SRI 175
CZĘŚĆ 2. PUŁAPKI 177
8. Pułapka wartości dla udziałowców 183
- Ramka 8.1. Niejasna sytuacja prawna wartości dla udziałowców 202
- Ramka 8.2. Czym jest prawdziwa wartość dla udziałowców? 202
- Ramka 8.3. Adam Smith i filozoficzne początki wartości dla udziałowców 204
- Ramka 8.4. Nieprzewidziane ryzyko związane z wartościami dla udziałowców 206
9. Pułapka odkupywania akcji 211
- Wyzwanie dla publicznych regulatorów 217
- Wyzwanie dla liderów Agile podczas pracy z giełdą papierów wartościowych 218
- Wyzwanie dla zwinnych menedżerów w korporacji 220
- Ramka 9.1. Obrona operacji odkupywania akcji 221
10. Pułapka redukcji kosztów 223
- Przypadek firmy Dell Inc. 224
- Pęd do przenoszenia za granicę 227
- Trwała utrata wiedzy i doświadczenia 229
- Wyjaśnianie zwinnego zarządzania dyrektorowi finansowemu 231
- Księgowość przepustowości 232
- Ramka 10.1. Dług techniczny, dług prawny i dług marki 234
- Ramka 10.2. Produkcja w USA i w Niemczech 236
11. Pułapka strategii analizy przeszłości 239
- Ramka 11.1. Strategia „robienia więcej tego samego” 251
- Ramka 11.2. Argumenty za opcjami i zarządzanie portfolio 252
EPILOG 255
12. Nuklearne zimy i złote czasy 257
- Ramka 12.1. Historia złotych er i nuklearnych zim 268
- Ramka 12.2. Jak wprowadzić zmiany – plan działania 272
Podziękowania 279
Kim jest Steve Denning 283
Przypisy 285
Skorowidz 313
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.