MODEL SUKCESU INNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRZYPADEK SEKTORA BIOPALIW

29.00

Na stanie

Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwartym.

W rozdziale pierwszym omówiono istotę i rodzaje innowacji, przedstawiono wybrane modele procesu innowacji, scharakteryzowano także niektóre modele przedsiębiorczości oraz model przedsiębiorczości korporacyjnej i innowacji. Wskazano tym samym możliwości i potrzebę analizy procesu innowacji przez pryzmat przedsiębiorczości.

W rozdziale drugim zaprezentowano wybrane badania nad przyczynami sukcesu przedsiębiorstwa i scharakteryzowano niektóre prace nad sukcesem innowacji i okolicznościami, które go poprzedzają. Wykazano tym samym zasadność dalszych poszukiwań w obszarze czynników sukcesu innowacji.

W rozdziale trzecim opisano koncepcję możliwości przedsiębiorczych, koncepcję aktywności przedsiębiorczej i koncepcję adaptacyjnego podejścia do zarządzania projektami. W tym samym rozdziale scharakteryzowano gotowość do zmian, kompetencje do ich wprowadzania oraz rolę menedżerów średniego szczebla w procesie innowacji. Tu także zdefiniowano zmienne modelu oraz teoretyczne zależności między nimi.

W rozdziale czwartym przedstawiono założenia badania empirycznego i jego metodykę, zaprezentowano wyniki konfirmacyjnej analizy czynnikowej i modelowania równań strukturalnych oraz model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie 7
1. Procesy innowacji i przedsiębiorczości 9
1.1. Istota i rodzaje innowacji 9
1.2. Proces innowacji 19
1.2.1. Proces innowacji według Utterbacka 20
1.2.2. Proces innowacji według Robertsa i Fusfelda 21
1.2.3. Proces innowacji według Coopera 22
1.2.4. Proces innowacji według Dooleya i O’Sullivana 23
1.2.5. Proces innowacji według Robertsa 24
1.3. Proces przedsiębiorczości w istniejących przedsiębiorstwach 25
1.3.1. Proces przedsiębiorczości według Powella i Bimmerle’a 26
1.3.2. Proces przedsiębiorczości według Millera i Friesena 27
1.3.3. Proces przedsiębiorczości według Covina i Slevina 28
1.3.4. Model według Hornsby’ego i innych 29
1.3.5. Przedsiębiorczość według Bauma i innych 30
1.3.6. Model przedsiębiorczości korporacyjnej i innowacji 31
1.4. Podsumowanie 33
2. Sukces innowacji 35
2.1. Sukces przedsiębiorstwa 35
2.2. Sukces innowacji 38
2.3. Antecedencje sukcesu innowacji 40
2.4. Podsumowanie 52
3. Podstawy teoretyczne i założenia modelu sukcesu innowacji 55
3.1. Modelowanie w naukach ekonomicznych 55
3.2. Teoretyczne podstawy budowy modelu 58
3.2.1. Możliwości przedsiębiorcze 58
3.2.2. Okazja – motywacja – umiejętności 61
3.2.3. Atmosfera gotowości do zmian 62
3.2.4. Rola menedżerów średniego szczebla 64
3.2.5. Kompetencje liderów zmian 67
3.2.6. Adaptacyjne podejście do zarządzania projektami 69
Spis treści
3.3. Teoretyczny model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie 72
3.3.1. Zmienna sukces innowacji 72
3.3.2. Zmienna możliwości 74
3.3.3. Zmienne: okazja, motywacja, umiejętności 76
3.3.4. Zależności między zmiennymi 80
3.4. Podsumowanie 83
4. Sukces innowacji w przedsiębiorstwie w świetle badań empirycznych 85
4.1. Metodyka badania empirycznego 85
4.2. Konfirmacyjna analiza czynnikowa 88
4.3. Modelowanie strukturalne 93
4.3.1. Zmienne części pomiarowej modelowania strukturalnego 93
4.3.2. Ocena jakości modeli strukturalnych 94
4.3.3. Estymacja 96
4.3.4. Model 97
4.4. Podsumowanie 103
Podsumowanie 105
Bibliografia 109
Spis rysunków i tabel 115

Autor

ISBN

978-83-8156-471-7

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „MODEL SUKCESU INNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRZYPADEK SEKTORA BIOPALIW”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *