Promocja!

PROGRAMOWANIE W ASEMLERZE X64

Original price was: 77.00zł.Current price is: 69.30zł.

Na stanie

SPIS TREŚCI

O autorze

O recenzencie technicznym

Wprowadzenie

Zanim zaczniesz

Rozdział 1. Twój pierwszy program

Edycja, asemblacja, konsolidowanie i uruchamianie (lub debugowanie)
Struktura programu w asemblerze
Sekcja .data
Sekcja .bss
Sekcja .txt
Podsumowanie

Rozdział 2. Liczby binarne, liczby szesnastkowe i rejestry

Krótkie wprowadzenie do liczb binarnych
Liczby całkowite
Liczby zmiennoprzecinkowe
Krótkie wprowadzenie do rejestrów
Rejestry ogólnego przeznaczenia
Rejestr wskaźnika instrukcji (rip)
Rejestr flag
Rejestry xmm i ymm
Podsumowanie

Rozdział 3. Analizowanie programu za pomocą debugera: GDB

Rozpoczynanie debugowania
Do dzieła!
Kilka dodatkowych poleceń GDB
Nieco ulepszona wersja programu hello, world
Podsumowanie

Rozdział 4. Twój następny program: żyje i ma się dobrze!

Analiza programu
Wypisywanie
Podsumowanie

Rozdział 5. Asembler jest oparty na logice

NOT
OR
XOR
AND
Podsumowanie

Rozdział 6. Data Display Debugger

Praca z DDD
Podsumowanie

Rozdział 7. Skoki i pętle

Instalowanie SimpleASM
Używanie SASM
Podsumowanie

Rozdział 8. Pamięć

Eksplorowanie pamięci
Podsumowanie

Rozdział 9. Arytmetyka liczb całkowitych

Wprowadzenie do arytmetyki liczb całkowitych
Badanie instrukcji arytmetycznych
Podsumowanie

Rozdział 10. Stos

Jak działa stos
Monitorowanie stosu
Podsumowanie

Rozdział 11. Arytmetyka zmiennoprzecinkowa

Pojedyncza i podwójna precyzja
Kodowanie z liczbami zmiennoprzecinkowymi
Podsumowanie

Rozdział 12. Funkcje

Pisanie prostej funkcji
Więcej funkcji
Podsumowanie

Rozdział 13. Wyrównanie stosu i ramka stosu

Wyrównanie stosu
Więcej o ramkach stosu
Podsumowanie

Rozdział 14. Funkcje zewnętrzne

Budowanie i konsolidowanie funkcji
Rozszerzanie pliku makefile
Podsumowanie

Rozdział 15. Konwencje wywoływania

Argumenty funkcji
Układ stosu
Zachowywanie rejestrów
Podsumowanie

Rozdział 16. Operacje bitowe

Podstawy
Arytmetyka
Podsumowanie

Rozdział 17. Manipulacje bitowe

Inne sposoby modyfikowania bitów
Zmienna bitflags
Podsumowanie

Rozdział 18. Makra

Pisanie makr
Narzędzie objdump
Podsumowanie

Rozdział 19. Konsolowe wejście-wyjście

Praca z wejściem-wyjściem
Jak radzić sobie z przepełnieniem bufora
Podsumowanie

Rozdział 20. Plikowe wejście-wyjście

Wywołania systemowe
Obsługa plików
Asemblacja warunkowa
Instrukcje do obsługi plików
Podsumowanie

Rozdział 21. Wiersz poleceń

Dostęp do argumentów wiersza polecenia
Debugowanie wiersza poleceń
Podsumowanie

Rozdział 22. Od C do asemblera

Pisanie pliku źródłowego C
Pisanie kodu asemblera
Podsumowanie

Rozdział 23. Asembler wplatany

Podstawowy asembler wplatany
Rozszerzony asembler wplatany
Podsumowanie

Rozdział 24. Łańcuchy

Przenoszenie łańcuchów
Porównywanie i skanowanie łańcuchów
Podsumowanie

Rozdział 25. Identyfikowanie procesora

Instrukcja cpuid
Instrukcja test
Podsumowanie

Rozdział 26. SIMD

Dane skalarne i upakowane
Dane niewyrównane i wyrównane
Podsumowanie

Rozdział 27. Rejestr mxcsr

Manipulowanie bitami mxcsr
Analiza programu
Podsumowanie

Rozdział 28. SSE – wyrównanie danych

Przykład z niewyrównanymi danymi
Przykład z wyrównanymi danymi
Podsumowanie

Rozdział 29. SSE – upakowane liczby całkowite

Instrukcje SSE operujące na liczbach całkowitych
Analiza kodu
Podsumowanie

Rozdział 30. SSE – manipulowanie łańcuchami

Bajt sterujący imm8
Używanie bajta sterującego imm8
Bity 0. i 1.
Bity 2. i 3.
Bity 4. i 5.
Bit 6.
Bit 7.
Flagi
Podsumowanie

Rozdział 31. Wyszukiwanie znaku

Określanie długości łańcucha
Wyszukiwanie w łańcuchach
Podsumowanie

Rozdział 32. Porównywanie łańcuchów

Długość niejawna
Długość jawna
Podsumowanie

Rozdział 33. Przetasowania

Pierwsze spojrzenie na tasowanie
Tasowanie z dystrybucją
Tasowanie z odwracaniem
Tasowanie z rotacją
Tasowanie bajtów
Podsumowanie

Rozdział 34. SSE – maski łańcuchowe

Wyszukiwanie znaków
Wyszukiwanie zakresu znaków
Wyszukiwanie podłańcucha
Podsumowanie

Rozdział 35. AVX

Test obsługi AVX
Przykładowy program AVX
Podsumowanie

Rozdział 36. AVX – operacje macierzowe

Przykładowe obliczenia na macierzach
Wypisywanie macierzy: printm4x4
Mnożenie macierzy: multi4x4
Odwracanie macierzy: inverse4x4
Twierdzenie Cayleya-Hamiltona
Algorytm Leverriera
Kod
Podsumowanie

Rozdział 37. Transpozycja macierzy

Przykładowy kod do transpozycji macierzy
Wersja z odpakowywaniem
Wersja z tasowaniem
Podsumowanie

Rozdział 38. Optymalizacja wydajności

Wydajność obliczeń związanych z transpozycją macierzy
Wydajność obliczania śladu macierzy
Podsumowanie

Rozdział 39. Witaj, świecie Windows

Pierwsze kroki
Pisanie kodu
Debugowanie
Wywołania systemowe
Podsumowanie

Rozdział 40. Używanie Windows API

Wyjście konsolowe
Budowanie okien
Podsumowanie

Rozdział 41. Funkcje w Windows

Używanie więcej niż czterech argumentów
Praca z wartościami zmiennoprzecinkowymi
Podsumowanie

Rozdział 42. Funkcje wariadyczne

Funkcje wariadyczne w Windows
Mieszanie wartości
Podsumowanie

Rozdział 43. Pliki w Windows

Podsumowanie

Posłowie. Co dalej?

Skorowidz

 

Autor

ISBN

978-83-289-0109-4

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PROGRAMOWANIE W ASEMLERZE X64”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *